reklam

+ Konuyu Cevapla
Bulunan 1 den 6 - Toplam 6
Ağaç Şeklinde Aç1Beğeni
  • 1 gönderen aDNA

Araştırma Görevlisi Alımında Giriş Sınavı Sorularını Kimler Sorar?

Araştırma Görevlisi Forumunda Araştırma Görevlisi Alımında Giriş Sınavı Sorularını Kimler Sorar? Konusunu İncelemektesiniz

Araştırma görevlisi alımlarında gerçekleştirilen sınavı kimler yapar arkadaşlar? yani soruları kim sorar (50/d kadrosu için ...


  1. #1
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    12-2011
    Mesaj
    80

    Araştırma Görevlisi Alımında Giriş Sınavı Sorularını Kimler Sorar?

    Araştırma görevlisi alımlarında gerçekleştirilen sınavı kimler yapar arkadaşlar? yani soruları kim sorar (50/d kadrosu için soruyorum).

  2. #2
    Araştırma Görevlisi
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    797
    O kadro icin kurulan sınav komisyonundaki hoca sorar.genelde 3 kisi olur bunlar

  3. #3
    Ordinaryüs Profesör Doktor
    Üyelik Tarihi
    05-2011
    Nerden
    Ankara, Turkey, Turkey
    Mesaj
    6.376
    Alıntı rekuye Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Araştırma görevlisi alımlarında gerçekleştirilen sınavı kimler yapar arkadaşlar? yani soruları kim sorar (50/d kadrosu için soruyorum).
    Kadro sahipli ise;
    1) Soruları komisyon sorar fakat soruları alacakları kişiye yönelik sorarlar veya hazırlanmış olan soruları o kişiye önceden bu konulara çalış diyerek jest yapılır.
    2) Sorular önceden hazırlanmaz komisyondakiler 10 dk önce kendi alanlarından 1 er soru ile en az 3 soru sorarak bu sınavı yaparlar. Zaten kişi belli ise geçmiş olsun.

    Alacakları kişi belli değil ve gerçekten ihtiyaçtan bir alım ise;
    1) Soruları komisyon tartışır ve genel sorular sorarak en iyi kimse o kazanır.
    2) Eğer bölüm kurulmamış ve az Hoca varsa diğer bölüm Hocalarından yardım alınarak güzel bir sınav yapılır.

    Kısaca kadro sahipli değilse ayrı bir usul esas, sahipli ise ayrı bir usul-esas devreye girer. Maalesef burası TR ve bunlar ülkemizin gerçekleri. Bu kadar şeyi bilmekte bazen iyi değil. İnsan paranoyak oluyor.
    Cashmere bunu beğendi.

  4. #4
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    12-2011
    Mesaj
    80
    yahu arkadaş benim kesinlikle bu ülkede akademiye saygım yok!! Geçen yıl olmuş bir olay:
    A bölümü için açılan kadro.

    Şart: A bölümüne doktora yapıyor olmak.
    Sıralamaya giren 2 kişinin şartları özellikleri:
    1. B bölümü mezunu, B'ye yl yapmış A'da doktora 1. sınıf 1. dönem.
    2. A bölümü mezunu, A'ya yl yamış A'da doktora yapıyor.

    sınav yapılacak bölümün başkanı B Bölümü mezunu, B de yüksek lisans B de doktora B de doçent B de prof. yani bu kişinin bence 2. sıradakini sınav yapma hakkı bile yok ama neyse bir şey demiyor ve Allah'a havale ediyorum.

    - - - Güncellendi - - -

    bir de sınavı yapacak kurulun yetkin olmadığı yönünde bir karar yok mu arkadaşlar böyle bir durum olursa dava açacağım.

  5. #5
    financier
    Misafir
    sınav komisyonunda kim olursa onlar hazırlarlar. Eğer A bölümünde hoca yoksa B bölümü hocaları soru sorar değerlendirir. Hatta bazen başka üniversitenin A bölümü hocaları bile soru hazırlayıp yollayabiliyorlar. Önemli olan Vicdan ve Hakkaniyet duygusu , yoksa her durumda istismara açık bir durum..

  6. #6
    Araştırma Görevlisi
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    797
    bölümler ne örneğin eğitim bilimleri ise sorun yok temel bilgilerden sorar B dekinin sınav yapma hakkı yok nedir_
    Ya da açarım konusu ile ilgili temel kaynağı sorarım. soru sormak için illaki o alanda profesör olmaya gerek yok.





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. Öğretim Görevlisi Giriş Sınavı/Mülakatı Soruları Neler Olabilir
    Öğretim Görevlisi forum içinde, yazan müge
    Cevap: 13
    Son Mesaj: 05-07-2017, 15:26
  2. Araştırma Görevlisi Alımında Hangi ALES Puanı Kullanılır?
    ALES - Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 52
    Son Mesaj: 02-05-2017, 19:46
  3. Araştırma Görevlisi Alımında Usulsüzlük
    Araştırma Görevlisi forum içinde, yazan _tarihci
    Cevap: 78
    Son Mesaj: 01-09-2016, 23:44
  4. Atatürk Üniversitesi Araştırma Görevlisi Alımında Usulsüzlük
    Araştırma Görevlisi forum içinde, yazan ersato
    Cevap: 39
    Son Mesaj: 18-02-2016, 10:45
  5. Araştırma görevliliği yazılı giriş sınavı
    Araştırma Görevlisi forum içinde, yazan nilsuli
    Cevap: 26
    Son Mesaj: 28-10-2014, 15:29

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git