Değerli öğretmen ve öğrenci arkadaşlarım,
Ben 2015 - İngilizce Mütercim-Tercümanlık bölümü mezunuyum. Mezun olduktan sonra mesleki tecrübenin önemli olduğuna düşünerek hem dış ticaret alanında hem de lojistik alanında kısa iş deneyimlerim oldu. Fakat 2019 yılına geldiğimizde ticaretin hayatının ruhunun ve temposunun bana uygun olmadığını fark ederek kariyeri hedefimi İngilizce öğretimi alanında sürdürmeye kesinkes karar verdim ve 2 aydan beri özel bir dil kursunda ücretli uzman öğretici olarak öğretmenlik yapmaktayım. İngilizce öğretmekten ve öğrencilerle etkileşime geçmekten büyük keyif aldığımı biraz geç de olsa keşfettim.
Mezuniyet yıllarıma yakın zamanlarda daha sonra formasyona ihtiyacım olacağını kestiremediğimden ötürü ne yazık ki formasyon da almadım öncesinde. Öğretmenlik aklımın ucundan geçmiyordu çünkü.
Şimdi ise üniversitede öğretim görevlisi olarak hazırlık sınıflarına İngilizce dersi vermek istiyorum. (En büyük sebeplerinden birisi Yükseköğretimde öğrencilerin daha çalışkan olması. Olmak zorundalar
) Malumunuz 2018 yılında YÖK'ün yönetmelikte yaptığı değişiklikler sonucu tüm öğretim görevlilerine tezli yüksek lisans yapma koşulu getirildi. Ben de bunu dikkate alarak hangi yüksek lisans programına başvuracağımı araştırmaya başladım. Kendimi 2020 ALES + 2 sene tezli yüksek derken 2023'ün sonuna kadar zorunlu ingilizce derslerine vermeye hak kazanmış bir öğretim görevlisi adayı olarak görmeyi hedefliyorum.
Sorun şu ki işimi ve yüksek lisansımı aynı zamanda yürütmek zorundayım ve buna bağlı olarak devlet üniversitesinde beni gereğinden fazla daraltıp boğmayacak bir yüksek lisans programı tavsiyesine ihtiyacım var. Yukarıda belirttiğim gibi, değişen yönetmelikten ötürü yalnızca öğretim görevlisi olmak için istiyorum bunu. Onlarca program var ve hangisinde karar kılıp yönümü tayin edeceğimi bilemiyorum.
Buna ilaveten, alan dışı ve alan için konusu da aklımı kurcalıyor. Mesela ben İngilizce tercümanlık mezunu olarak Marmara Üniversitesi'nde Türk Araştırmaları Enstitüsünde' Orta Çağ tarihini programında yüksek lisans yapmaya teşebbüs etsem, bu durum öğretim görevlisi olmama büyük bir engel teşkil eder mi ? Bununla beraber alan içi(Örneğin İstanbul Üniversitesi - Çeviribilim Anabilim Dalı) bir program tercih etsem bu sefer de iş ile zorlu bir programı bir arada götüremeyeceğimden korkuyorum.
Öte yandan resmi gazetede çeşitli üniversitelerin öğretim görevlisi ilanlarında tezli yüksek lisansa yönelik alan içi ve alan dışı diye bir şart koşulmamış. Acaba o kadar da önemli değil mi ?
Özetle hedefim İngilizce dersi vermek üzere öğretim görevlisi olmak. Görüşlerinize ve tavsiyelerinize ihtiyacım olduğunu düşündüğüm temel başlıklar
Vakit ayırıp yardımcı olduğunuz için şimdiden çok teşekkür ederim. Bu konu ben ve benim durumunda olanlar için çok önemli.
Saygılarımla,
Ben 2015 - İngilizce Mütercim-Tercümanlık bölümü mezunuyum. Mezun olduktan sonra mesleki tecrübenin önemli olduğuna düşünerek hem dış ticaret alanında hem de lojistik alanında kısa iş deneyimlerim oldu. Fakat 2019 yılına geldiğimizde ticaretin hayatının ruhunun ve temposunun bana uygun olmadığını fark ederek kariyeri hedefimi İngilizce öğretimi alanında sürdürmeye kesinkes karar verdim ve 2 aydan beri özel bir dil kursunda ücretli uzman öğretici olarak öğretmenlik yapmaktayım. İngilizce öğretmekten ve öğrencilerle etkileşime geçmekten büyük keyif aldığımı biraz geç de olsa keşfettim.
Mezuniyet yıllarıma yakın zamanlarda daha sonra formasyona ihtiyacım olacağını kestiremediğimden ötürü ne yazık ki formasyon da almadım öncesinde. Öğretmenlik aklımın ucundan geçmiyordu çünkü.
Şimdi ise üniversitede öğretim görevlisi olarak hazırlık sınıflarına İngilizce dersi vermek istiyorum. (En büyük sebeplerinden birisi Yükseköğretimde öğrencilerin daha çalışkan olması. Olmak zorundalar
Sorun şu ki işimi ve yüksek lisansımı aynı zamanda yürütmek zorundayım ve buna bağlı olarak devlet üniversitesinde beni gereğinden fazla daraltıp boğmayacak bir yüksek lisans programı tavsiyesine ihtiyacım var. Yukarıda belirttiğim gibi, değişen yönetmelikten ötürü yalnızca öğretim görevlisi olmak için istiyorum bunu. Onlarca program var ve hangisinde karar kılıp yönümü tayin edeceğimi bilemiyorum.
Buna ilaveten, alan dışı ve alan için konusu da aklımı kurcalıyor. Mesela ben İngilizce tercümanlık mezunu olarak Marmara Üniversitesi'nde Türk Araştırmaları Enstitüsünde' Orta Çağ tarihini programında yüksek lisans yapmaya teşebbüs etsem, bu durum öğretim görevlisi olmama büyük bir engel teşkil eder mi ? Bununla beraber alan içi(Örneğin İstanbul Üniversitesi - Çeviribilim Anabilim Dalı) bir program tercih etsem bu sefer de iş ile zorlu bir programı bir arada götüremeyeceğimden korkuyorum.
Öte yandan resmi gazetede çeşitli üniversitelerin öğretim görevlisi ilanlarında tezli yüksek lisansa yönelik alan içi ve alan dışı diye bir şart koşulmamış. Acaba o kadar da önemli değil mi ?
Özetle hedefim İngilizce dersi vermek üzere öğretim görevlisi olmak. Görüşlerinize ve tavsiyelerinize ihtiyacım olduğunu düşündüğüm temel başlıklar
- İstanbul'da bir devlet üniversitesinde orta derece zorlukta bir yüksek lisans programı
- Bu program alan içi mi alan dışı mı olmalı ?
Vakit ayırıp yardımcı olduğunuz için şimdiden çok teşekkür ederim. Bu konu ben ve benim durumunda olanlar için çok önemli.
Saygılarımla,
Son düzenleme: