reklam

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 1 - Toplam 6 123 ... SonSon
Bulunan 1 den 10 - Toplam 55

ÖYP ile Atanmak Mucize Galiba

ÖYP Hakkındaki Sorularınız Forumunda ÖYP ile Atanmak Mucize Galiba Konusunu İncelemektesiniz

Sizce ÖYP amacına hizmet ediyor mu arkadaşlar? Yök başkanı çıkıyor " Binlerce akademisyene ihtiyaç var." ...


  1. #1
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    03-2013
    Mesaj
    220

    ÖYP ile Atanmak Mucize Galiba

    Sizce ÖYP amacına hizmet ediyor mu arkadaşlar?

    Yök başkanı çıkıyor " Binlerce akademisyene ihtiyaç var." diyor. Ancak akademisyen yetiştirme amacıyla oluşturulan ÖYP sistemi resmen rekortmenler sistemine dönüşmüş durumda. Astronomik puanlar alınmadan atanmak mümkün değil! Bunu da geçtik 85 puan ile Hakkari'ye atananlar var..!
    Bu açık cari usülle mi kapanacak! Torpilliler basit puanlarla atanırken ÖYP yi seçen bizler hata mı yapıyoruz?
    Çok çok az alım oluyor. Acaba bu konuda eğitim sendikaları devreye giremez mi?
    Tabi ki tembellik taraftarı değilim ancak cidden ÖYP puanları insanötesi bir çalışma istiyor.
    Sistemi sorgulama derdinde değilim, içinden çıkamayız zaten ama bir şekilde itiraz edilmeli bana göre.
    Son olarak, eğer bu saçma sistem düzelmeyecekse ÖYP kalksın da biz de boşuna kafa patlatmayalım..
    pelinn, Dione, *kırıkkalpler* ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  2. #2
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    10-2014
    Mesaj
    9
    Dün bir akpli milletvekili hsyk dan sonra sıra yöke gelecek dedi ama nasıl olur bilemiyorum.
    Davutoğlu akademisyen olduğu için umarım buna da el atar...Yoksa başkalarına kalsa çok zaman lazım...örn bazı devlet üniversitelerinde 25 yıl önce psikoloji bölümü açılmış ama sadece 3-4 tane öğretim görevlisi var...yüksek lisans açılmış doktora yok, lisans yok...meydan özel üniversitelere kalmış...adamlar istedikleri bölümü açıyor..Şöyle ciddi bir alım yapılsa ünilere sistematik bir şekilde belki ozaman bazı şeyler yoluna girer.
    paradoxus bunu beğendi.

  3. #3
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2014
    Mesaj
    973
    Alıntı paradoxus Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Sizce ÖYP amacına hizmet ediyor mu arkadaşlar?

    Yök başkanı çıkıyor " Binlerce akademisyene ihtiyaç var." diyor. Ancak akademisyen yetiştirme amacıyla oluşturulan ÖYP sistemi resmen rekortmenler sistemine dönüşmüş durumda. Astronomik puanlar alınmadan atanmak mümkün değil! Bunu da geçtik 85 puan ile Hakkari'ye atananlar var..!
    Bu açık cari usülle mi kapanacak! Torpilliler basit puanlarla atanırken ÖYP yi seçen bizler hata mı yapıyoruz?
    Çok çok az alım oluyor. Acaba bu konuda eğitim sendikaları devreye giremez mi?
    Tabi ki tembellik taraftarı değilim ancak cidden ÖYP puanları insanötesi bir çalışma istiyor.
    Sistemi sorgulama derdinde değilim, içinden çıkamayız zaten ama bir şekilde itiraz edilmeli bana göre.
    Son olarak, eğer bu saçma sistem düzelmeyecekse ÖYP kalksın da biz de boşuna kafa patlatmayalım..

    Tüm Ar.Gör alımları ÖYP ile olmalı. Cari alım bozuyor işi. Torpili olan yerleşiyor torpili olmayan mecbur ÖYP kasıyor. Eşit işe eşit şekilde alım olsa herkes objektif kriterler ile işe alınsa ÖYP puanları da bu kadar yüksek olmaz.
    pelinn, paradoxus ve アカデミー bunu beğendiler.

  4. #4
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    03-2014
    Mesaj
    139
    ben buna çok katılamayacağım.öypnin 'insanüstü bir çaba'gerektirdiğini düşünmüyorum.kendi bölümüm adına 85-90 gibi puanlar çok astronomik değil bence gayet makul.her şehirde üniversite açılması zaten olmayan kaliteyi dahada düşürdü alınacak kişiler bari adam akıllı seçilsin.asıl sorun bu puanları alabilecek bireyler yetiştirememiz bence. çok çok az alım olduğuna katılıyorum ki yadsınamaz zaten ama buna nasıl bir çözüm getirilebilir bilmiyorum.
    paradoxus bunu beğendi.
    bir öğrenci.

  5. #5
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    03-2013
    Mesaj
    220
    Alıntı qpuro Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Tüm Ar.Gör alımları ÖYP ile olmalı. Cari alım bozuyor işi. Torpili olan yerleşiyor torpili olmayan mecbur ÖYP kasıyor. Eşit işe eşit şekilde alım olsa herkes objektif kriterler ile işe alınsa ÖYP puanları da bu kadar yüksek olmaz.
    Aynen öyle olmalı hocam.
    Torpili olan rahat rahat kendine özel kadro ilanı verdirip yerleşiyor. Bizim gibi ( ben torpil imkanım olsa bile asla yapmam) emeğiyle atanmaya çalışanlar üstün puanlarla kıyıda köşede kalmış üniversitelere yollanıyor öyp ile. Tabi atanabilirsen.!

    Bari hepsi ÖYP olsun ki kalite artsın, kalitesiz torpilliler üniversiteleri ve bilimi katletmesin..

    - - - Güncellendi - - -

    Alıntı sulemu Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    ben buna çok katılamayacağım.öypnin 'insanüstü bir çaba'gerektirdiğini düşünmüyorum.kendi bölümüm adına 85-90 gibi puanlar çok astronomik değil bence gayet makul.her şehirde üniversite açılması zaten olmayan kaliteyi dahada düşürdü alınacak kişiler bari adam akıllı seçilsin.asıl sorun bu puanları alabilecek bireyler yetiştirememiz bence. çok çok az alım olduğuna katılıyorum ki yadsınamaz zaten ama buna nasıl bir çözüm getirilebilir bilmiyorum.
    Ben de size katılmıyorum.
    Hocam 90 puan az mı? Öyp de 90 demek ales, yds, not ortalamasında zirve demek.
    Kaçımız şanslı doğuyoruz? Ben zor şartlarda okul okudum, olmadı açıktan bir bölüm daha okudum ki ortalamam yüksek olsun. Ne kpss için dersaneye gittim, ne ales için ne yds için. Kendi çabamla bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
    Puanları alamamak diye birşey yok, herkesin şartları eşit değil. Zekama güveniyorum ama o da bir yere kadar..
    Yanlış anlaşılmasın, bu durum asla başlıkta yazdıklarıma dayanak teşkil etmiyor.

  6. #6
    Akademik Forum
    Misafir
    Açıkcası ben ÖYP ile çok zorluklarla atandım şuanda bizim üniversiteye ne olduğunu anlamadım lisans mezunları öğretmen, hemşire, okutman,uzman kadrolarına görevlendirme ile geliyorlar ve hepside gerçekten torpille geldiklerini kendileri bile ifade ediyorlar... Durum gerçekten çok vahim ve bir çok arkadaşımızın hakkı yeniyor
    paradoxus bunu beğendi.

  7. #7
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    03-2014
    Mesaj
    139
    ben henüz öğrenciyim bunu belirteyim ilk önce,daha mezun olmadım.bir araştırma görevlisi dendiği zaman bende oluşan algı iyi derecede dil bilen alanına hakim bir insan profili.tabi insanların zekalarını sınav puanlarına göre sınıflandırmıyorum kesinlikle.ama elimizdeki ölçüt bu yapacak bir şey yok.bu puanları alamamak derkende ilkokul4ten beri ingilizce dersi görmüş bir birey ydsde neden 30u geçemez?ya da neden dil kurslarına para verir,ben bunun derdindeyim.yani bir insan neden akademisyen olmak ister havalı bir ünvan için olmaması gerektiğini düşünüyorum,gerçekten akademi-bilim dünyasına katkı yapmak istiyorsa en iyisi nasıl derler..seçilmiş olmalı.yaşım genç çok mu idealist düşünüyorum bilemedim
    paradoxus bunu beğendi.
    bir öğrenci.

  8. #8
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    03-2013
    Mesaj
    63
    Alıntı paradoxus Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Aynen öyle olmalı hocam.
    Torpili olan rahat rahat kendine özel kadro ilanı verdirip yerleşiyor. Bizim gibi ( ben torpil imkanım olsa bile asla yapmam) emeğiyle atanmaya çalışanlar üstün puanlarla kıyıda köşede kalmış üniversitelere yollanıyor öyp ile. Tabi atanabilirsen.!

    Bari hepsi ÖYP olsun ki kalite artsın, kalitesiz torpilliler üniversiteleri ve bilimi katletmesin..

    - - - Güncellendi - - -



    Ben de size katılmıyorum.
    Hocam 90 puan az mı? Öyp de 90 demek ales, yds, not ortalamasında zirve demek.
    Kaçımız şanslı doğuyoruz? Ben zor şartlarda okul okudum, olmadı açıktan bir bölüm daha okudum ki ortalamam yüksek olsun. Ne kpss için dersaneye gittim, ne ales için ne yds için. Kendi çabamla bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
    Puanları alamamak diye birşey yok, herkesin şartları eşit değil. Zekama güveniyorum ama o da bir yere kadar..
    Yanlış anlaşılmasın, bu durum asla başlıkta yazdıklarıma dayanak teşkil etmiyor.
    Kardeş bende şu an Arş.Gör. olarak görev yapmaktayım ve ,

    - İlk olarak bütün cari atamaların torpil teşkil ettiğine katılmıyorum neden mi? Çünkü ben torpilsiz cari atamadan kazandım lütfen bu cari alım torpil vs olayını abartmayalım ha yok mu tabiki var bende biliyorum ama illaki torpilin olmadığı gerçekten bu işi isteyenleri bekleyen kadrolar da var.

    - İkinci olarak evet bende zamanında ÖYP ile uğraşıyordum ve atanmak istiyorum çalışıyordum vs vs ama baktım olmuyor ve zaman ilerliyor , tabii istediğimiz meslek Akademisyenlik olunca insan geç kalmak istemiyor. Ve sonra dedim ki cari alımları deneyeyim abartısız 3-4 cari kadroya başvurdum yılmadım bıkmadım ve sonunda istediğim mesleği hakkımla kazandım.

    Benim şahsi görüşüm ÖYP ye bel bağlamayın derim eğer zaten bu mesleği canı gönülden istiyorsanız nasıl olursa olsun atanıp çalışmak ve bilime katkıda bulunmak istiyorsanız bir şekilde deneyin unutmayın edisonun lafı vardır ''Hiç yanılmadım, 10000 işe yaramayan yol buldum.'' yani denemekten zarar gelmez deneyin cari ÖYP vs vs eğer gerçekten bu mesleği istiyorsanız bir şekilde hakk ettiğiniz konuma geleceksinizdir. Başarılar diliyorum. Ayrıca cari alımlar torpil olmadığında çok mantıklı sonuçta torpilsiz bir bilim sınavını geçip insanlar bilgileriyle geliyorlar o mevkiiye tabi torpilsiz ise.
    pelinn ve paradoxus bunu beğendiler.

  9. #9
    ÖYPAraşGör
    Misafir
    Alıntı paradoxus Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Aynen öyle olmalı hocam.
    Torpili olan rahat rahat kendine özel kadro ilanı verdirip yerleşiyor. Bizim gibi ( ben torpil imkanım olsa bile asla yapmam) emeğiyle atanmaya çalışanlar üstün puanlarla kıyıda köşede kalmış üniversitelere yollanıyor öyp ile. Tabi atanabilirsen.!

    Bari hepsi ÖYP olsun ki kalite artsın, kalitesiz torpilliler üniversiteleri ve bilimi katletmesin..

    - - - Güncellendi - - -



    Ben de size katılmıyorum.
    Hocam 90 puan az mı? Öyp de 90 demek ales, yds, not ortalamasında zirve demek.
    Kaçımız şanslı doğuyoruz? Ben zor şartlarda okul okudum, olmadı açıktan bir bölüm daha okudum ki ortalamam yüksek olsun. Ne kpss için dersaneye gittim, ne ales için ne yds için. Kendi çabamla bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
    Puanları alamamak diye birşey yok, herkesin şartları eşit değil. Zekama güveniyorum ama o da bir yere kadar..
    Yanlış anlaşılmasın, bu durum asla başlıkta yazdıklarıma dayanak teşkil etmiyor.
    Sayın Hocam

    Kusura bakmayın ama ben yazdıklarınızda çelişkili ifadelere rastladım.

    Yazınızdan çıkardığım sonuç okullar 85-90 ile alıyor. 90 astronomik bir puan ve bu puanı yapmak zor puanlar düşük olmalı şeklinde bir düşünce. Sonra diğer yorumunuzda da diyorsunuz ki torpil imkanım olsa bile yaptırmazdım. Peki size soruyorum puanların yüksek olduğunu o puanı yapamayacağını anlayan biri torpilsiz nasıl girecek işe? Torpil yaptıranların da mantığı o değil mi hocam? "Ben bu ALES'i alamam ben bu ortalamayı yapamam yardım et dayı, amca, baba" demektir torpil.

    Cari alımla ilgili yaptığınız genelleme ile cari alımla yerleşen arkadaşlarımızın en az %50sine haksızlık ediyorsunuz. Cari alımda, %50 torpilse en az %50 si de emeğiyle giriyor. Hoş mu tüm cari alımla girenlere torpilci demek?

    Son olarak dünyada herkesin hayatı dört dörtlük mü hocam? ÖYP puanım 92 küsürdü, batıda bir okula atandım. İnsanüstü bir canlı olduğumu düşünmüyorum. Zekam ortalama düzeyde. ALES, YDS şu bu için hiç kursa gitmedim. Eğitim hayatım zorluklarla geçti. Ciddi maddi sıkıntılar çektim. Öğrenim kredisiyle zar zor yaşadım vs. İnanmıyorsanız E-Mail adresini yazın gece eve gittiğimde size kendimi tanıtayım. Üniversite sayfamın linkini vereyim. Kısacası herkes zorluk çekti ve hiç bir şey başarısızlığın bahanesi olamaz.

    Gerçi bunu çok kişi yapıyor. Zira başarısızlık için güzel ve kolay bir bahanedir aslında yaşanan zorluklar ve maddi sıkıntılar.
    paradoxus bunu beğendi.

  10. #10
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2014
    Mesaj
    973
    Alıntı 2le Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Kardeş bende şu an Arş.Gör. olarak görev yapmaktayım ve ,

    - İlk olarak bütün cari atamaların torpil teşkil ettiğine katılmıyorum neden mi? Çünkü ben torpilsiz cari atamadan kazandım lütfen bu cari alım torpil vs olayını abartmayalım ha yok mu tabiki var bende biliyorum ama illaki torpilin olmadığı gerçekten bu işi isteyenleri bekleyen kadrolar da var.

    - İkinci olarak evet bende zamanında ÖYP ile uğraşıyordum ve atanmak istiyorum çalışıyordum vs vs ama baktım olmuyor ve zaman ilerliyor , tabii istediğimiz meslek Akademisyenlik olunca insan geç kalmak istemiyor. Ve sonra dedim ki cari alımları deneyeyim abartısız 3-4 cari kadroya başvurdum yılmadım bıkmadım ve sonunda istediğim mesleği hakkımla kazandım.

    Benim şahsi görüşüm ÖYP ye bel bağlamayın derim eğer zaten bu mesleği canı gönülden istiyorsanız nasıl olursa olsun atanıp çalışmak ve bilime katkıda bulunmak istiyorsanız bir şekilde deneyin unutmayın edisonun lafı vardır ''Hiç yanılmadım, 10000 işe yaramayan yol buldum.'' yani denemekten zarar gelmez deneyin cari ÖYP vs vs eğer gerçekten bu mesleği istiyorsanız bir şekilde hakk ettiğiniz konuma geleceksinizdir. Başarılar diliyorum. Ayrıca cari alımlar torpil olmadığında çok mantıklı sonuçta torpilsiz bir bilim sınavını geçip insanlar bilgileriyle geliyorlar o mevkiiye tabi torpilsiz ise.

    ÖYP Temmuz tavan puanı aştım. 15'e yakın üniversite kadro açıyor bölümümden ve bunların arasından gönlüme göre olanı seçicem. Şimdi ÖYP olmasa tek tek üniversitelere başvurup, artık hangisinde torpilli birisi yoksa mecburen atanmak için göreve orada başlıcam. Neden benim puanım daha yüksek olmasına rağmen büyük üniversitelerde torpilim yok diye çalışamayayım da doğuda bir yerde veya istemediğim bir yerde çalışmak zorunda kalayım?

    Burası Türkiye. KPSS gibi bir sınavda bile soru çalıyorlar, karı koca 100 puan çıkartıyorlar. Burada objektif sistem kurdun kurdun, kurmadın 4.00'lı öğrenci açıkta kalır 2.00'lık öğrenci Ar.Gör olur. Oluyorda tonlarca örneği var. Daha geçen gün arkadaşın birisi chatbox'ta yazdı. Denizlide bölüm birincisini almazlarken rektörün tanığı olan daha düşük ortalamalı birini aldılar diye.

    Öyle yani. ÖYP 4ever

    - - - Güncellendi - - -

    Alıntı ÖYPAraşGör Demiş ki: Mesajı Görüntüle

    Cari alımla ilgili yaptığınız genelleme ile cari alımla yerleşen arkadaşlarımızın en az %50sine haksızlık ediyorsunuz. Cari alımda, %50 torpilse en az %50 si de emeğiyle giriyor. Hoş mu tüm cari alımla girenlere torpilci demek?
    %50 değil %5 bile torpil olsa o sistem bozuktur hocam. Hepsi torpilci değil illaki ama cari alım sistemi bozuk, haksızlık yaratan, adaletsizliği teşvik eden kokuşmuş bir sistem. ÖYP'ye kaydırılmalı tüm kadrolar. Herkes eşit kriterlerle ölçülerek işe alınmalı.
    paradoxus bunu beğendi.





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. Galiba Araştırma Görevlisi Olamıyorum Hemen :( öylemi?
    Yüksek Lisans Eğitimi forum içinde, yazan sempati
    Cevap: 5
    Son Mesaj: 11-10-2014, 14:09
  2. ÖYP'den Atanmak Mı Cari Usulle Normal Alımlarla Atanmak Mı Daha İyi?
    ÖYP Hakkında Genel Bilgiler forum içinde, yazan La1end
    Cevap: 87
    Son Mesaj: 03-09-2014, 19:07
  3. ÖYP'ye Hazırlık Sınıfında Atanmak
    ÖYP 2013- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı forum içinde, yazan oooo
    Cevap: 11
    Son Mesaj: 28-12-2013, 15:44
  4. Farklı alandan atanmak
    ÖYP 2013- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı forum içinde, yazan Engin K.
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 24-12-2013, 16:10
  5. ÖYP ile Atanmak Hakkında
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan selln
    Cevap: 7
    Son Mesaj: 03-12-2012, 11:36

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git