+ Konuyu Cevapla
Bulunan 1 den 13 - Toplam 13

öyp -başarısızlık -tazminat

ÖYP Hakkındaki Sorularınız Forumunda öyp -başarısızlık -tazminat Konusunu İncelemektesiniz

Merhaba arkadaşlar. Öyp'ye kabul edildikten ve sözleşmeyi imzaladıktan sonra başarısızlık durumunda tazminat ödüyor muyuz? Yani ...

  1. #1
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    04-2011
    Mesaj
    24

    öyp -başarısızlık -tazminat

    Merhaba arkadaşlar. Öyp'ye kabul edildikten ve sözleşmeyi imzaladıktan sonra başarısızlık durumunda tazminat ödüyor muyuz? Yani doktora yada yüksek lisans aşamasında başarısızlıkta?..

  2. #2
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    01-2011
    Mesaj
    270
    evet ödüyorsnz.ama tabi dava açma şansnz da var.zira başarsz olp dava açan ve ödemekten kürtülan bazi örnekler var.

  3. #3
    Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    12-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    579
    (2) Bu Esas ve Usullerin 7 nci maddesi gereğince yabancı dil eğitimi verilen süreler ile
    Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği gereğince verilen ek süreler de dâhil olmak üzere
    azami eğitim‐öğretim süresi içinde çalışmalarını tamamlayamayan, ÖYP’na devam etmek
    istemeyen, kadrosunun bulunduğu yükseköğretim kurumunda görevine başlamayan veya
    görevine başlayıp mecburi hizmet yükümlülüğünü yerine getirmeyen ÖYP araştırma
    görevlilerine mecburi hizmete ilişkin genel hükümler uygulanır.
    http://burs.yok.gov.tr/files/3a5484f...0cc6924986.pdf

  4. #4
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    02-2011
    Mesaj
    29
    bursa yada destek olarak geçiyor yapılan her türlü ödeme ve harcamalar. bal gibi çalışıyorsun araştırma görevlisi olarak işte, ne bursu? verdiğin hizmetin karşılığını maaş olarak alıyorsun, hukuktan pek anlamam fakat başarısızlık yada ayrılma durumunda bunu sözleşmeyle tazmin etmek istemeleri ne kadar saçma..

  5. #5
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    11-2010
    Mesaj
    270
    ben ne öypliyim, ne de bir yerde kadrom var. Sıradan bir yüksek öğrencisiyim. Forumu temelde birçok konuda bilgilenebilmek maksadıyla takip ediyorum.
    "Saçma" demişsin ama neden saçma? O kadar övülüyordu öyp ve öyp'ye gık diyen kötüleniyor halen birçok blogda ve burada. Ben en baştan beri söylüyorum: hayata senet yapılmaz. hele bunu bilim kisvesi altında "bilimsel kölelik" olarak uyguluyorlarsa hiç yapmam. işin diğer enteresan tarafıda maaş konuşuluyor, tazminat konuşuluyor, kadro konuşuluyor. tamam da bu insanlar yayın yapıyor mu çok merak ediyorum. kendimce tanıdıklarımdan vs. verdiğim cevaplar var buna. öypli olarak veya normal araştırma görevlisi olarak hakkını verenleri dışarıda tutarak şunu demeliyim ki, ÖYP BİLİM MEMURU YETİŞTİRMEK ÜZERE HAYATA GEÇMİŞ BİR PROJEDİR. ben buna inanıyorum. toplu halde de kadro mu verilirmiş, patates gibi birbiri ardına açılan üniversitelere. alesle bilim adamı olunmaz. kalkıp birde burada bana "napalım, biz seçmiyoruz ki böyle olmasını, hayat şartları" demeyin lütfen. hayat şartlarından dolayı bilim insanı mı olunurmuş. güldürmeyin. Seçemiyorsan susarsın, susacaksındır eninde sonunda. Çünkü seçme şansın yok. içine atacaksın ama abuklaşmayacaksın. "iyi de torpil var" diyip hayat emanet edilmez senetle. Bir de entelektüel ayağı yapıyor birçoğu. Kamuda akademisyen kadron olmayınca olunmuyor mu entelektüel. Ne menem bir çarpıklık bu!
    oturup alesine çalışıp sırasıyla yüksek, doktora vs.ni yaptıktan sonra yardoç olacaksın. doktorasını bitirmiş ve zerre yayını olmayan herkes gibi - ki niye yayın yapmak için doktora sonrası beklenir hiç anlamamışımdır ve bu tıpkı "ekmeğimi elime alımda bi bildiri, bi makale yazım" gibi bi durum - 15 yıla doçent olma hayali kuracaksın, yırtınarak. Haaa, ağırlaştırılmazsa tabiki doçentlik şartları. Bana öyp demeyin arkadaşlar. Ayrıca dediğim gibi hakkını verene de öypli veya değil saygım sonsuz.
    herkese başarılar, kolaylıklar ve iyi "senet travmaları" dilerim.

  6. #6
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    02-2011
    Mesaj
    29
    Alıntı nirvana Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    herkese başarılar, kolaylıklar ve iyi "senet travmaları" dilerim.
    bu nasıl alaycı bir ifadedir? sen yayın yapsan ne olur? nasıl bir psikolojiyle yazdın bu yazıyı bilmiyorum ama genel ve sürekli bir travma halinde gibisin. senet sepet işleri bir şekilde halledilir fakat senin bu duruma nasıl bir çözüm bulacağız?

  7. #7
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    11-2010
    Mesaj
    270
    Alıntı asymptote Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    bu nasıl alaycı bir ifadedir? sen yayın yapsan ne olur? nasıl bir psikolojiyle yazdın bu yazıyı bilmiyorum ama genel ve sürekli bir travma halinde gibisin. senet sepet işleri bir şekilde halledilir fakat senin bu duruma nasıl bir çözüm bulacağız?

  8. #8
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    12-2010
    Mesaj
    41
    Alıntı nirvana Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    ÖYP BİLİM MEMURU YETİŞTİRMEK ÜZERE HAYATA GEÇMİŞ BİR PROJEDİR.
    muhtesem bir tespit...

  9. #9
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    12-2010
    Mesaj
    41
    Alıntı nirvana Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    hayata senet yapılmaz.
    bu da yerinde bir cozumleme hocam...bu arada evet senet-kefil meselesi ben de dahil bircok arkadasta(sahsen tanidigim) travma olmasa da ona yakin hissiyat yaratmistir. ve tahminim odur ki ilerki surecte daha cok oyp sorunlari cikacaktir yokun ve universitelerin basina.

  10. #10
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    11-2010
    Mesaj
    270
    Alıntı marmid Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    muhtesem bir tespit...
    öypli olan arkadaşlarımın durumunu can-ı yürekten anlıyorum. ancak bu bir gerçek. grup psikolojisine girmeye gerek yok.maksadımın ne olduğunu anlayan anlamıştır. eminim.
    öte yandan daha ne sıkıntılar olacak hem de. adım gibi eminim. sadece arkadaşların gerçekten iyi düşünmesi ve en olumsuzundan en olumlusuna kadar herkesi ve herşeyi olabildiğince bilmesi hakkı.

  11. #11
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    10-2010
    Mesaj
    7
    Arkadaşlar senet işlemlerini halleden var mı aranızda? 95000 tl' lik bi senet için ne kadar noter ücreti öderiz bi bilgisi olan var mı? Bu arada sanırım damga vergisini ödemememiz gerekiyormuş, bu eğitimle ilgili bi senet olduğu için doğru mu?

  12. #12
    Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    12-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    579
    Alıntı zeze Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Arkadaşlar senet işlemlerini halleden var mı aranızda? 95000 tl' lik bi senet için ne kadar noter ücreti öderiz bi bilgisi olan var mı? Bu arada sanırım damga vergisini ödemememiz gerekiyormuş, bu eğitimle ilgili bi senet olduğu için doğru mu?
    Evet notere gidip eğitim senedi olduğunu söylüyorsunuz ve damga vergisi ödemiyorsunuz, çok daha düşük bi meblağ ödüyorsunuz buna dikkat edin boluna fazla para ödemeyin.

  13. #13
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    04-2011
    Mesaj
    24
    Kafam iyice karıştı, hepinize teşekkürler

 

Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Lütfen Resimdeki Karakterlerin Aynısını Sırayla Kutunun İçine Yazınız.

Benzer Konular

  1. ALES'te Tespit Edilmek İstenen Nedir? ve Başarısızlık Sebepleri Nelerdir?
    ALES - Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan nehir
    Cevap: 7
    Son Mesaj: 01-10-2014, 01:44
  2. Dil Yüzünden İlişik Kesilirse Tazminat Ödeniyor mu?
    ÖYP Dil Merkezleri forum içinde, yazan ysf
    Cevap: 22
    Son Mesaj: 12-11-2013, 20:41
  3. öyp tazminat?
    ÖYP Hakkında Genel Bilgiler forum içinde, yazan scary_cerkez
    Cevap: 5
    Son Mesaj: 26-07-2012, 14:30
  4. Tazminat-Kefil-Torpil-Atılma-Mülakat ve Öyp(?)
    ÖYP 2011- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Bölümü forum içinde, yazan spongemurat
    Cevap: 12
    Son Mesaj: 25-12-2011, 21:07
  5. ÖYP ve Akademik Başarısızlık
    ÖYP Hakkında Genel Bilgiler forum içinde, yazan monopol
    Cevap: 11
    Son Mesaj: 07-11-2011, 10:21

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •