Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Kullanıcılar
Şu anki ziyaretçiler
Akademikpersonel.org
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Yeni mesajlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel Sınavları
YDS - Dil Eğitimi
KPDS / ÜDS Dil Eğitimi Bölümü
" Çocuklar gibi dil öğrenin ".. Dr. J. Marvin Brown
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Fırat" data-source="post: 61286" data-attributes="member: 34"><p>984 Yılında Bankog’daki Amerikan Üniversitesi Dil Merkezi, Tayland dilini öğretmek için <strong>yeni bir yaklaşım kullanmaya</strong> başladı. Bu metoda<strong> Dinleme Yaklaşımı (The Listening Approach) </strong>adı verildi. Son yıllarda daha çok Otomatik Dil gelişimi (Automatic Language Growth) olarak bilinmeye başlandı.</p><p></p><p>Otomatik konuşma yerleşmeden önceki her <strong>konuşma girişimi</strong> (ve hatta o dilde düşünme girişimi bile) <strong>hasara sebep olur</strong> ve elde edilecek nihai sonuçları kısıtlar. Başka bir deyişle bu metot, <strong>çok uzun bir sessiz kalma dönemi</strong> kullanır.</p><p></p><p>Sessiz kalma dönemi boyunca öğrenciler <strong>sadece dinlemeye odaklanır</strong>. 6-12 aylık yoğun bir dinleme döneminden sonra; öğrenciler kendiliğinden, doğal bir şekilde, hiçbir çaba sarf etmeden ve kuracağı cümleyi düşünmeksizin konuşmaya başlamıştır.</p><p></p><p><span style="color: #FF0000"><strong>ÇOCUKLARIN SIRRI</strong></span></p><p></p><p>Herkes bilir ki, insanlar yeni bir ülkeye taşındıklarında <strong>çocuklar </strong>sonunda o ülkenin dilini, <strong>ana dili gibi konuşabilir </strong>ama y<strong>etişkinler konuşamaz.</strong> Bu durumun normalde izahı, çocukların özel bir yeteneği olduğu ve büyüdükçe bu yeteneği kaybettikleridir.</p><p></p><p>Öğreticiler derler ki; <strong>yetişkinler için</strong> diller doğal olarak öğrenmek yerine, <strong>öğretilmeli ve çalışarak öğrenilmelidir.</strong></p><p></p><p>Peki, hali hazırdaki dil öğretme yöntemlerimizden daha iyi bir öğretme tekniği olamaz mı? Neden? Mesela orta Afrikadaki bir yetişkin, yeni bir dil konuşan başka bir topluma gittiğinde bizim modern öğrencilerimizden daha iyisini yapabilir mi? Bize bu işi ilk öğreten <strong>öğretmenlerimiz yanılmış olamazlar mı?</strong> Belki de yetişkinler çocukların yaptığını yapabilir. Belki bu sadece onları başarmaktan alıkoyan, yetişkin davranışıdır (yetenek eksikliği değil).</p><p></p><p><strong>YANLIŞ </strong>- Çocuklar, Yetişkinlerin yapamadığı bir şeyi yapıyor.</p><p></p><p><strong>SORULMAYAN SORU</strong> – Bir Yetişkin, bir yıl boyunca hiç konuşmaksızın, sadece dinlese ne olurdu?</p><p></p><p><strong>CEVABIMIZ </strong>– Hem çocuklar, hem de yetişkinler bunu <strong>doğru olarak yapabilirler</strong>, ama sadece yetişkinler bunu yanlış yapabilirler.</p><p></p><p>4 yaşındaki bir çocukla bir yetişkinin, yabancı dil konuşan birine karşı tepkilerini hayal edin. Yetişkin konuşup karşılık vermeye çalışırken, <strong>çocuk genellikle sadece dinler.</strong></p><p></p><p>Şimdi çocukların sırrının sadece <strong>konuşmaya çalışmadan dinlemek</strong> olduğunu hayal edin. Mantıklı olan şudur ki, bir şeyleri daima doğru olarak dinlemek dili doğru olarak yapılandıracaktır. Bir şeyleri sürekli yanlış olarak söylemek de onu yanlış yapılandırır.</p><p></p><p>Yetişkinler <strong>çocukların yaptığı şeyi aynen yapsalardı</strong> ne olurdu (bir yıl boyunca hiçbir şey söylemeye çalışmadan sadece dinlemek)</p><p></p><p>1984 de, Bankog’daki <strong>AUA dil merkezi</strong>, Tai okullarında aynen bunu yapmaya başladı. Öğrenciler neredeyse bir yıl boyunca hiçbir şey konuşmadan <strong>sadece dinlediler.</strong> Yetişkinlerin neredeyse <strong>çocuklarla aynı sonucu elde ettiklerini gördük.</strong> Eğer yetişkinler; bütün bir yıl, hiçbir şey söylemeye çalışmadan, gerçek durumlardaki doğal konuşmaları anlarlarsa, <strong><span style="color: #008000">berrak ve akıcı bir konuşma otomatik olarak gelecektir.</span></strong></p><p></p><p>Çocuklarla yetişkinler arasındaki fark; yetişkinlerin doğru yapma yeteneğini kaybetmesi değil, çocukların yanlış yapma eğilimi kazanmamalarından gibi görünüyor (işte bu, zorlanmış konuşma çabasının doğal yeteneğimizi tahrip etmesidir.)</p><p></p><p><strong>Zorlanmış konuşma gayreti yetişkinlere zarar verir.</strong></p><p><strong></strong></p><p>Sürekli olarak birinin cümleleri hakkında düşünmek, onları tercüme etmek, kelimeleri doğru yerlerine koymaya çalışmak, gramer olarak irdelemek ve bunun gibi herhangi bir yönden düşünmek, sizin yerli bir konuşmacı gibi konuşmanızı önler.</p><p></p><p>Doğal konuşma (Otomatik olarak gelen konuşma) yanlış bile olsa size zarar vermeyecektir. Zarar yanlış konuşmaktan gelmez, <strong>konuşurken dille ilgili düşünmekten gelir.</strong></p><p></p><p>Biz önerdiğimiz şey nedir. Çocukların daima yerli konuşmacı halini almakla biten sebebi öneriyoruz. Çünkü <strong>onlar dinleyerek öğreniyorlar.</strong> Yetişkinlerin yapamadığı şeyi öneriyoruz çünkü onlar konuşarak öğreniyorlar.</p><p></p><p><strong>Yetişkinler çok fazla konuşurlar</strong></p><p><strong></strong></p><p>Formül şu: <strong>Dinle; Konuşma; Sabırlı Ol.</strong> Ve şimdi anlaşılan o ki bu yalnızca çocukların sırrı değilmiş. Bu herkesin sırrıdır aslında. Ve çocuklar bunu daha bağlılıkla ve sabırla yaparken, yetişkinler daha hızlı yapabilir.</p><p></p><p><span style="color: #FF0000"><strong>ALG (‘Automatic Language Growth’.) NASIL ÇALIŞIR</strong></span></p><p></p><p>Çoğu dil öğretmeni, öğrencilerine sürekli olarak, yapabildikleri kadar <strong>konuşmaya çalışmalarını</strong> ve bir şey söylemeden önce <strong>dikkatlice düşünmelerini,</strong> böylece doğru yapacaklarını söylerler. Ben de şimdi şunu söylüyorum; Bu tarz bir konuşma ve düşünme, kesinlikle yetişkinlerin dili<strong> iyi öğrenmelerini önleyecektir.</strong></p><p></p><p><span style="color: #FF0000"><strong>ALG’Yİ (‘Automatic Language Growth’) SINIFLARDA UYGULAMAK</strong></span></p><p></p><p>Yeni bir ülkeye taşınan çocuklara baktığımızda, onların dinlediğini, güldüğünü ve öylece baktığını görürüz. Çocuğun sırrı: <strong>kulaklar açık, ağız kapalı ve test yok.</strong> Onlar iki yıl içinde neredeyse yerli konuşmacı gibi olurlar.</p><p></p><p>Sonra dünyadaki diğer <strong>dil sınıflarına</strong> baktığımızda, tam da tersini görürüz: <strong>kulaklar uygulamada kapalı; (öğrenciler, kulakları yerine gözlerini kullanıyorlar), ağız açık, ve bir sürü test.</strong> Bu öğrencilerin çok az bir kısmı yerli konuşmacılar gibi olabilir.</p><p></p><p><strong>Modern öğrencilerin ihtiyacı olan iki şey.</strong></p><p><strong></strong></p><p>Öncelikle gayet <strong>ilgi çekici</strong> (eğlenceli, heyecanlı, meraklı v.b.) olan bir dili tecrübe ediyor olmalılar. Ki bu şekilde öğrenciler yeni bir dil kullanıyor olduklarını unutsunlar.</p><p></p><p>Ve İkinci olarak, öğrencilerin eğitim gördüğü dilin <strong>anlaşlılabilirlik düzeyi</strong> öğrenmek için yeterli derecede yüksek olmalıdır. Bu ilk günden %80-%100 olması anlamına gelir.</p><p></p><p>Öğretmenleri, <strong>ilgi çekici ve anlaşılabilir</strong> olmaları için iyice eğitmek gerekiyor. Ama işte bu başarının sırrıdır. İlginç ve anlaşılabilir İngilizce dinlemek ve uzun bir sessizlik dönemi (konuşmaya çalışmadan dinlemek) bir yerli konuşmacı gibi konuşabilmenin anahtarıdır.</p><p></p><p>Dr. J. Marvin Brown</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fırat, post: 61286, member: 34"] 984 Yılında Bankog’daki Amerikan Üniversitesi Dil Merkezi, Tayland dilini öğretmek için [B]yeni bir yaklaşım kullanmaya[/B] başladı. Bu metoda[B] Dinleme Yaklaşımı (The Listening Approach) [/B]adı verildi. Son yıllarda daha çok Otomatik Dil gelişimi (Automatic Language Growth) olarak bilinmeye başlandı. Otomatik konuşma yerleşmeden önceki her [B]konuşma girişimi[/B] (ve hatta o dilde düşünme girişimi bile) [B]hasara sebep olur[/B] ve elde edilecek nihai sonuçları kısıtlar. Başka bir deyişle bu metot, [B]çok uzun bir sessiz kalma dönemi[/B] kullanır. Sessiz kalma dönemi boyunca öğrenciler [B]sadece dinlemeye odaklanır[/B]. 6-12 aylık yoğun bir dinleme döneminden sonra; öğrenciler kendiliğinden, doğal bir şekilde, hiçbir çaba sarf etmeden ve kuracağı cümleyi düşünmeksizin konuşmaya başlamıştır. [COLOR="#FF0000"][B]ÇOCUKLARIN SIRRI[/B][/COLOR] Herkes bilir ki, insanlar yeni bir ülkeye taşındıklarında [B]çocuklar [/B]sonunda o ülkenin dilini, [B]ana dili gibi konuşabilir [/B]ama y[B]etişkinler konuşamaz.[/B] Bu durumun normalde izahı, çocukların özel bir yeteneği olduğu ve büyüdükçe bu yeteneği kaybettikleridir. Öğreticiler derler ki; [B]yetişkinler için[/B] diller doğal olarak öğrenmek yerine, [B]öğretilmeli ve çalışarak öğrenilmelidir.[/B] Peki, hali hazırdaki dil öğretme yöntemlerimizden daha iyi bir öğretme tekniği olamaz mı? Neden? Mesela orta Afrikadaki bir yetişkin, yeni bir dil konuşan başka bir topluma gittiğinde bizim modern öğrencilerimizden daha iyisini yapabilir mi? Bize bu işi ilk öğreten [B]öğretmenlerimiz yanılmış olamazlar mı?[/B] Belki de yetişkinler çocukların yaptığını yapabilir. Belki bu sadece onları başarmaktan alıkoyan, yetişkin davranışıdır (yetenek eksikliği değil). [B]YANLIŞ [/B]- Çocuklar, Yetişkinlerin yapamadığı bir şeyi yapıyor. [B]SORULMAYAN SORU[/B] – Bir Yetişkin, bir yıl boyunca hiç konuşmaksızın, sadece dinlese ne olurdu? [B]CEVABIMIZ [/B]– Hem çocuklar, hem de yetişkinler bunu [B]doğru olarak yapabilirler[/B], ama sadece yetişkinler bunu yanlış yapabilirler. 4 yaşındaki bir çocukla bir yetişkinin, yabancı dil konuşan birine karşı tepkilerini hayal edin. Yetişkin konuşup karşılık vermeye çalışırken, [B]çocuk genellikle sadece dinler.[/B] Şimdi çocukların sırrının sadece [B]konuşmaya çalışmadan dinlemek[/B] olduğunu hayal edin. Mantıklı olan şudur ki, bir şeyleri daima doğru olarak dinlemek dili doğru olarak yapılandıracaktır. Bir şeyleri sürekli yanlış olarak söylemek de onu yanlış yapılandırır. Yetişkinler [B]çocukların yaptığı şeyi aynen yapsalardı[/B] ne olurdu (bir yıl boyunca hiçbir şey söylemeye çalışmadan sadece dinlemek) 1984 de, Bankog’daki [B]AUA dil merkezi[/B], Tai okullarında aynen bunu yapmaya başladı. Öğrenciler neredeyse bir yıl boyunca hiçbir şey konuşmadan [B]sadece dinlediler.[/B] Yetişkinlerin neredeyse [B]çocuklarla aynı sonucu elde ettiklerini gördük.[/B] Eğer yetişkinler; bütün bir yıl, hiçbir şey söylemeye çalışmadan, gerçek durumlardaki doğal konuşmaları anlarlarsa, [B][COLOR="#008000"]berrak ve akıcı bir konuşma otomatik olarak gelecektir.[/COLOR][/B] Çocuklarla yetişkinler arasındaki fark; yetişkinlerin doğru yapma yeteneğini kaybetmesi değil, çocukların yanlış yapma eğilimi kazanmamalarından gibi görünüyor (işte bu, zorlanmış konuşma çabasının doğal yeteneğimizi tahrip etmesidir.) [B]Zorlanmış konuşma gayreti yetişkinlere zarar verir. [/B] Sürekli olarak birinin cümleleri hakkında düşünmek, onları tercüme etmek, kelimeleri doğru yerlerine koymaya çalışmak, gramer olarak irdelemek ve bunun gibi herhangi bir yönden düşünmek, sizin yerli bir konuşmacı gibi konuşmanızı önler. Doğal konuşma (Otomatik olarak gelen konuşma) yanlış bile olsa size zarar vermeyecektir. Zarar yanlış konuşmaktan gelmez, [B]konuşurken dille ilgili düşünmekten gelir.[/B] Biz önerdiğimiz şey nedir. Çocukların daima yerli konuşmacı halini almakla biten sebebi öneriyoruz. Çünkü [B]onlar dinleyerek öğreniyorlar.[/B] Yetişkinlerin yapamadığı şeyi öneriyoruz çünkü onlar konuşarak öğreniyorlar. [B]Yetişkinler çok fazla konuşurlar [/B] Formül şu: [B]Dinle; Konuşma; Sabırlı Ol.[/B] Ve şimdi anlaşılan o ki bu yalnızca çocukların sırrı değilmiş. Bu herkesin sırrıdır aslında. Ve çocuklar bunu daha bağlılıkla ve sabırla yaparken, yetişkinler daha hızlı yapabilir. [COLOR="#FF0000"][B]ALG (‘Automatic Language Growth’.) NASIL ÇALIŞIR[/B][/COLOR] Çoğu dil öğretmeni, öğrencilerine sürekli olarak, yapabildikleri kadar [B]konuşmaya çalışmalarını[/B] ve bir şey söylemeden önce [B]dikkatlice düşünmelerini,[/B] böylece doğru yapacaklarını söylerler. Ben de şimdi şunu söylüyorum; Bu tarz bir konuşma ve düşünme, kesinlikle yetişkinlerin dili[B] iyi öğrenmelerini önleyecektir.[/B] [COLOR="#FF0000"][B]ALG’Yİ (‘Automatic Language Growth’) SINIFLARDA UYGULAMAK[/B][/COLOR] Yeni bir ülkeye taşınan çocuklara baktığımızda, onların dinlediğini, güldüğünü ve öylece baktığını görürüz. Çocuğun sırrı: [B]kulaklar açık, ağız kapalı ve test yok.[/B] Onlar iki yıl içinde neredeyse yerli konuşmacı gibi olurlar. Sonra dünyadaki diğer [B]dil sınıflarına[/B] baktığımızda, tam da tersini görürüz: [B]kulaklar uygulamada kapalı; (öğrenciler, kulakları yerine gözlerini kullanıyorlar), ağız açık, ve bir sürü test.[/B] Bu öğrencilerin çok az bir kısmı yerli konuşmacılar gibi olabilir. [B]Modern öğrencilerin ihtiyacı olan iki şey. [/B] Öncelikle gayet [B]ilgi çekici[/B] (eğlenceli, heyecanlı, meraklı v.b.) olan bir dili tecrübe ediyor olmalılar. Ki bu şekilde öğrenciler yeni bir dil kullanıyor olduklarını unutsunlar. Ve İkinci olarak, öğrencilerin eğitim gördüğü dilin [B]anlaşlılabilirlik düzeyi[/B] öğrenmek için yeterli derecede yüksek olmalıdır. Bu ilk günden %80-%100 olması anlamına gelir. Öğretmenleri, [B]ilgi çekici ve anlaşılabilir[/B] olmaları için iyice eğitmek gerekiyor. Ama işte bu başarının sırrıdır. İlginç ve anlaşılabilir İngilizce dinlemek ve uzun bir sessizlik dönemi (konuşmaya çalışmadan dinlemek) bir yerli konuşmacı gibi konuşabilmenin anahtarıdır. Dr. J. Marvin Brown [/QUOTE]
İnsan doğrulaması
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel Sınavları
YDS - Dil Eğitimi
KPDS / ÜDS Dil Eğitimi Bölümü
" Çocuklar gibi dil öğrenin ".. Dr. J. Marvin Brown
Üst