reklam
reklam
Akademik Personel | 06 Aralık 2016, Salı

Cini Serbest Bırakırsan..

6 Mart 2014
Cini Serbest Bırakırsan..
       

Orçun Benli’nin ‘Bu Son Olsun’dan sonraki projesi ‘Gulyabani’, sinemamızın korku türüyle bağlantısının zayıf görüntüsünü güçlendirmekten uzak bir çaba olarak kalıyor.

 

İki yıl önce ‘Bu Son Olsun’la iyi bir fikrin sonuç almak için yeterli olmadığını kanıtlayan Orçun Benli’nin yeni projesi ‘Gulyabani’, memleketin gelmiş geçmiş en değerli komedilerinden ‘Süt Kardeşler’le dağarcığımıza iyice yerleşen (tabii ki önce Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın eseriyle) ‘gulyabani’ fenomeni üzerinden hareketle sinemamızın korku türüyle irtibatını güçlendirme niyeti taşıyor. Ancak, Benli’nin ilk filminde olduğu gibi, burada da fikrin yeterli olmadığını görüyoruz.

Neil Marshall’ın devamı da çekilen 2005 yapımı ‘iki hamleli’ çalışması ‘Cehenneme Bir Adım’ın (The Descent) peşinden koşar gibi görünen, ama bunu yerel motiflerle güçlendirme çabasının öne çıktığı ‘Gulyabani’de, ormanın derinliklerindeki bir evde korkularıyla yüzleşmeye itilen dört kadının hikâyesini izliyoruz. Arkadaş olmalarına rağmen, birbirleriyle ‘bol çatışmalı’ ilişkilere sahip bu kadınların, ölümcül bir hata yaparak sihirli lambadaki cini serbest bırakmak misali ‘gulyabani’yi ortalığa salmalarının ardından yaşananları takip ediyoruz filmde. Bu noktadan itibaren Sam Raimi kültü ‘Şeytanın Ölüsü’nün (The Evil Dead) adımlarını örnekleyen yapım, araya da komedik unsur olarak kadınları taciz eden üç yerel karakter koyuyor, ki bu da zayıf da olsa Sam Peckinpah’ın ‘Köpekler’iyle (Straw Dogs) John Boorman’ın ‘Kurtuluş’unu (Deliverance) hatırlatıyor.

Referans aldığı birbirinden değerli filmlere karşılık, Orçun Benli’nin ‘Gulyabani’yle bunları uyumlu bir şekilde harmanladığını söylemek zor. Karakterlerin aralarındaki çatışmaların yeterince derinleşemediğini, böylece olgunlaşmalarının da önüne geçildiğini, devamında da hikâyenin etkisizleştiğini söyleyebiliriz. Kadınları rahatsız eden üç adamın karikatür düzeyinde olması da filmin karakterler boyutunu iyice hafifletiyor, ‘gulyabani’nin karabasan etkisini neredeyse önemsizleştiriyor.

Hikâyenin kadınlar aşamasında ciddiyetini koruyan film, adamlar devreye girdiğinde ters istikamete yönleniyor ve dağılmaya başlıyor. Sonuçta da hikâyeyi rahatlatmaktan ziyade ‘uzaklaştırma’ işlevi üstleniyor bu karakterler.
‘Gulyabani’, sinemamızın korku türüyle bağlantısının zayıf görüntüsünü güçlendirmekten uzak bir çaba olarak kalıyor. Orçun Benli’nin bir sonraki projede hangi türe el atacağını merak etmemize vesile oluyor ama…

 

GULYABANİ (1 yıldız)
Yönetmen:

Oyuncular:  Öcalan
Süre: 86 dk.

VİZYONU DEVAM EDEN YERLİLER

Recep İvedik 4 (1 yıldız)
Şarkı Söyleyen Kadınlar (3 yıldız)
Bi Küçük Eylül Meselesi (2 yıldız)
Balayı (1 yıldız)
Eyyvah Eyvah 3 (2 yıldız)
Sağ Salim 2: Sil Baştan (1 yıldız)
Patron Mutlu Son İstiyor (2 yıldız)
Düğün Dernek (1 yıldız)

Kaynak: Radikal

       

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz