reklam

+ Konuyu Cevapla
Bulunan 1 den 8 - Toplam 8

ÖYP Doktora Tez Dönemi Yurtdışı Araştırması

ÖYP Hakkında Genel Bilgiler Forumunda ÖYP Doktora Tez Dönemi Yurtdışı Araştırması Konusunu İncelemektesiniz

Merhaba arkadaşlar, doktora tez önerimi verdim ve tez aşamasındayım. 1sene yurtdışı hakkımı kullanmak istiyorum (her ...


  1. #1
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    217

    ÖYP Doktora Tez Dönemi Yurtdışı Araştırması

    Merhaba arkadaşlar,
    doktora tez önerimi verdim ve tez aşamasındayım.
    1sene yurtdışı hakkımı kullanmak istiyorum (her en kadar 6 ay falan sonra dönmeyi planlasam da).
    Bu süreçle ilgili bilgisi olan var mı?
    ÖYP kapsamında yurtdışı tez araştırma süreci nasıldır?
    ÖYP ile gitmek ve YÖK ile gitmek aynı koşulları mı gerektirir?
    Maaş ve yükümlülükler nelerdir?
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...10424-14-1.pdf
    bu ödeme cetveli 6 aylığına gidecek olsam da beni de içerir mi?
    Yurtdışı Doktora Araştırma Bursu
    öypliler de bu YÖK kanununa tabi midir yoksa ayrı mıdır?
    sorular birbirini tekrarlasa da kısacası her şeyi merak etmekteyim. bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.

  2. #2
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Alıntı hawk9 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,
    doktora tez önerimi verdim ve tez aşamasındayım.
    1sene yurtdışı hakkımı kullanmak istiyorum (her en kadar 6 ay falan sonra dönmeyi planlasam da).
    Bu süreçle ilgili bilgisi olan var mı?
    ÖYP kapsamında yurtdışı tez araştırma süreci nasıldır?
    ÖYP ile gitmek ve YÖK ile gitmek aynı koşulları mı gerektirir?
    Maaş ve yükümlülükler nelerdir?
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...10424-14-1.pdf
    bu ödeme cetveli 6 aylığına gidecek olsam da beni de içerir mi?
    Yurtdışı Doktora Araştırma Bursu
    öypliler de bu YÖK kanununa tabi midir yoksa ayrı mıdır?
    sorular birbirini tekrarlasa da kısacası her şeyi merak etmekteyim. bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
    Zaten bu süre 6 ile sınırlandırıldı daha önce 3 yıl içinde bu bursu kullanmadıysanız şu anda gidebilirsiniz ÖYP ile gitmek diye bir şey yok YÖK bursu ile gidiliyor zaten ÖYP'liler de diğer tüm araştırma görevlileri de aynı bursla gider. Maaş kesintisiz yatar bunun yanında orda belirtilen bursları alırsınız. Yükümlüğü ise 6 ay karşılığında 1 yıl zorunlu hizmettir.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  3. #3
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    217
    Teşekkürler Nazmi hocam,
    6 aya indirildiğini bilmiyordum.

  4. #4
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Alıntı hawk9 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Teşekkürler Nazmi hocam,
    6 aya indirildiğini bilmiyordum.
    Evet hocam bakınız ilgili karar için: YÖK Yurtdışı Araştırma Bursları Başvuruya Açıldı | Akademik Personel 2014-2015
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  5. #5
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    217
    Teşekkürler hocam ilginiz için.

  6. #6
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2014
    Mesaj
    973
    Alıntı Nazmi Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Zaten bu süre 6 ile sınırlandırıldı daha önce 3 yıl içinde bu bursu kullanmadıysanız şu anda gidebilirsiniz ÖYP ile gitmek diye bir şey yok YÖK bursu ile gidiliyor zaten ÖYP'liler de diğer tüm araştırma görevlileri de aynı bursla gider. Maaş kesintisiz yatar bunun yanında orda belirtilen bursları alırsınız. Yükümlüğü ise 6 ay karşılığında 1 yıl zorunlu hizmettir.
    MADDE 5- (1) Bu Esas ve Usuller kapsamında öğretim üyesi ve araştırmacı yetiştirilmesi
    amacıyla yüksek lisans, doktora, doktora sonrası araştırma için yurtdışına gönderilecek öğretim
    elemanlarından belirlenen şartları sağlayanlar, bağlı bulunduğu fakülte veya enstitüye
    başvurularını yaparlar. Enstitü/Fakülte yönetim kurulunda değerlendirilerek yurtdışına
    gönderilmesi uygun bulunan başvurular ilgili rektörlük aracılığıyla YÖK’e teklif edilir.

    (2) Rektörlüklerce YÖK’e gönderilen teklifler, Öğretim Üyesi ve Araştırmacı Yetiştirme
    Kurulunca oluşturulan komisyonda incelendikten sonra Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nda
    görüşülerek karara bağlanır.

    (3) Daha önce bu Esas ve Usuller kapsamında Başkanlığımız desteklerinden faydalanarak
    yurtdışına gönderilen öğretim elemanlarının yeniden başvuruları değerlendirmeye alınmaz.



    Görevlendirme Süreleri
    MADDE 6- (1) Yükseköğretim kurumlarına aktarılan kaynağın kullanımı;
    a-Yüksek lisans dönemi için en fazla 3 ay,
    b- Doktora araştırma süresi en fazla 6 ay, (Yürütme Kurulu’nun 13.05.2014 tarihli toplantısında
    değiştirilmiştir.)
    c- Doktora sonrası araştırma süresi için en fazla 1 yıl,
    d- Öğretim üyeleri için en az 1 ay en fazla 3 ay
    ile sınırlıdır.

    http://www.yok.gov.tr/documents/2028...7-0a04064ee7f7

    Hocam benim de sorularım var.

    1) Yüksek lisans veya doktora araştırma bursu almak isteyen bir öğrenci, tez konuları belirlenmeden önce hocaları ile bu konuyu konuşup durumunu anlatıp ona göre mi tez konusu belirlemeli?

    2) Enstitü kararının olumsuz çıkması sık rastlanır mı?

    3) Bu tarz yurtdışı imkanlarından yararlanmak isteyen araştırma görevlisi, ÖYP ile görevli olduğu okulda kendi danışmanını seçebilir mi?

    Örn : A hocası sürekli uluslararası yayın peşinde, yurtdışı konferanstır filan koşturuyor ama B hocası miskin modunda. Öğrencinin A veya B hocasından birini danışman olarak seçme şansı var mı?

    4) Miskin modunda bir hoca şansımıza danışmanımız oldu diyelim. Öğrenci ise hırslı onu yapayım bunu da yapayım diye koşturuyor. Öğrencinin bu tarz yurtdışı imkanlarından yararlanma şansı nedir? Ortama mecbur ayak mı uydurmak zorunda kalır yoksa kendi çabası ile enstitüden onay alabilir mi?
    Son düzenleyen qpuro, 05-12-2014 saat 02:12.

  7. #7
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    217
    Arkadaşlar, davet mektubunda yurtdışı üniversitenin talep ettiği dönemlik bir ücret mevcut. Bu ücreti kim ödeyecek/nasıl talep edilecek? Normal yurtdışı/içi kongre görevlendirmesi gibi ÖYP'den görevlendirme mi alacağız yoksa ayrı dilekçe ile mi başvuracağız?

  8. #8
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    58
    Merhaba arkadaşlar sonunda ben de doktora tez dönemi aşamasına geldim
    Bilgisi olan bir arkadaşım şu konuda bana yardımcı olursa çok sevinirim.
    2014 eylülde yeterlilik sınavımı verdim ve tez konumu bu donem bildirdik. Hocam tez onerisi formuna birlikte çalışılacak kurum olarak yurtdışında bir üniversitenin adını yazdı çunku aynı konuyu çalışıyoruz. Ben de o üniversiteye gidip tezimin bir kısmını orada araştırayım diyorum.
    1) Daha önce erasmus kullanarak yurt dışına çıkmamıştım, Yök bursu mu erasmus mu daha avantajlı olur? Yani şimdi yök bursuyla gidersem sonra pişman olur muyum 'keşke tez donemınde erasmusla gitseydim doktora sonrası arastırmaya da yök bursuyla gitme ihtimalim olurdu eğer istersem' diye?
    2) Erasmusla gitmek istersem gidebilir miyim? Cunku ders donemımın ıkıncı yılına başlayacağım. Prodedurlerden dolayı hemen başvurduğumuz donem gidemediğimiz için ben yurtdışına gidene kadar 4 yılı aşmış oluyorum. Kısacası benm su asamada güz döneminde erasmus başvurusu yapma hakkım var mıdır?
    3) Bütçe olarak hangisi beni daha çok rahat ettirir?
    Şimdiden teşekkür ederim.





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. ALES 2014 Sonbahar Dönemi Kaynak Araştırması
    ALES - Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı forum içinde, yazan Hilmi hoca
    Cevap: 137
    Son Mesaj: 18-07-2015, 20:27
  2. ÖYP Yurtdışı Doktora Araştırma Bursu ve Post-Doktora
    ÖYP 2013- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı forum içinde, yazan basciemre
    Cevap: 2
    Son Mesaj: 10-02-2014, 22:30
  3. BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği veya Yöneylem Araştırması anabilim dallarında yüksek lisans veya doktora eğitimi yapıyor olmak.
    Süresi Dolmuş Akademik Personel İlanları forum içinde, yazan nonova
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 14-09-2012, 16:56
  4. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Yöneylem Araştırması alanında doktora öğrencisi olmak.
    Süresi Dolmuş Akademik Personel İlanları forum içinde, yazan nonova
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 07-12-2011, 11:37
  5. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü lisans ve Yöneylem Araştırması alanında doktora mezunu olmak.
    Süresi Dolmuş Akademik Personel İlanları forum içinde, yazan nonova
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 05-10-2011, 17:00

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git