Dilbilgisi Cleft Sentences

saithoca

Doçent
"Cleft Sentence" yapısında kurulan bir cümle eğer Noun Phrase (NP) ile başlarsa THAT ile başlayan cümle "incomplete" olur. Yani ÖZNE veya NESNE eksiği olur.

1- It is my book THAT/WHICH has been stolen.[THAT ten sonraki kısımda özne yok: çalınan şey yok]

2- It was her father THAT/WHO we spoke with yesterday.[THAT ten sonraki kısımda nesne yok: konuşulan kişi yok]

3- It must be Tom THAT/WHO you are waiting for. [THAT ten sonraki kısımda nesne yok: beklenilen kişi yok]

4- It can't be Helen THAT/WHO is sleeping in the bedroom now. [THAT ten sonraki kısımda özne yok: uyuyan kişi yok]

5- It is apparently the falling price of books THAT/WHICH has sent libraries into a decline. [THAT ten sonraki kısımda özne yok:kütüphanelerin sayısını/popülaritesini düşüren şey yok]

Cevabınız doğru sıkıntı yok yani. :) "THAT" ten önceki kısımda NP (my book, her father, Tom, Helen) var. Bu nednele de devamında INCOMPLETE bir cümle gelecektir. Ama eğer NP yerine Preposition veya Conjunction (bağlaç) gelirse, o zaman THAT COMPLETE cümle ile devam eder.

6- It was from my father THAT [I borrowed all this money.] COMPLETE

7- It was only after she had left home THAT [the police arrived there] COMPLETE

Üst