reklam

+ Konuyu Cevapla
Bulunan 1 den 5 - Toplam 5
Ağaç Şeklinde Aç2Beğeni
  • 1 gönderen Ink Bottle
  • 1 gönderen qpuro

Sağlık Raporu ne zaman ve nereden alınmalı?

ÖYP Hakkındaki Sorularınız Forumunda Sağlık Raporu ne zaman ve nereden alınmalı? Konusunu İncelemektesiniz

Arkadaşlar tam teşekküllü devlet hastanesinden " araştırma görevlisi olmasına engel yoktur " şeklinde heyet raporu ...


  1. #1
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2014
    Mesaj
    973

    Question Sağlık Raporu ne zaman ve nereden alınmalı?

    Arkadaşlar tam teşekküllü devlet hastanesinden " araştırma görevlisi olmasına engel yoktur " şeklinde heyet raporu alıyoruz bunu biliyorum ama benim durumum biraz spesifik.

    Önümüzdeki ay içinde yurtdışına çıkıyorum ve göreve başlama telefonu/yazısı gelmeden de dönmeyi düşünmüyorum. Bugün vize işlemlerinde kullanmak için heyet raporu aldım ve benimle birlikte bir kaç kişi daha vardı okul kayıdı, iş başvurusu için filan alan ama hepimiz aynı tahlillerden geçtik. Hatta ben yurtdışına gidiyorum diye kan tahlilinde farklı şeylere de bakmışlar, öyle dediler, yani daha kapsamlı bir taramadan geçtim.

    Diyorum ki,

    1) Bu aldığım sağlık raporunun noterden veya hastaneden onaylı fotokopisini çektirsem atamalarda bunu kullanabilir miyim?
    Sağlık raporunun üstünde yurtdışına çıkmak ve eğitim almak amacıyla diye ibare olacak.

    2) Gitmeden önce araştırma görevlisi olmasına engel yoktur diye ayrı bir sağlık raporu alsam Aralık/Ocak ayına kadar geçerli olur mu?
    Bu konu hakkında YÖK'ü aradım bizde böyle bir geçerlilik süresi yoktur, atandığınız kurum ile görüşün dediler. Hastane de 6 ay geçerliliği var ama atanacağın kurum daha yeni bir rapor isteyebilir dedi.

    3) Bu alacağımız Rapor illaki TC hastanelerinden mi olmalı? Gelişmiş bir ülkenin devlet hastanesinden alınan heyet raporu geçerli olmaz mı?

    Dediğim gibi spesifik biraz bu konu ama belki başından buna benzer bir olay geçen birisi vardır ve yardımcı olabilir diye sormak istedim. Sadece uyduruk bir sağlık raporu için dünyanın bir ucundan TR'ye gelmek kadar saçma bir hareket olamaz ama TR burası olur da bunu yapmamı isterlerse de şaşırmam.
    Son düzenleyen qpuro, 21-08-2015 saat 23:12.

  2. #2
    Editör
    Üyelik Tarihi
    10-2014
    Mesaj
    588
    Alıntı qpuro Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Arkadaşlar tam teşekküllü devlet hastanesinden " araştırma görevlisi olmasına engel yoktur " şeklinde heyet raporu alıyoruz bunu biliyorum ama benim durumum biraz spesifik.

    Önümüzdeki ay içinde yurtdışına çıkıyorum ve göreve başlama telefonu/yazısı gelmeden de dönmeyi düşünmüyorum. Bugün vize işlemlerinde kullanmak için heyet raporu aldım ve benimle birlikte bir kaç kişi daha vardı okul kayıdı, iş başvurusu için filan alan ama hepimiz aynı tahlillerden geçtik. Hatta ben yurtdışına gidiyorum diye kan tahlilinde farklı şeylere de bakmışlar, öyle dediler, yani daha kapsamlı bir taramadan geçtim.

    Diyorum ki,

    1) Bu aldığım sağlık raporunun noterden veya hastaneden onaylı fotokopisini çektirsem atamalarda bunu kullanabilir miyim?
    Sağlık raporunun üstünde yurtdışına çıkmak ve eğitim almak amacıyla diye ibare olacak.

    2) Gitmeden önce araştırma görevlisi olmasına engel yoktur diye ayrı bir sağlık raporu alsam Aralık/Ocak ayına kadar geçerli olur mu?
    Bu konu hakkında YÖK'ü aradım bizde böyle bir geçerlilik süresi yoktur, atandığınız kurum ile görüşün dediler. Hastane de 6 ay geçerliliği var ama atanacağın kurum daha yeni bir rapor isteyebilir dedi.

    3) Bu alacağımız Rapor illaki TC hastanelerinden mi olmalı? Gelişmiş bir ülkenin devlet hastanesinden alınan heyet raporu geçerli olmaz mı?

    Dediğim gibi spesifik biraz bu konu ama belki başından buna benzer bir olay geçen birisi vardır ve yardımcı olabilir diye sormak istedim. Sadece uyduruk bir sağlık raporu için dünyanın bir ucundan TR'ye gelmek kadar saçma bir hareket olamaz ama TR burası olur da bunu yapmamı isterlerse de şaşırmam.
    Aslında hastane ve YÖK doğru demiş, her konuda olduğu gibi maalesef bu konuda da bir standart yok.

    -hiç sağlık raporu istemeyen okullar var, olsun da nereden olursa olsun diyenler var, devlet hastanesinden olmalı diyenler var vs. vs.

    Mesela ben okulu aradığımda üzerinde mutlaka "üniversitede araştırma görevlisi olmasında sağlığı açısından bir sakınca yoktur" yazmasını istemişlerdi ve devlet hastanesinden kuruldan (göz kbb, psikiyatri falan tüm bölümler işte) alınmış olmasını istemişlerdi. Bir arkadaşımın aldığı raporda ise araştırma görevlisi kelimeleri hiç geçmiyordu onun okulu sorun çıkarmadı falan filan.


    Şimdi yurtdışına gidiyorsan da kazandığında hemen döner halledersin ya 3 günlük iş (bunun da standardı yok ben 3 günde aldım 1 günde veren hastaneler de varmış.)
    Son düzenleyen Ink Bottle, 21-08-2015 saat 23:22. Sebep: imla
    Research Assistant, PhD Candidate (2019)
    Chapter Author @ Springer Publishing Co.

  3. #3
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2014
    Mesaj
    973
    @Ink Bottle

    Abi işte hemen ha deyince dönülecek yer değil ki, 25 saat uçakla AU, tabi aksilik çıkmazsa o da. Bir de evrak teslimini filan vekaletle buradan birine yaptırayım, kalabildiğim kadar kalayım diyorum.

    Nolur nolmaz diye gitmeden üzerinde ar.gör olmasında engel yoktur diye ibare olan 2. bir sağlık raporunu alayım. İstenen evraklar belli zaten güzelce hazırlayayım dosyamı da öyle gideyim.

    Diyelim ki benim heyet raporunu eski vs. diye kabul etmediler, evrak teslimi için verilen son tarihe kadar mı yeni sağlık raporunu vermemiz gerekiyor yoksa 2. belge vereceğimiz için esneme yapıyorlar mı? Fikrin var mı bununla ilgili?
    Son düzenleyen qpuro, 21-08-2015 saat 23:49.

  4. #4
    Editör
    Üyelik Tarihi
    10-2014
    Mesaj
    588
    Alıntı qpuro Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    @Ink Bottle

    Abi işte hemen ha deyince dönülecek yer değil ki, 25 saat uçakla AU, tabi aksilik çıkmazsa o da. Bir de evrak teslimini filan vekaletle buradan birine yaptırayım, kalabildiğim kadar kalayım diyorum.

    Nolur nolmaz diye gitmeden üzerinde ar.gör olmasında engel yoktur diye ibare olan 2. bir sağlık raporunu alayım. İstenen evraklar belli zaten güzelce hazırlayayım dosyamı da öyle gideyim.

    Diyelim ki benim heyet raporunu eski vs. diye kabul etmediler, evrak teslimi için verilen son tarihe kadar mı yeni sağlık raporunu vermemiz gerekiyor yoksa 2. belge vereceğimiz için esneme yapıyorlar mı? Fikrin var mı bununla ilgili?
    Esneme yapmıyorlar maalesef, siteye 6 fotoğraf yazmışlar bir gittim 12 fotoğraf olacak o yazı eski, kalmış öyle falan dediler, bir de ben de son güne bırakmıştım o ara çeşitli sıkıntılardan dolayı, saat 11'di ve 5'e kadar istiyoruz deyince onlar acilen bir fotoğrafçı bulup çektirip geri okula gidip verdim. Esneme yapmıyor maalesef.

    Evrakları hazırlamak için 2 haftan oluyor, diğerlerini evde dosyala dursun bir tek sağlık raporuyla askerlik kalsın onları da hemen gidince alır verirsin, sanırım yetişir o şekilde.

    Yine de alayım dursun bir şansımı denerim dersen olabilir alınabilir tabii.
    qpuro bunu beğendi.
    Research Assistant, PhD Candidate (2019)
    Chapter Author @ Springer Publishing Co.

  5. #5
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2014
    Mesaj
    973
    @Ink Bottle

    Bence de yeni tarihli olması raporun tekrar uğraşacak olmama rağmen daha mantıklı. Şimdi almak yerine dediğin gibi yapayım giderken alayım.
    Ink Bottle bunu beğendi.





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. 2014 YLYS Başvuruları ne zaman ve nereden yapılacak?
    YLSY - 2014 Yurtdışına Lisansüstü Öğrenim Bursu forum içinde, yazan meheminka
    Cevap: 20
    Son Mesaj: 20-07-2015, 10:08
  2. Ankara Sağlık Raporu
    ÖYP Hakkında Genel Bilgiler forum içinde, yazan axleen
    Cevap: 23
    Son Mesaj: 06-11-2013, 14:36
  3. Eskişehirde Sağlık Raporu
    ÖYP 2013- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı forum içinde, yazan Awe
    Cevap: 5
    Son Mesaj: 05-11-2013, 16:07
  4. Sağlık Raporu
    Araştırma Görevlisi forum içinde, yazan Ezberbozan
    Cevap: 9
    Son Mesaj: 05-12-2012, 13:00
  5. İstanbul'da Sağlık Raporu
    ÖYP 2012- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Bölümü forum içinde, yazan caylak
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 13-01-2012, 22:04

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git