reklam

Bulunan 1 den 9 - Toplam 9
Ağaç Şeklinde Aç5Beğeni
  • 2 gönderen aDNA
  • 1 gönderen kaamos
  • 2 gönderen kaamos

Behzat ç.

Sinema/Dizi/Televizyon Forumunda Behzat ç. Konusunu İncelemektesiniz

çok merak ediyorum, 78. bölümü (şu an yayında olan) izlemekte olan birileri var mı forumdan? ...


  1. #1
    Araştırma Görevlisi
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    647

    Behzat ç.

    çok merak ediyorum, 78. bölümü (şu an yayında olan) izlemekte olan birileri var mı forumdan? nasıl kaçırırsınız yahu bu bölümü??!

  2. #2
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    129
    Erdal Beşikçioğlu ne yaptı öyle. Hayatımda izlediğim en iyi oyunculuk performansıydı.

  3. #3
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    çok yorgundum izleyemedim ne oldu :/ fazla spolier vermeden lütfen
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  4. #4
    Ordinaryüs Profesör Doktor
    Üyelik Tarihi
    05-2011
    Nerden
    Ankara, Turkey, Turkey
    Mesaj
    6.376
    Alıntı Nazmi Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    çok yorgundum izleyemedim ne oldu :/ fazla spolier vermeden lütfen
    Ankara özlemi bu olsa gerek Geldiğinde izleriz Hocam hepsini bizde. Aralıkta burdasın gari

  5. #5
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Zaten iki dizi izliyorum biri behzat biri işler güçler maç yüzünden bu hafta vermediler zaten sinirliyim behzatı da kaçırmışım

    İzleriz hocam ayıpettin ama bipsizi olsun mümkünse
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  6. #6
    Ordinaryüs Profesör Doktor
    Üyelik Tarihi
    05-2011
    Nerden
    Ankara, Turkey, Turkey
    Mesaj
    6.376
    Alıntı Nazmi Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Zaten iki dizi izliyorum biri behzat biri işler güçler maç yüzünden bu hafta vermediler zaten sinirliyim behzatı da kaçırmışım

    İzleriz hocam ayıpettin ama bipsizi olsun mümkünse
    Hocam ailecek olacağı için en bipsizlerini izleyeceğiz
    Nazmi ve cnc bunu beğendiler.

  7. #7
    Araştırma Görevlisi
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    647
    iyi bari yalnız değilmişim daha bi de bipsiz izlicem de zaman geçmek bilmiyo ki; bu bölümü beklerken helak olduydum hafta boyu zaten.
    Nazmi bunu beğendi.

  8. #8
    Ordinaryüs Profesör Doktor
    Üyelik Tarihi
    03-2012
    Nerden
    Ankara
    Mesaj
    374
    Arkadaşlar " Bir delinin hatıra defteri " adlı oyuna 2 bilet bulun ( teki benim ) beraber izleyelim.

  9. #9
    Araştırma Görevlisi
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    647
    öncelikle: Behzat Ç. Bitmemeli İmza Kampanyası - imza.la

    İletişimci değilim; dizilerin, filmlerin yapım aşamalarını, tekniklerini bilmiyorum ve bunlarla kişisel olarak ilgilenmiyorum. Piyasaya, reklam potansiyellerine, sponsorluk konusuna hakim değilim. Alelale bir seyirciyim. Özel televizyonların çoğalması, küreselleşmenin günlük düzenimize etkisi ve daha bi sürü gelişmeye paralel olarak değişen alışkanlıklar dolayısıyla artan talebin bir sonucu olmalı bu piyasanın önlenemez yükselişi. Sonuç ise şu; şimdilerde “Yeditepe İstanbul” veya en azından “7 Numara” yok.

    Türkiye’de tv dizilerinin çok çeşitliliğe rağmen sık tekrarlanan izleklere hapsolduğunu düşünüyorum. Dönem dönem popülerleşen figürlerin patladığı ve zamanla unutulduğu aşikar. Ağa dizileri bunlara örnek. Bunun dışında “aile yapısına aykırı” bulunarak sansürlenen sahne ve diyaloglara, yayından kaldırılan dizilere de aşinayız. İlginç bir şekilde çok eşliliğin örneklendiği dizilerin türk aile yapısına aykırı bulunmadığı, kadına şiddetin ve çocuk istismarının sansürlenmediği dizilere de rastlanabiliyor ya da tecavüz sahneleri mümkün olabildiği kadar teşhir edilirken argo ve küfür kullanımı bipleniyor.

    Sektöre dair ilk aklıma gelen izlenimler bunlar. Bu mesajın amacı ise başka; 17.05.2013 Cuma günü akşamı 95. bölümüyle sonlanacak olan Behzat Ç. hakkında dizinin sadık sayılabilecek bir izleyicisi olarak izninizle içimi dökmek isterim. Acımasız piyasa, acımasız medya, sınırları belli özgürlük ve bol demokrasi içinde Behzat Ç. düpedüz farklı bir yer işgal ediyor. Selam çaktığı bazı kuşaklarla ilişkisinin ise “dönem dizileri” adı verilen (örneğin “Çemberimde Gül Oya”, “Hatırla Sevgili”) uzatmalı aşk öykülerindeki ağlak sol romantizmden ayrılıyor bana göre. Çünkü behzat ç. tek bir odaktan ve tek taraftan yaklaşmıyor olaylara. Çok eleştirilen ve dizinin cezaya çarptırılmasına neden olup sonunu getiren 80. bölüm bence çok kilit bölümlerden biriydi. Şule okuyan, anlayan, araştıran birine herhangi bi şeyi öyle pat diye kabul ettiremeyeceğimizden bahsediyordu laf arasında. Kendi adıma çok önemli bulmuştum bu uyarıyı. Söz konusu bölüm eleştirilirken de bu uyarı aklımda dönüp durmuştu.

    78. bölüm ise anladığım kadarıyla teknik olarak önemliydi. Tek mekanda geçen ve şişeler görünmeden sürahiden doldurulup duran rakıyla başlayıp biten meşhur bölüm. Sözlüklerde (ki gündemi takip etmede işe yarıyor sözlükler) dizinin efsanevî bölümlerinden sayılıyor bu sabahlama bölümü. Hatta ben de “bu bölümü nasıl kaçırırsınız?” diye sormuştum forumda o zamanlar
    Dikkat çeken özelliklerden biri dizinin ankara’da başlayıp bitmesi. Mekanın bu dizideki ağırlığı son dönemin önemli araştırma alanlarından “kent” teması bağlamındaki çalışmalara elverişli. ankara ne istanbul gibi melankolik-tarihî-romantik-popüler, ne hatay, adana, mardin, urfa gibi otantik. Ankara’da geçen ve yer yer ankara’yı konu edinen bir tv dizisinin bu kadar ilgi çekmesi önemli. Buna bilimsel olarak yaklaşmayı akıl edenler de var, Ekim 2012'de Trakya Üniversitesi'nde düzenlenen " 12. Uluslararası Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu"nda SEvil Onaran tarafından "Behzat Ç'nin Ankara'sı. Emrah Serbes'in Polisiyelerindeki Şehir İmgesi" başlıklı bildiri sunulmuştur (http://www.gercekedebiyat.com/haber-...-konusuldu/418).

    Derin devletmiş, tuhaf emniyet müdürüymüş, savcının katili kimmiş … bu sorular artık anlamsız. Olaylara birden fazla yaklaşım olabileceğini gözümüze gözümüze sokan, iyi yazılmış diyaloglarla bizi dumur eden, kendi kendimize söylenip de bi yere varamayacağımız dertlerimize parmak basan, konuşsak sesimizi duyuramayacağımız muhataplara bizim yerimize seslenen behzat ç. muhatapların başarılı çabalarıyla sona eriyor. Ardından bi ağıt yakayım dedim ben de.

    https://www.youtube.com/watch?v=jC6HOXvnAfA
    Nazmi ve eserikli bunu beğendiler.





Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz yok
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git