Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Kullanıcılar
Şu anki ziyaretçiler
Akademikpersonel.org
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Yeni mesajlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel
Araştırma Görevlisi
Araştırma Görevlisi Alımlarının Ön Değerlendirme Aşamasındaki Adaletsizlik ve Dengesizlik
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="versus" data-source="post: 455653" data-attributes="member: 94892"><p>Her şey bir kenara ben de YDS'nin özellikle son değerlendirmede bu kadar düşük bir etkiye sahip olmasını anlayamıyorum. Yabancı akademik metinleri anlama ve yorumlama yeteneğini ölçen bu sınav genel puanı neden sadece %10 gibi komik bir oranda etkiliyor ?</p><p></p><p>Beşeri bilimler ya da fen bilimlerinde olsun, bir akademisyenden en çok beklenen şey evrensel literatürü takip edebilir nitelikte olması değil midir ? Bana kalırsa tartışmaları sadece anadili üzerinden izleyebilen bir araştırmacı ortalama bir araştırmacı olmaktan öteye gidemeyecektir. Hele artık bilim camiasında neredeyse 'ortak lisan'a dönüşmüş İngilizce üzerinden üretilen makaleleri kullanamıyorsa.</p><p></p><p>Ales ve mezuniyet ortalamasının önemi tartışmasını bir kenara bırakarak, benim önerim son değerlendirmede YDS dahil dört puan türünü %25'te sabitlemek. Hatta bana sorarsanız örneğin araştırma görevliliği için başvuru yapabilmenin minimum YDS puanı şartı 70 olmalı. YDS'den 51 almak, kişinin dilde yetersizliği dışında bir şey ifade etmiyor çünkü.</p><p></p><p>Muhtemelen bu görüşüme katılmayacaksınız ama sadece YDS'deki başarısızlık oranı fazla olduğu için, dil konusunda başarılı akademisyenlerin farklarını ortaya koyamamalarını yanlış buluyorum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="versus, post: 455653, member: 94892"] Her şey bir kenara ben de YDS'nin özellikle son değerlendirmede bu kadar düşük bir etkiye sahip olmasını anlayamıyorum. Yabancı akademik metinleri anlama ve yorumlama yeteneğini ölçen bu sınav genel puanı neden sadece %10 gibi komik bir oranda etkiliyor ? Beşeri bilimler ya da fen bilimlerinde olsun, bir akademisyenden en çok beklenen şey evrensel literatürü takip edebilir nitelikte olması değil midir ? Bana kalırsa tartışmaları sadece anadili üzerinden izleyebilen bir araştırmacı ortalama bir araştırmacı olmaktan öteye gidemeyecektir. Hele artık bilim camiasında neredeyse 'ortak lisan'a dönüşmüş İngilizce üzerinden üretilen makaleleri kullanamıyorsa. Ales ve mezuniyet ortalamasının önemi tartışmasını bir kenara bırakarak, benim önerim son değerlendirmede YDS dahil dört puan türünü %25'te sabitlemek. Hatta bana sorarsanız örneğin araştırma görevliliği için başvuru yapabilmenin minimum YDS puanı şartı 70 olmalı. YDS'den 51 almak, kişinin dilde yetersizliği dışında bir şey ifade etmiyor çünkü. Muhtemelen bu görüşüme katılmayacaksınız ama sadece YDS'deki başarısızlık oranı fazla olduğu için, dil konusunda başarılı akademisyenlerin farklarını ortaya koyamamalarını yanlış buluyorum. [/QUOTE]
İnsan doğrulaması
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel
Araştırma Görevlisi
Araştırma Görevlisi Alımlarının Ön Değerlendirme Aşamasındaki Adaletsizlik ve Dengesizlik
Üst