reklam

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 1 - Toplam 6 123 ... SonSon
Bulunan 1 den 10 - Toplam 51

Yüksek Lisans yapmakta olunan üniversitede ÖYP atanması, uzatma halinde maaş durumu ve zorunlu hizmet

ÖYP Hakkında Genel Bilgiler Forumunda Yüksek Lisans yapmakta olunan üniversitede ÖYP atanması, uzatma halinde maaş durumu ve zorunlu hizmet Konusunu İncelemektesiniz

Merhabalar Ben de bu dönem ÖYP'ye başvurdum, başvurmadan önce de formu baştan sona inceledim, birçok ...


  1. #1
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    12-2012
    Mesaj
    21

    Yüksek Lisans yapmakta olunan üniversitede ÖYP atanması, uzatma halinde maaş durumu ve zorunlu hizmet

    Merhabalar

    Ben de bu dönem ÖYP'ye başvurdum, başvurmadan önce de formu baştan sona inceledim, birçok soruma cevap buldum çok teşekkür ederim
    Ama cevap bulamadığım bir iki sorum var


    1-) Ben şuan yüksek lisans yapmakta olduğum üniversitenin, aynı bölüm aynı anabilimdalı'na başvurdum, yüksek lisansımın ilk dönemindeyim, atanana kadar (kazanırsam inşallah) muhtemelen bitmiş olacak ilk dönem
    Eğer kabul alırsam, bana biçilen 2 yıllık yüksek lisansı bitirme süresi, kabul edildikten sonra mı başlayacak, yoksa benim atanana kadar okumuş olacağım ilk dönem de bu iki yıllık süreden düşülecek mi? (yani 1,5 sene vaktim mi kalmış olacak)

    2-) Yüksek lisansı iki yıl içinde bitiremezsem, üçüncü yıl içerisinde iken (üçten sonra zaten ilişiğimiz kesiliyor anladığım kadarıyla) ben maaş almaya devam ediyor muyum
    Yoksa parasız mı kalıyorum iki yılın sonunda, eğer öyle ise çok tehlikeli bir durum

    3-) Başvurduğum ilanda "Mimarlık anabilim dalında lisansüstü eğitim yapıyor olmak." şartı var. Bu şarta o alanda doktora yapmakta olan başka biri de başvurabilir mi?
    Yoksa sadece yüksek lisans yapan kişinin başvurusu mu kabul edilir

    4-) Benim zorunlu hizmetim olacak mı? ( yüksek lisans yapmakta olduğum üniversitenin, aynı bölüm aynı anabilimdalı'na başvurdum). Yoksa eğitim sırasında da, veya eğitim sonrası atandıktan sonraki bir süre içinde (6 yıl dolmadan) ayrılabilir miyim?


    Teşekkürler

  2. #2
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    06-2012
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    506
    1- Yüksek lisansı bitirme süresi 3 yıldır, atandığınız andan itibaren dikkate alırlar. Sürede herhangi bir düşme vs. olmaz. (yüksek lisans yapıyor olmak şartı olan ilanlarda durumu nasıl değerlendirirler bilgim yok.)

    2- 3 yıl içinde bitiremezseniz, atama iptal olur. Bu süreç içinde maaş kesilmez. Kesilince tam kesilir yani

    3- Tabi, başvurabilirler.

    4- Olmayacak.

  3. #3
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    12-2012
    Mesaj
    21
    Teşekkür ederim öncelikle

    Yalnız yönetmelikleri falan incelediğimde, Yüksek lisans süresi 4 dönemdir ibaresini gördüğüm için emin olamamıştım
    3 sene olursa 6 dönem oluyor, oradaki ifadenin amacı ne olabilir peki,
    Kesin olarak maaş kesilmesi durumu yoksa bi sıkıntı yok, ben emin olamadım da bu ifadelerden dolayı (4 dönem ifadesi)

    Birde şu doktora meselesine kafam takıldı, ilanda "yüksek lisans yapıyor olmak" yazıyor olmaları doktoralı olanları zaten kapsar diyorsunuz yani, başvurabilirler demek, neyse hayırlsı

    Teşekkürler

  4. #4
    Baş Editör
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    5.063
    Lisansüstü eğitim ifadesi hem YL'ı hem doktorayı kapsar.

    Normal bitirme süresi 2 yıl yani 4 dönemdir ama maksimum 3 yıl 6 dönemdir. Uzatma kısmı var lisansüstü eğitimlerde.

  5. #5
    Baş Editör
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    3.718
    Alıntı yksk Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Teşekkür ederim öncelikle

    Yalnız yönetmelikleri falan incelediğimde, Yüksek lisans süresi 4 dönemdir ibaresini gördüğüm için emin olamamıştım
    3 sene olursa 6 dönem oluyor, oradaki ifadenin amacı ne olabilir peki,
    Kesin olarak maaş kesilmesi durumu yoksa bi sıkıntı yok, ben emin olamadım da bu ifadelerden dolayı (4 dönem ifadesi)

    Birde şu doktora meselesine kafam takıldı, ilanda "yüksek lisans yapıyor olmak" yazıyor olmaları doktoralı olanları zaten kapsar diyorsunuz yani, başvurabilirler demek, neyse hayırlsı

    Teşekkürler
    ''yüksek lisans yapıyor olmak'' şartı doktoralıları kapsamaz. ''Lisansüstü yapıyor olmak'' doktoralıları kapsar.

  6. #6
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    5
    Merhaba ben bir konuda bilginize başvurmak istiyorum. Ben öyp kapsamı dışında yüksek lisans öğrencisiyim. Ben 2012 mayısta dil kursunu bitirdim ve 65 i geçtim. Öyp usül ve esaslara göre 1 yıl içinde bir yüksek öğretim programına kaydolmam gerekiyor. Benim merak ettiğim o bir yıl dediğimiz zaman dilimi acaba 2013 mayısa kadar mı? Çünkü ben egede doktora düşünüyorum ve onu bekliyorum ve geçen sene ege üniversitesinin doktora başvuru tarihi 4 hazirandı. Ben eğer 4 haziran 2013 e kadar beklersem ilişiğim kesilir mi? Bu konuda beni bilgilendirebilirseniz çok sevinirim

  7. #7
    Ordinaryüs Profesör Doktor
    Üyelik Tarihi
    12-2011
    Mesaj
    5.055
    Alıntı yksk Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Merhabalar

    Ben de bu dönem ÖYP'ye başvurdum, başvurmadan önce de formu baştan sona inceledim, birçok soruma cevap buldum çok teşekkür ederim
    Ama cevap bulamadığım bir iki sorum var


    1-) Ben şuan yüksek lisans yapmakta olduğum üniversitenin, aynı bölüm aynı anabilimdalı'na başvurdum, yüksek lisansımın ilk dönemindeyim, atanana kadar (kazanırsam inşallah) muhtemelen bitmiş olacak ilk dönem
    Eğer kabul alırsam, bana biçilen 2 yıllık yüksek lisansı bitirme süresi, kabul edildikten sonra mı başlayacak, yoksa benim atanana kadar okumuş olacağım ilk dönem de bu iki yıllık süreden düşülecek mi? (yani 1,5 sene vaktim mi kalmış olacak)

    2-) Yüksek lisansı iki yıl içinde bitiremezsem, üçüncü yıl içerisinde iken (üçten sonra zaten ilişiğimiz kesiliyor anladığım kadarıyla) ben maaş almaya devam ediyor muyum
    Yoksa parasız mı kalıyorum iki yılın sonunda, eğer öyle ise çok tehlikeli bir durum

    3-) Başvurduğum ilanda "Mimarlık anabilim dalında lisansüstü eğitim yapıyor olmak." şartı var. Bu şarta o alanda doktora yapmakta olan başka biri de başvurabilir mi?
    Yoksa sadece yüksek lisans yapan kişinin başvurusu mu kabul edilir

    4-) Benim zorunlu hizmetim olacak mı? ( yüksek lisans yapmakta olduğum üniversitenin, aynı bölüm aynı anabilimdalı'na başvurdum). Yoksa eğitim sırasında da, veya eğitim sonrası atandıktan sonraki bir süre içinde (6 yıl dolmadan) ayrılabilir miyim?


    Teşekkürler
    Hocam atandığınız andan itibaren değil yükseğe başladığınız andan itibaren dikkate alınır. İlk 4 dönem içinde dersler, son iki dönem de tezi vermek zorundasınız.

    - - - Güncellendi - - -

    Alıntı endinion Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Merhaba ben bir konuda bilginize başvurmak istiyorum. Ben öyp kapsamı dışında yüksek lisans öğrencisiyim. Ben 2012 mayısta dil kursunu bitirdim ve 65 i geçtim. Öyp usül ve esaslara göre 1 yıl içinde bir yüksek öğretim programına kaydolmam gerekiyor. Benim merak ettiğim o bir yıl dediğimiz zaman dilimi acaba 2013 mayısa kadar mı? Çünkü ben egede doktora düşünüyorum ve onu bekliyorum ve geçen sene ege üniversitesinin doktora başvuru tarihi 4 hazirandı. Ben eğer 4 haziran 2013 e kadar beklersem ilişiğim kesilir mi? Bu konuda beni bilgilendirebilirseniz çok sevinirim
    1 yıl dediği 2 dönem hocam. ÖYP'ye ne zaman atandınız?

  8. #8
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    5
    Hocam ben 2011 ağustosta atandım. 2011 Kasım ayında da öyp yurt içi yabancı dil kursuna başladım ve kurs 23 mayısta bitti. Benim şimdi hangi tarihe kadar lisansüstü eğitime kayıt olmam gerek?

  9. #9
    Ordinaryüs Profesör Doktor
    Üyelik Tarihi
    12-2011
    Mesaj
    5.055
    2012 Mayıs olduğuna göre eylüldeki lisansüstüne girmeniz gerekirdi, 1. dönem o. 2. dönem de bu dönem, yani bu alımlarda mutlaka girmeniz gerek.

  10. #10
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    5
    Hmm anladım teşekkür ederim gerçi benim için hiç iyi bir haber olmadı bu ama. ben önümüzdeki hazirana kadar hakkım olacağını düşünmüştüm yaz mevsimini dönem olarak saymıyorlar diye biliyordum.





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. ÖYP ve Zorunlu Hizmet
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 136
    Son Mesaj: 17-08-2014, 18:54
  2. Yüksek Lisans ve Doktora Yapmakta Olan ÖYP'lilerin Hukuki Durumu
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan meyyal
    Cevap: 118
    Son Mesaj: 17-06-2012, 00:37
  3. İstifa Halinde Lisansütü Eğitime Devam Durumu
    ÖYP 2011- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Bölümü forum içinde, yazan ibulut
    Cevap: 6
    Son Mesaj: 10-05-2012, 16:50
  4. öyp zorunlu hizmet
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan harunckr
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 16-01-2012, 19:34
  5. Cevap: 0
    Son Mesaj: 12-09-2011, 18:52

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git