reklam

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 1 - Toplam 2 12 SonSon
Bulunan 1 den 10 - Toplam 12

Yüksek Lisans Yapıyorum Nasıl Akademik Personel Olabilirim?

Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikleri Forumunda Yüksek Lisans Yapıyorum Nasıl Akademik Personel Olabilirim? Konusunu İncelemektesiniz

Değerli forum üyesi arkadaşlar yeni üye oldum. Herşeyin başındayım daha. Kısaca durumumu arz edeyim yönlendirmelerinizi ...


  1. #1
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    10-2012
    Mesaj
    7

    Question Yüksek Lisans Yapıyorum Nasıl Akademik Personel Olabilirim?

    Değerli forum üyesi arkadaşlar yeni üye oldum. Herşeyin başındayım daha. Kısaca durumumu arz edeyim yönlendirmelerinizi bekliyorum.

    Ege Tekstil müh mezunuyum. 10 sene piyasada çalıştım. 33 yaşındayım. ALES ve Not ortalamam oldukça iyi. Bu sene Pamukkale'de işletme ikinci öğretim tezsiz yüksek lisansa başladım. bu hafta sonu ÜDS ye giricem. Aksilik olmazsa inş dilim de gayet iyidir.

    Bu şartlarda nasıl akademik personel olabilirim? Nerelerden neleri takip etmeliyim? Hangi fırsatları kollamalıyım? Hangi ön hazırlıkları yapmalıyım?

    Bu arada çok temel bir soru: Hedeflemem/takip etmem gereken kadro sadece araştırma görevliliği midir şu şartlarda?

    Gördüğünüz gibi daha çok başındayım (bilgisizim) ama acelem var

    Yardımlarınızı bekliyorum.

    Saygılar

  2. #2
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Merhaba, şu anda "işletme bölümünde yüksek lisans yapıyor olma" şartını karşılıyorsunuz. Normal alımlar yani ÖYP dışındaki cari alımlara başvurabilmeniz için bir de 50 veya üzeri dil puanına ihtiyacınız var. (ALES'in 70 üstü olduğunu varsayıyorum yüksek dediğiniz için) Öncelikle normalde akademik kariyer için lisans bölümündne devam etmek gerekir ilanlar genelde lisans bölümüne göre çıkar ama size göre de ilanlar olacaktır, işletme bölümünden fazlaca mezun olduğu için ilk 4'e girmek sıkıntılı oluyor ama girdiğinizi varsayalım karşınıza yazılı sınav çıkıcak o yüzden bölümünüzle ilgili hatta anabilim dalınızla ilgili kendinizi bir an önce geliştirmeniz lazım. Öğretim görevlisi olabilirsiniz ancak alanda çalışma şartı aranır sizin piyasadaki çalışmalarınız onu kapsarsa öğreitm görevliliğine de başvuru yapabilirsiniz.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  3. #3
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    10-2012
    Mesaj
    7
    nazmi bey öncelikle hızlı ve faydalı cevabınız için çok teşekkür ederim. bu arada sanırım daha net olursa daha iyi olacak bazı bilgilerim:
    ales ea 93
    not ort 87
    üds 90 civarı bekliyorum inş

    ilk 4 e girme konusunu anlayamadım bi de sınav lisansım işletme olmadığı için mi yapılacak bana? kesin midir bi de?

    ayrıca ÖYP den nasıl istifade edebilirim?orada lisans mezuniyeti yeterli anladığım yalnız hangi ilanlara başvurabilecem orada? (öyp de kadro ilan edilirken nasıl oluyor detaylar hiç bilmiyorum da!) mesela öyp ye başvuracak olursam tekstil müh mezunu olduğum için tekstil ilanlarına mı başvurabilecem nasıl olacak?

    tabi bi de bu durumda paü de yüksek yaparken x üni ye atanırsam nasıl devam edecek süreç?

  4. #4
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Merhaba, cari usul kadrolarda araştırma görevlisi olsun öğretim görevlisi olsun ilana başvuranların hepsi sıralanır ve ilk 4 tanesine bilim sınavı yapılır sadece size değil herkese yapılır. Sadece ÖYP'de sınav ya da mülakat yoktur ancak lisans bölümünüze başvuru yapabilirsiniz veya ilanda sadece işletme bölümü yüksek lisans öğrencisi yazarsa ona da başvuru yapabilirsiniz yani lisans alanı istenmemesi lazım. Önceden yaptığını yüksek lisansa dekanlık izin verirse devam edebilirsiniz ama bu süreç içinde atanırsanız muhtemelen tezli bir yüksek lisansa devamınız istenecektir.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  5. #5
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    10-2012
    Mesaj
    7
    nazmi hocam yeni bir ilan açıklandı 04 ekim tarihli
    adresi:
    http://www.akademikpersonel.org/aras...yor-olmak.html
    tam bana uygun bu kadar olur yani
    yalnız 2 sorum var?
    1) ben üds ye pazar günü gireceğim. başvuru tarihine kadar açıklanmış olmaz sonucu. ne yapabilirim?
    2) şu sınav meselesini nasıl çözebilirim? şu manada:hangi derslere, konulara, kaynaklara çalışmalıyım? (işletme okumadığım için kafamda hiçbişey canlanmıyor.)kime sorayım veya nasıl daha belirginleştirebilirim bu konuyu? bu 2.sorumu;
    a. örnek bu ilan için nasıl cevaplarsınız?
    b. bundan sonra karşıma çıkacak ilanlarda nasıl cevaplarsınız? mesela işletme olduktan sonra abd önemli değil mi yukarıdaki ilanda muhtemel kaynaklar konular aynıdır mı deriz? yoksa abd ye göre ihtimaller değişir mi?

    HOCAM BU ARADA BEN BAZI İLANLARDA GÖRDÜĞÜM 35 YAŞINDAN GÜN ALMAMIŞ OLMAK ŞARTINI SAĞLAYAMAZ HALE Mİ GELECEĞİM ÖNÜMDEKİ DOĞUMGÜNÜMDE 3 AY SONRA (23 OCAK 1979) HESAP BÖYLE Mİ?

  6. #6
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    O zaman tercih yapamazsınız dil puanı olmadan. Yaş hesabınız da doğru ne yazık ki araştırma görevlisi olamazsınız 35 yaşından gün aldıktan sonra.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  7. #7
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    10-2012
    Mesaj
    7
    hocam bazı ilanlarda var bu 35 yaş ifadesi. anlayamadım ama yazmasa da bu şart var mı bütün araştırma görevlisi başvurularında?

  8. #8
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Alıntı affiliate Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    hocam bazı ilanlarda var bu 35 yaş ifadesi. anlayamadım ama yazmasa da bu şart var mı bütün araştırma görevlisi başvurularında?
    Hocam alımların hepsi şu yönetmeliğe bağlıdır ilanda yazar; Yükseköğretim Kurulu Personel Dairesi Başkanlığı
    O yüzden ilanın açıklamasında yazmasına gerek yoktur. Ama öğretim görevlisi olabilirisniz.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  9. #9
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    10-2012
    Mesaj
    7
    öyp den başvururken bu yaş şartı geçerli mi yine hocam

  10. #10
    Baş Editör
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    5.063
    Alıntı affiliate Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    öyp den başvururken bu yaş şartı geçerli mi yine hocam
    Araştırma görevlisi olmak için 35 yaş sınırı vardır ve her durumda geçerlidir.





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. Akademik Personel Ünvanları ve Açıklamaları
    Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikleri forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 2
    Son Mesaj: 05-07-2017, 16:04
  2. Akademik Personel Alımı Hakkında
    Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikleri forum içinde, yazan Apocalypse
    Cevap: 14
    Son Mesaj: 03-09-2013, 13:05
  3. memur muyuz akademik personel mi
    Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikleri forum içinde, yazan beyin_bedava
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 04-09-2011, 01:16
  4. Akademik Personel
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan Jonathan
    Cevap: 24
    Son Mesaj: 14-06-2011, 19:57
  5. Akademik Personel Olmak mı ÖYP İle Kadro Almak mı ?
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan sevdaozsezer
    Cevap: 20
    Son Mesaj: 10-06-2011, 13:03

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git