Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Kullanıcılar
Şu anki ziyaretçiler
Akademikpersonel.org
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Yeni mesajlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel
Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikle
YÖK Başkanlığının Üniversitelere Kadro Verme Yetkisi Kaldırıldı...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="NJNJ" data-source="post: 495562" data-attributes="member: 83103"><p>Esasında norm yönetmeliği yayımlandıktan sonra -hatta yayımlanacağı ifade edilen kararnamenin ardından- yapılması gereken şey buydu. Sıkıntılı olan yönetmeliğin zamanlaması. Eğer norm yönetmeliği Aralık'ta yapılacak planlamalar sonrasında, bir sonraki yıl için geçerli olacak şekilde yürütülseydi ve Aralık sonunda YÖK norm planlamalarını açıklayana kadar tüm öğretim elemanlarının ilanları her zamanki gibi devam etseydi, daha az sorun olurdu. 2 Kasım'da çıkardığınız yönetmelik ile Aralıkta norm planlaması istiyorsunuz üniversitelerden. Örneğin 1 Kasım'da çıkan Doç. ilanına atanacak olan kişi norm yönetmeliğine tabi olmayacakken 3 Kasım'da çıkan Doç. ilanına atanacak kişi olacaktı. İlanlar da her gün çıkmaya devam etti, ki Kasım-Aralık her kademeden akademik kadro ilanlarının arttığı aylar olduğundan artacaktı da. Bu da norm kadro planlamasında karışıklık yaratacaktı. </p><p></p><p>Tabii bunları öğretim üyeleri için söylüyorum. <strong>Zaten garip olan normdan daha çok etkilenecek olan öğretim üyesi kadrolarının ilana çıkabilmeye devam etmesiydi. </strong>Bu konu burada biraz normalleştirildi. [MENTION=103802]AkademikBezgin[/MENTION] bahsetmişti, absürttü devam etmesi. Makul olan şey buydu ve bu daha önce yapılsaydı bir yandan da işler hızlanabilirdi diye düşünüyorum açıkçası. Eğer öğretim üyesi ilanları da askıya alınsaydı 9 Temmuz'da, norm yönetmeliği de daha çabuk çıkabilirdi. Zira üst kadroların sesleri ancak kendilerine dokununca çıkıyor. Böylelikle YÖK'e giden baskı artardı. Etkilenen sadece araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi kadroları olunca zaten senede bir kez ilana çıkan bir okulun bir bölümü için çok büyük sıkıntı olmadı birkaç ay beklemek.</p><p></p><p>Araştırma görevlisi ilanlarının teknik olarak yeni yönetmeliğin ardından yayımlanabiliyor olması gerekiyor aslında norm yönetmeliğinde direkt tanımlanmadığı için ancak bu durumda yeni yönetmelik tarihini de öteleyerek aynı zamanda izin çıkaracaklar belli ki hepsine. Öğretim görevlisi kadroları MYO asgari kadroları açısından norm yönetmeliğin içindeki tanımlara direkt karşılık geldiğinden ve fakültelerde artık ancak YÖK'ten norm dışı kadro ile istenebileceğinden, öğretim üyesi ilanları gibi bekletilmesi garip değil zaten. Araştırma görevlisi kadrolarına dair direkt bir ifade olmadığı için norm yönetmeliğinde, teknik olarak yeni yönetmeliğin ardından ilanların çıkabileceğini düşündük ama şu anki durumda Aralık ayını beklemeleri için bahaneleri var ne yazık ki.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NJNJ, post: 495562, member: 83103"] Esasında norm yönetmeliği yayımlandıktan sonra -hatta yayımlanacağı ifade edilen kararnamenin ardından- yapılması gereken şey buydu. Sıkıntılı olan yönetmeliğin zamanlaması. Eğer norm yönetmeliği Aralık'ta yapılacak planlamalar sonrasında, bir sonraki yıl için geçerli olacak şekilde yürütülseydi ve Aralık sonunda YÖK norm planlamalarını açıklayana kadar tüm öğretim elemanlarının ilanları her zamanki gibi devam etseydi, daha az sorun olurdu. 2 Kasım'da çıkardığınız yönetmelik ile Aralıkta norm planlaması istiyorsunuz üniversitelerden. Örneğin 1 Kasım'da çıkan Doç. ilanına atanacak olan kişi norm yönetmeliğine tabi olmayacakken 3 Kasım'da çıkan Doç. ilanına atanacak kişi olacaktı. İlanlar da her gün çıkmaya devam etti, ki Kasım-Aralık her kademeden akademik kadro ilanlarının arttığı aylar olduğundan artacaktı da. Bu da norm kadro planlamasında karışıklık yaratacaktı. Tabii bunları öğretim üyeleri için söylüyorum. [B]Zaten garip olan normdan daha çok etkilenecek olan öğretim üyesi kadrolarının ilana çıkabilmeye devam etmesiydi. [/B]Bu konu burada biraz normalleştirildi. [MENTION=103802]AkademikBezgin[/MENTION] bahsetmişti, absürttü devam etmesi. Makul olan şey buydu ve bu daha önce yapılsaydı bir yandan da işler hızlanabilirdi diye düşünüyorum açıkçası. Eğer öğretim üyesi ilanları da askıya alınsaydı 9 Temmuz'da, norm yönetmeliği de daha çabuk çıkabilirdi. Zira üst kadroların sesleri ancak kendilerine dokununca çıkıyor. Böylelikle YÖK'e giden baskı artardı. Etkilenen sadece araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi kadroları olunca zaten senede bir kez ilana çıkan bir okulun bir bölümü için çok büyük sıkıntı olmadı birkaç ay beklemek. Araştırma görevlisi ilanlarının teknik olarak yeni yönetmeliğin ardından yayımlanabiliyor olması gerekiyor aslında norm yönetmeliğinde direkt tanımlanmadığı için ancak bu durumda yeni yönetmelik tarihini de öteleyerek aynı zamanda izin çıkaracaklar belli ki hepsine. Öğretim görevlisi kadroları MYO asgari kadroları açısından norm yönetmeliğin içindeki tanımlara direkt karşılık geldiğinden ve fakültelerde artık ancak YÖK'ten norm dışı kadro ile istenebileceğinden, öğretim üyesi ilanları gibi bekletilmesi garip değil zaten. Araştırma görevlisi kadrolarına dair direkt bir ifade olmadığı için norm yönetmeliğinde, teknik olarak yeni yönetmeliğin ardından ilanların çıkabileceğini düşündük ama şu anki durumda Aralık ayını beklemeleri için bahaneleri var ne yazık ki. [/QUOTE]
İnsan doğrulaması
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel
Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikle
YÖK Başkanlığının Üniversitelere Kadro Verme Yetkisi Kaldırıldı...
Üst