Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Kullanıcılar
Şu anki ziyaretçiler
Akademikpersonel.org
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Yeni mesajlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel
Araştırma Görevlisi
Araştırma Görevlisi Alımlarının Ön Değerlendirme Aşamasındaki Adaletsizlik ve Dengesizlik
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Surveillance" data-source="post: 455633" data-attributes="member: 94841"><p>Hocam bu okullar arasındaki eşitsizlikle ilgili ne yapılabileceğini daha önceki mesajlarımda da defalarca belirttim, bunun için not ortalamasının etkisini çok yüksek tutmazsanız, okullarından düşük ortalama ile mezun olanların hala bir kurtarma şansı olur. Biz burada çok yüksek oranlarda bir not ortalaması oranından bahsetmiyoruz zaten. Lakin siz aksini iddia edip, not ortalaması olmasın derseniz, o zaman 2. aşamadaki değerlendirmede de not ortalaması olmaması gerektiği sonucuna varırsınız. Böylece not ortalamasının da bir kriter olarak alındığı tüm başvuruları örneğin ÖYP, Yüksek Lisans, Doktora vs. haksız olarak değerlendirmiş olursunuz. </p><p></p><p>Ayrıca neden sadece olumsuz olaylar üzerinden örnekler veriliyor? Şimdi notları şişiren özel okullar veya çan eğrisi vb uygulayan okullar var diye neden kurunun yanında yaş da yansın deyip gerçek anlamda emek vererek iyi bir okuldan iyi bir derece ile mezun olanları görmezden geliyoruz? </p><p></p><p>ALES aslında tam tersi asıl bu haliyle kalmamalı. Çünkü ALES de bir teknik taktik sınavı ve bunda başarılı olunuyor diye akademisyen olunamaz. Bunun yerine çoktan seçmeli usülde merkezi olarak yapılacak bir alan sınavı daha mantıklıdır, çünkü insanlar burada ördek dişi hesaplamak gibi akademik ölçüt olmaktan fersah fersah uzak işlerle uğraşmayıp kendi alanlarından sınava sokulacak ki bunun da akademik bir ölçüt olarak ALES'ten daha iyi olacağı şüphesizdir. Ya da bu yapılamıyorsa (ki gayet yapılabilir aslında), o zaman ALES'in ağırlığı düşürülmelidir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Surveillance, post: 455633, member: 94841"] Hocam bu okullar arasındaki eşitsizlikle ilgili ne yapılabileceğini daha önceki mesajlarımda da defalarca belirttim, bunun için not ortalamasının etkisini çok yüksek tutmazsanız, okullarından düşük ortalama ile mezun olanların hala bir kurtarma şansı olur. Biz burada çok yüksek oranlarda bir not ortalaması oranından bahsetmiyoruz zaten. Lakin siz aksini iddia edip, not ortalaması olmasın derseniz, o zaman 2. aşamadaki değerlendirmede de not ortalaması olmaması gerektiği sonucuna varırsınız. Böylece not ortalamasının da bir kriter olarak alındığı tüm başvuruları örneğin ÖYP, Yüksek Lisans, Doktora vs. haksız olarak değerlendirmiş olursunuz. Ayrıca neden sadece olumsuz olaylar üzerinden örnekler veriliyor? Şimdi notları şişiren özel okullar veya çan eğrisi vb uygulayan okullar var diye neden kurunun yanında yaş da yansın deyip gerçek anlamda emek vererek iyi bir okuldan iyi bir derece ile mezun olanları görmezden geliyoruz? ALES aslında tam tersi asıl bu haliyle kalmamalı. Çünkü ALES de bir teknik taktik sınavı ve bunda başarılı olunuyor diye akademisyen olunamaz. Bunun yerine çoktan seçmeli usülde merkezi olarak yapılacak bir alan sınavı daha mantıklıdır, çünkü insanlar burada ördek dişi hesaplamak gibi akademik ölçüt olmaktan fersah fersah uzak işlerle uğraşmayıp kendi alanlarından sınava sokulacak ki bunun da akademik bir ölçüt olarak ALES'ten daha iyi olacağı şüphesizdir. Ya da bu yapılamıyorsa (ki gayet yapılabilir aslında), o zaman ALES'in ağırlığı düşürülmelidir. [/QUOTE]
İnsan doğrulaması
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
Akademik Personel
Araştırma Görevlisi
Araştırma Görevlisi Alımlarının Ön Değerlendirme Aşamasındaki Adaletsizlik ve Dengesizlik
Üst