Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Kullanıcılar
Şu anki ziyaretçiler
Akademikpersonel.org
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Yeni mesajlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel
Araştırma Görevlisi
33/a olarak açılan ve kazanılan kadronun, atamanın 1 ocak 2018 den sonraya kalması ve 50/d' ye dönüşmesi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="abcdef123456" data-source="post: 485869" data-attributes="member: 101627"><p>" <em>Yüksek yargı organları da kazanılmış hakkı net bir biçimde tanımlamışlardır. Örneğin Danıştaya göre <strong>Eski kanun yürürlükte iken kesin bir surette kazanılan yani hukukça korunmakta bulunan ve bir iddia haline gelen haklar</strong>14 kazanılmış hak olarak tanımlanırken Anayasa Mahkemesine göre <strong>özel hukuk ve kamu hukuku alanlarında genel olarak, bir hak sağlamaya elverişli nesnel yasa kurallarının bireylere uygulanması ile onlar için doğan öznel hakkın korunmasıdır. Kazanılmış bir haktan söz edilebilmesi için bu hakkın, yeni yasadan önce yürürlükte olan kurallara göre bütün sonuçlarıyla fiilen elde edilmiş olması gerekir. Kazanılmış hak, kişinin bulunduğu statüden doğan, kendisi yönünden kesinleşmiş ve kişisel niteliğe dönüşmüş haktır.</strong>15</em></p><p><em></em></p><p><em>Oğurlunun kazanılmış hak ve haklı beklentileri konu alan çalışmasının başlığında da ifade edildiği üzere, Türk idare hukuku açısından sorun kazanılmış hakkı tanımlama ve tespit etme değildir. Asıl sorun haklı beklentiyi tanımlayabilmek ve somut bir davada haklı beklentinin korunup korunamayacağını tespit edebilmektir. Haklı beklentinin tespitindeki bu sorun, uygulamada pek çok davayı haklı beklenti niteliğinde olsa bile kazanılmış hak iddiasıyla yargı organlarının önüne gelmesine neden olmaktadır.16 Kazanılmış haklar hukuki güvenlik gereği bireyler lehine çok sıkı ve çoğu zaman mutlak bir koruma öngörmektedir.17 Buna karşın <strong>haklı beklentiler</strong>, diğer bir ifadeyle <strong>yürürlükteki düzenlemeler ışığında idare ve hukuka duyulan güven gereğince belli bir süre sonra elde edileceğine inanılan haklar</strong> kategorisinde ise de güvence <strong>kazanılmış haklarda olduğu kadar güçlü değildir</strong> ve kural olarak bu alanda <strong>kamu otoritelerinin takdir yetkisi</strong> söz konusudur.18 Haklı beklentilerin korunması ilkesi gereğince; idari organlarca belirli çıkarlardan yoksun bırakılan kişilerin haklı beklentilerinin korunması ya da en azından kamu politikalarındaki değişiklik karşısında hukuki belirlilik gereğince bu durumu öngörebilmeleri adına <strong>bireylerin muhtemel kazanımlarının güvenceye kavuşturulması</strong> gerekmektedir.19 </em></p><p><em></em></p><p><em>Sonuç olarak hem <strong>ülkemizde</strong> hem de İngilterede haklı beklenti kavramı, <strong>kamu otoritelerinin yönetilenlerle ilgili yaptığı işlemlerle veya istikrar kazanmış uygulamalarla bu kişileri haklı bir beklenti içine sokmuşsa ve söz konusu haklı beklenti hukuk sınırları içerisinde ise bu durumun korunması gerekmektedir</strong>.20</em> "</p><p></p><p>SAYGIN, E. (2016). Haklı Beklentilerin Korunması İlkesine Yönelik Türk ve İngiliz İdare Hukuku Yaklaşımı Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz, TBB Dergisi 2016 (126) </p><p><a href="http://tbbdergisi.barobirlik.org.tr/m2016-126-1602" target="_blank">http://tbbdergisi.barobirlik.org.tr/m2016-126-1602</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="abcdef123456, post: 485869, member: 101627"] " [I]Yüksek yargı organları da kazanılmış hakkı net bir biçimde tanımlamışlardır. Örneğin Danıştaya göre [B]Eski kanun yürürlükte iken kesin bir surette kazanılan yani hukukça korunmakta bulunan ve bir iddia haline gelen haklar[/B]14 kazanılmış hak olarak tanımlanırken Anayasa Mahkemesine göre [B]özel hukuk ve kamu hukuku alanlarında genel olarak, bir hak sağlamaya elverişli nesnel yasa kurallarının bireylere uygulanması ile onlar için doğan öznel hakkın korunmasıdır. Kazanılmış bir haktan söz edilebilmesi için bu hakkın, yeni yasadan önce yürürlükte olan kurallara göre bütün sonuçlarıyla fiilen elde edilmiş olması gerekir. Kazanılmış hak, kişinin bulunduğu statüden doğan, kendisi yönünden kesinleşmiş ve kişisel niteliğe dönüşmüş haktır.[/B]15 Oğurlunun kazanılmış hak ve haklı beklentileri konu alan çalışmasının başlığında da ifade edildiği üzere, Türk idare hukuku açısından sorun kazanılmış hakkı tanımlama ve tespit etme değildir. Asıl sorun haklı beklentiyi tanımlayabilmek ve somut bir davada haklı beklentinin korunup korunamayacağını tespit edebilmektir. Haklı beklentinin tespitindeki bu sorun, uygulamada pek çok davayı haklı beklenti niteliğinde olsa bile kazanılmış hak iddiasıyla yargı organlarının önüne gelmesine neden olmaktadır.16 Kazanılmış haklar hukuki güvenlik gereği bireyler lehine çok sıkı ve çoğu zaman mutlak bir koruma öngörmektedir.17 Buna karşın [B]haklı beklentiler[/B], diğer bir ifadeyle [B]yürürlükteki düzenlemeler ışığında idare ve hukuka duyulan güven gereğince belli bir süre sonra elde edileceğine inanılan haklar[/B] kategorisinde ise de güvence [B]kazanılmış haklarda olduğu kadar güçlü değildir[/B] ve kural olarak bu alanda [B]kamu otoritelerinin takdir yetkisi[/B] söz konusudur.18 Haklı beklentilerin korunması ilkesi gereğince; idari organlarca belirli çıkarlardan yoksun bırakılan kişilerin haklı beklentilerinin korunması ya da en azından kamu politikalarındaki değişiklik karşısında hukuki belirlilik gereğince bu durumu öngörebilmeleri adına [B]bireylerin muhtemel kazanımlarının güvenceye kavuşturulması[/B] gerekmektedir.19 Sonuç olarak hem [B]ülkemizde[/B] hem de İngilterede haklı beklenti kavramı, [B]kamu otoritelerinin yönetilenlerle ilgili yaptığı işlemlerle veya istikrar kazanmış uygulamalarla bu kişileri haklı bir beklenti içine sokmuşsa ve söz konusu haklı beklenti hukuk sınırları içerisinde ise bu durumun korunması gerekmektedir[/B].20[/I] " SAYGIN, E. (2016). Haklı Beklentilerin Korunması İlkesine Yönelik Türk ve İngiliz İdare Hukuku Yaklaşımı Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz, TBB Dergisi 2016 (126) [url]http://tbbdergisi.barobirlik.org.tr/m2016-126-1602[/url] [/QUOTE]
İnsan doğrulaması
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel
Araştırma Görevlisi
33/a olarak açılan ve kazanılan kadronun, atamanın 1 ocak 2018 den sonraya kalması ve 50/d' ye dönüşmesi
Üst