Dilbilgisi Passive Voice

osmanaba

Öğrenci
iyiakşamlar. passive haldeki fiiller nesne alabiliyor muydu yardımcı olurmusnuz acaba? cümle tamamlama sorularında passive halde bir cümleden sonra bosluga gelecek sey sorulduğunda orada nesne olan (gerun-inf-rc-nc) gibi yapılar aramak gerekiyormu gerekmiyormu?

saithoca

Doçent
I was given a pencil to write the story, but I could think of nothing. = BANA hikaye yazmak için kalem verildi, ama aklıma hiçbir şey gelmedi.

Tom has been sent a few weird letters written by the same person. = Tom'a aynı şahıs tarafından bir kaç tuhaf mektup yollanmış.

Yukarıdaki örneklerde olduğu gibi Ditransitive (çift nesne alan fiiller = yani NEYİ KİME sorularına aynı anda cevap veren fiiller [örnek :sormak "Neyi Kime sordun?" vermek "Neyi Kime verdin?" ] fiillerden sonra cümle pasif olduğu halde NP alabilir (Noun Phrase).

Çift nesneli fiileri pasif yaparken MUHATAP ile giriş yapıldığında Türkçe karşılığında "ben" değil "bana" veya "o" değil "ona" olacak, çünkü aktif çatıyı pasif çatıya dönüştürürken cümlenin ögeleri aktif halde (DEEP STRUCTURE) da hangi THEMATIC ROLE üstlenmişse (yani cümledeki ögelerin görevi ne ise) pasif cümlede de değişmez aynı kalır.

Helen gave me (= BANA) a book. [agent = Helen, Indirect object = me, direct object = a book]

I (= BANA) was given a book by Helen [agent= Helen, Indirect object = I (ayni aslında aktif cümledeki "me", direct object = the book)

castiel

Öğrenci
Thanks a lot Saithoca. It was very good explanation. Besides, it is useful that you are explaning in english. (I'am sorry for my english that have been still trying to be develop)

By yhe way, are you going to continue question in this forum?

saithoca

Doçent
Thanks a lot Saithoca. It was very good explanation. Besides, it is useful that you are explaning in english. (I'am sorry for my english that have been still trying to be develop)

By yhe way, are you going to continue question in this forum?

You are most welcome. I welcome both Turkish and English replies, while also feeling free about replying in either language :) I don't care what language is spoken as long as what people speak is intelligible :) Yes, I hope to stay in touch with you and the others, so long as you have questions to me :)

Üst