ALES Takıldığınız/Çözemediğiniz Sorular Bölümü Kullanımı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M

Merve

Guest
Bu sorunun cevabı nasıl B şıkkı oluyor yaw ben A buluyorum :eek: Bilgilere göre fadime sergiye son gelendir çünkü herkes onu bekliyorsa en son o gelmiş demektir.12.15 te gelen iki kişi son kişiyi 5 dk beklemişse son kişide demekii 12.20 de gelmiştir ve bunun fadime olduğunu az önce söyledik o halde o halde fadime resim sergisine 12.20 de gelmiştir yargısı kesinlikle doğrudur cvp A olması lazım..



Şimdi bilgilerde Arif geldiğinde sergiye sadece 1 kişi gelmiştir diyor demekki Arif gelen 2.kişidir. Arif 12.10 da gelmiş olabilir. Arif 12.05 tede gelmiş olabilir ancak 12.15 te gelmiş olamaz çünkü 12.15 te 2 kişi birlikte gelmişti ve bu iki kişi son kişiyi bekledi oysa arif bu iki kişiden biri değil arif sergiye gelen 2.kişi ama son 2 kişi değil yani C şıkkı kesinlikle yanlış :)
Teşekkürler:)
 

Ertelenmiş Düşler

ALES Soru Editörü
(5555+2222)^2 + (4628+1905)^3 çarpımının 9 ile bölümünden kalan kaçtır? cvp: 8

cevap sıfır olması lazım

5555 in 9 ile bölümünden kalan 5+5+5+5=20 olduğu için ve 20 nin 9 ile bölümünden kalan 2 olduğu için 5555 in 9 ile bölümünden kalan 2 dir

2222 nin 9 ile bölümünden kalan : 2+2+2+2=8 ve 8 in 9 ile bölümünden kalan 8 dir dolayısıyla 2222 nin 9 ile bölümünden kalan 8 dir

(8+2)=10 dur ve 10 un 9 ile bölümünden kalan 1 dir ve son olarak kare alınır 1 in karesi 1 dir ve 1 in 9 ile bölümünden kalan 1 dir

Buraya kadar (5555+2222)^2 nin 9 ile bölümünden kalana baktık ve sonucu 1 bulduk

gelelim (4628+1905)^3 iifadesinin 9 ile bölümünden kalana..

4628 in 9 ile bölümünden kalan : 4+6+2+8=20 dir ve 20 nin 9 ile bölümünden kalan 2 dir

1905 in 9 ile bölümünden kalan : 1+9+0+5=15 tir ve 15 in 9 ile bölümünden kalan 6 dır

kalanları toplayalım 6+2=8 dir ve 8 in 9 ile bölümünden kalan 8 dir

son olarak 8 in küpünü alıyoruz 8^3=512 olur ve 512 nin 9 ile bölümünden kalan : 5+2+1=8 olduğundan ve 8 in 9 ile bölümünden kalan 8 olduğundan (4628+1905)^3 ifadesinin 9 ile bölümünden kalan 8 dir

Sonuç ;

(5555+2222)^2 ifadesinin 9 ile bölümünden kalanı 1 bulduk

(4628+1905)^3 ifadesinin 9 ile bölümünden kalanı 8 bulduk

O halde toplam durumundaki iki ifadenin 9 ile bölümünden kalanı kalanları toplayıp 9 ile bölümünden kalana göre buluruz

kalanlarn toplamı : 1+8=9 ve 9 un 9 ile bölümünden kalan 0 olduğu için cevap 0 olur..
 

Lavinia27

Öğrenci
evet yaptım çok sağolun:)

a ve b tam sayılar olmak üzere; a=3b+2/b-2 eşitliğini sağlayan b sayılarının toplamı kaçtır? cevap: 16

bide bi soru daha var kesirli ama umarım anlaşılır olur ;

2009.7/3 bu pay, paydada 2011.1/3 sonra eksi 19.9/7 bu pay, paydada 10. 1/7 buda payda. işleminin sonucu kaçtır? cevap: -1
 

Ertelenmiş Düşler

ALES Soru Editörü
a ve b tam sayılar olmak üzere; a=3b+2/b-2 eşitliğini sağlayan b sayılarının toplamı kaçtır? cevap: 16

a=(3b+2)/(b+2) düzenlersek bu kesri ; 3-4/(b+2) olur yani (3b+2)/(b+2) = 3-4/(b+2) tür sağlamasını yapabilirsin ( 3 ten 4/(b+2) yi çıkarırsan (3b+2)/(b+2) sonucuna ulaşırsın :))

peki nasıl olduda benim (3b+2)/(b+2) ifadesini 3-4/(b+2) şeklinde yazmak aklıma geldi. Yani bunu şak diye bu şekilde yazmak matematikte çok ötelerde olmayı gerektirir ben o kadar ileride değilim :)

Nasıl yazdığımı açıklayayım..

şimdi burada 3b+2 yi b+2 ye normal bölme işlemi ile bölüyoruz..

3b+2 de b+2 kaç defa vardır 3 defa vardır o halde ;

Bölünen = 3b+2
Bölen = b+2
Bölüm = 3
Kalan = -4 olarak bulunur

Bir bölme işleminde Bölünen=Bölen.Bölüm+Kalan değilmidir yukardıkai değerleri formülde yerine yazalım o halde yazarsak : 3-4/(b+2) burada ne yaparsın 3 ile b+2 yi çarparsın(yani bölüm ile böleni çarparsın) ve -4 eklersin (yani kalanı eklersin)

İşte (3b+2)/(b+2) ifadesini 3-4/(b+2) şeklinde yazmak burdan aklımıza geliyor. Yani bu tür sorular testlerde karşına çok çıkacak hepsinde bölme işlemini yap ve ifadeyi istenen biçimde yaz.

şimdi artık ifade 3-4/(b+2) oldu artık ben b yi rahatça bulabilirim burda bana ne demek isteniyor b+2 ifadesi 4 ün tam bölenleri olacakmış çünkü soruda a tamsayı diyor eğer a tam sayı ise 3-4/(b+2) ifadeside tam sayı olmalıdır. Buna binaen 4/(b+2) ifadeside tam sayı olmalıdır yani sonuç olarak b+2 ifadesi 4 ün tam bölenleri olacak 4 ün blenleri nedir 1,-1,2,-2,4,-4 olmak üzerek 6 tanedir

yani ;

b+2=1 olabilir ve b=-1 olur
b+2=-1 olabilir b=-3 olur
b+2=2 olabilir ve b=0 olur
b+2=-2 olabilir b=-4 olur
b+2=4 olabilir b=2 olur
b+2=-4 olabilir b=-6 olur



şimdi dikkat etmemiz gereken husus bu bulduğumuz b değerlerinden paydayı sıfır yapan b değerini kesinlikle çıkarıp atmalıyız mesela b=-2 bulsaydık paydayı sıfır yapacağından hemen onu atardık çünkü paydayı sıfır yapan değer ifadeyi tanımsız yapardı..Ancak burada paydayı sıfır yapan değer yok.

b değerlerinin toplamı : (-1)+(-3)+0+(-4)+2+(-6)=-12 olur cvp yanlış sanırım

Kusura bakma bu kadar uzun anlattım ama hemen (3b+2)/(b+2)=3-4/(b+2) yazsaydım bunu nasıl yazdı diye merak ederdin. Bu tür sorularla testlerde karşılaşanlar ifadeyi istenen duruma getiremiyor genellikle ve bu tür sorular forumlarda çok soruluyor o yüzden en ince ayrıntısına kadar açıklama yapma gereği hissettim.. :)
 

Lavinia27

Öğrenci
yaa kusura bakar mıyım sen anlat bende ne güzel öğreniyorum:)) çok saol. yok cevap yanlış değil ama sen yanlış okumuşsun soruyu. b+2 değil payda kısmı, b-2 olacak.

önemli değil b+2 diye çözümü de olur. ben diğerini kendim çözerim buna bakarak ama kalan nasıl -4 oldu onu anlamadım:S
 

Ertelenmiş Düşler

ALES Soru Editörü
yaa kusura bakar mıyım sen anlat bende ne güzel öğreniyorum:)) çok saol. yok cevap yanlış değil ama sen yanlış okumuşsun soruyu. b+2 değil payda kısmı, b-2 olacak.

önemli değil b+2 diye çözümü de olur. ben diğerini kendim çözerim buna bakarak ama kalan nasıl -4 oldu onu anlamadım:S


Nasıl b+2 almışım ben onu ya :( Neyse çözüm yolunu gördün yaparsın artık dediğin gibi.

Bu şekilde -4 olur. :)



Doğru soruda ise bu şekilde olacak devamını getirip çözersin. :)

 

springkar

Öğrenci
irem yayıncılıgın 10 fasikül deneme sınavı sözel 1 mantık sorusu :

bir dershanenin ders programındakı k,l,m,n,p,t derslerı 9,10,11,12,13,14 saatlerınde baslayacaktır. ders programı hakkında sunlar bılınmektedır:

k dersı l' den once p ve m derslerınden sonradır.


n dersı l'den once p dersınden sonradır.

t dersı m ve ne derslerınden oncedır.


soru : saat 13'tekı ders n ise asagıdakılerden hangısı kesın dogrudur ?

a. saat 9 dakı ders t dır
b. saat 9dakı ders p dır
c. saat 10dakı ders m dır
d saat 10dakı ders k dır
3. saat 11dekı ders k dır.

cevap anahtarında yazan cevap :e
cozumunde ıse k dersı saat 12de olmak zorundadır dıyor, duzgun bı acıklaması da yok...
bu öncülleri dikkate alırsak ve sıralamayı yaparsak; 9 10 11 12 13 14 bu sıralamaya göre alıcaz. p m k l ilk öncüle göre

n ' de p ile l arasındaki herhangi bir yerde olailir şimdilik, ikinci öncüle göre

t yi de p den önceye de sonraya da koyabiliriz. sıralama şu şekilde olur; p t m n k l sırasıyla 9 10 11 12 13 14 olur . ancak soruda bize saat 13'teki ders n ise demiştir. bu durumda ancak k ile n'nin yerini değiştirebilirz. çünkü k nın p ve m den sonra olması şartı verilmişti.( 1. öncüle bakarsan) bu durumda çözümünde dediği gibi k saat 12'de olmak zorundadır. ki sıralama tam şudur: p t m k n l olur. yani çözüm doğrudur. umarım yardımcı olabilmişimdir.
 

biyofizik

Profesör
Böyle bi haber şimdi mi verilir doktor :D evet sayılar çarpım durumunda değl tam sayılı kesir şeklinde olacak. :)



sol taraf ;

[(3.2009+7)/3]/[(3.2011+1)/3)]

=(6034/3)/(6034/3)

=1 olur

sağ taraf ;

[(7.19+9)/7)]/[(7.10+1)/7)]

=(142/7)/(71/7)

=2

olur

sol taraf - sağ taraf = 1-2 = -1 olur


çarpı değil de kesir olark alınca oldu bak
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst