19 maddelik anketi uygulayabilir misiniz?

bse

Öğrenci
Hocam, kusura bakmayın ama bana göre yaptığınız bu çalışma birçok yönden oldukça zayıf kalıyor.
Ankete bakarsak geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapıldığını sanmıyorum, sanırım sorular gelişi güzel yazılmış. Zaten öğrencilerin sınıf bölümleri bile yanlış derecelendirilmiş. Ayrıca literatürdeki delay of gratification çalışmalarına ve kullanılan ölçeklere bakıldığında soruların sizin hazırladığınız stilden çok daha uzak olduğu zaten görülüyor. Bence zahmet edipte böyle bir çalışmayı boşuna hazırlamayın. Üstelik araştırmacılar artık bu konularda nitel çalışmalara yönelirken, bu çalışma ne literatürdeki boşluğu doldurur ne de yeni bir yöntemle konuya bakış açısını değiştirir.
Bu konuyla ilgili Bembenutty, Pintrich ve Zimmerman gibi ustaların çalışmalarına bir göz atmanızı tavsiye ederim.
İyi çalışmalar
 

egtmmat

Öğrenci
selam öncelikle ben ölçme ve değerlendirme alanında eğitim görüyorum. literatürü tararsanız ölçeğin Çakıcı tarafından geliştirildiğini görürsünüz. ayrıca ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış ve Cronbach alpha katsayısı .92 bulunmuştur. ki bu da ölçeğin güvenirliğinin oldukça iyi olduğunu gösterir. veri toplama biçimi pek güvenilir görünmeyebilir ancak onu da yeterli örneklem büyüklüğünü elde ettiğim taktirde aşabilirm. ya da istatistiksel düzeltmelerle. yaptığım çalışmaya gelince siz içeriğini bilmeden bu şekilde nasıl konuşuyorsunuz tam anlayamadım. bilimsel bir çalışma bir süreçtir. benim konumun başlığında bir çok çalışma yapılmış olabilir ama bakalım hangi analizleri kullanmışlar. eleştirinizin belli kısımlarında haklılık payınız vardır. ancak keşke bunları yazarken biraz siz de araştırma yapıp yazsaydınız.

şunu da eklemeden geçmeyim nitel ve nicel çalışmaların kendilerine göre güçlü ve zayıf yanları vardır. ayrıca bir insan ben nitel çalışayım en iyisi deyip de ona göre çalışma yapmaz araştırma probleminiz neyi gerektiriyorsa onu yaparsınız. gerekirse mixed methods kullanırsınız. Onwuegbuzie ve Daniel, Tashakkori ve Teddlie gibi ustaların yayınlamış olduğu kitapları inceleyin isterseniz
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

bse

Öğrenci
Peki hocam, çalışmayı nereye genellemeyi düşünyorsunuz?
Yani şu an internet üzerinden lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri tarafından Türkiye' nin değişik illerinden elde ettiğiniz bu örneklemi, nereye genelleyeceksiniz?
Bu örneklem hangi topluluğu yansıtabilir ki?
 

egtmmat

Öğrenci
evreni üniversite öğrencileri olarak aldığım taktirde %95 güven aralığını %5 hata oranı ile yaklaşık 380 kişi gerekli bana mezunlar ve diğerleri de 6 yı kodladığına göre bu şekilde yapabilrim ya da sadece 4. sınıfı alırım topladığım veri sayısına göre bakıcam ona
 

bse

Öğrenci
Yalnız hocam bu arada,
üniversite öğrencilerine genellemek istiyorsanız eğer tüm dünyadaki üniversite öğrencilerini temsil edecek bir örneklem seçmeniz gerekiyor.
Eğer Türkiye' deki üniversite öğrencilerinden bahsediyorsanız, Türkiye' deki üniversite öğrencilerini temsil edecek bir örneklem seçmeniz gerekiyor. Ancak ankete katılan öğrencilerin hangi üniversitelerde okuduğunu bilmiyoruz. Bu durumda öğrencilerin hepsi İstanbul, Ankara veya İzmir gibi büyükşehirlerdeki üniversitelerden katılıyor olabilir. Yada ülkenin sadece belli bölgelerinden katılıyor olabilir. 7 bölgeden öğrenci katılsa bile hangi bölgelerden kaç öğrenci katıldığını bilmiyoruz ve bu öğrenci sayılarının bulundukları üniversiteleri temsil edip etmeyeceğinide bilemiyoruz.
Tüm bunlara baktığımızda bence mevcut araştırma sonuçları üniversite öğrencilerine genellenemez
 

egtmmat

Öğrenci
ama sizin dediğiniz şuna benziyor mesela biz a üniversitesinde eğitim fakültesinde bir araştırma yapıyoruz eğitim fakültesindeki öğrencilerden random atamayla öğrenci seçiyoruz bu öğrencilerin çoğu c bölümünden gelebilir olasılıksal olarak bu mümkün ama biz ne yapıyoruz yine de random seçiyoruz değil mi araştırmanın gerçek deneysel olması için diğer türlü amaçlı örnklem seçmiş oluruz anlatabiliyor muyum acaba sizin bölüm nedir?
 

bse

Öğrenci
Benim bölümüm matematik öğretmenliği,
Benim dediğim sizin anlattığınızdan çok farklı,
sizin dedikleriniz şu çerçevede doğru eğer biz araştırmayı dediğiniz gibi a üniversitesi eğitim fakültesinde yapıyorsak eğer, öğrencilerin çoğunun c bölümünden gelmemesi için örneklem sayımızı mümkün olduğunca çok alırız ve bunun sonucu olarak belli bir hata payı ile fakülteye yansıtılabilir. Hiç olmadı tabakalı örneklem uygulanabilir. Burada sorun yok.
Ancak söz konusu anket çalışmasında bireylerin hangi üniversiteden geldiğini bilmiyoruz, evet hepsi bir bölgedende gelebilir, farklı bölgelerdende ama bunun seçkisizlikle alakası yok. Üstelik gerçek deneysel desen olması için manipule edilmiş bir değişken lazım ki o da bu çalışmada yok. Bu çalışma deneysel bir çalışma değil.
Bence makaleye katılan öğrencilerin okudukları üniversiteleri sorarak, çalışmanın hangi öğrencilere genellenebileceğini daha rahat ölçebilirdiniz. Mevcut anketle sadece veri yığını elde ediliyor ancak verilerin nerden geldiği bilinmiyor.
Örneğin sizin dediğiniz gibi ankete katılanların çoğu marmara bölgesindense ve yeterli sayıdaysa öğrencilerin akademik erteleme alışkanlarını marmara bölgesine genelleyebilirdiniz. Ama öğrencilerin üniversiteleri bilinmediği için bu yapılamaz bu çalışmada bence.
 

egtmmat

Öğrenci
çalışma deneysel bir çalışma değil tabi ki randomun önemini daha rahat anlatabilmek için gerçek deneysel desenlerde bile bu şekilde örneklem oluşturuluyor olduğunu anlatmak için vurgulamıştım ama gerek yokmuş matematikçiymişsiniz. ben de deu omt mezunuyum. baştan da söylediğim gibi online yayınlamak durumunda kalınca sıkıntılar oldu ben de farkındayım ama bir şekilde topladığım verilere uygun olarak evren örneklem meselesini halletmek durumundayım ki yeterli örnekleme ulaştığım zaman çok da sıkıntı yaratacağını zannetmiyorum. yüksek lisans doktora , dediğiniz gibi üniler ya da yaş aralığı şıkları elbette konulabilirdi daha sağlıklı olurdu tabi. ben veriyi böyle olmazsa başka bir şekilde toplarım. yukarıda da ölçmeci olduğumu söyledim. bu işlerin de nasıl yapıldığını biliyorum nerede ne eksik olduğunu da biliyorum siz de düşüncelerinizi ortaya koymuşsunuz teşekkür ederim.
 

handikap

Öğrenci
Merhaba Hocam çalışmanıza ben de katıldım. Katılımcı olarak YL ve Doktora öğrencileri için seçenek yoktu bu bir karıştırıcı değişken olmaz umarım.
 

rosen

Öğrenci
Uyguladım ama yüksek lisans yoktu sınıf 5 yaptım:) ama dersi son güne bırakmak falan tam benlik, başarılar diliyorum...
 

egtmmat

Öğrenci
evet eksiklikler var bazı değişkenleri çıkartıp en sağlıklı şekilde tanımlamaları yapıcam artık tezin arasında uğraşılmıyor makale işleriyle böyle eksik kalan şeyler oluyor katıldığınız için teşekkürler:)
 
Üst