reklam

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 1 - Toplam 3 123 SonSon
Bulunan 1 den 10 - Toplam 27

Mavi Kart ile sözleşmeli akademik personel olabilir miyim ?

Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikleri Forumunda Mavi Kart ile sözleşmeli akademik personel olabilir miyim ? Konusunu İncelemektesiniz

Merhaba arkadaşlar ben Mavi Kart sahibiyim , yani iç işleri bakanlığı izni ile vatandaşlıktan izin ...


  1. #1
    Perosma
    Misafir

    Exclamation Mavi Kart ile sözleşmeli akademik personel olabilir miyim ?

    Merhaba arkadaşlar ben Mavi Kart sahibiyim , yani iç işleri bakanlığı izni ile vatandaşlıktan izin ile ayrıldım ve mavi kart sahibiyim , oy kullanamıyorum , 657'ye bağlı olarak memur olamıyorum askerlikte yapmıyorum , istediğim zamanda bir dilekçe ile vatandaşlığa dönebiliyorum , şu an bir üniversitede ikinci sınıfı bitirip seneye üçüncü sınıfa başlayacağım ortalamam 3.75/4.00 , araştırma görevlisi olup daha sonra yavaş yavaş yükselmek istiyorum , son düzenleme ile Mavi Kart sahipleri sözleşmeli olarak kamu kuruluşlarında çalışabiliyorlar deniyor detaylı bilgi için : http://www.egitimvekariyer.com/2012/...alisma-imkani/

    Benim sorum ben Mavi Kart sahibi birisi olarak ALES'e girip araştırma görevlisi olarak sözleşmeli bir şekilde görev alabilir miyim zira yanlış bilmiyorsam araştırma görevlileri sözleşmeli oluyor ve ancak doçent olduktan sonra kadroya alınıyorsunuz , ben zaten doçent olarak kadar vatandaşlığa döneceğim 5-6 yıl içerisinde fakat o zaman kadar Mavi Kart sahibi olarak araştırma görevlisi olarak görev alıp alamayacağımı net bir şekilde öğrenmek istiyorum .


    İlgi ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim .

  2. #2
    Araştırma Görevlisi
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    729
    bu özel bir durum buna pek fikir yürütebileceğimizi sanmıyorum bu durumu yökü arayarak öğrenebilirsiniz

  3. #3
    Perosma
    Misafir
    Yök ile görüşerek aldığım bilgileri burada paylaşacağım , bu konuyu internet üzerinden araştırma yapan mavi kart sahipleri okusun diye açtım zira bu yeni düzenleme ile hükümleri değişti kanunun kısaca böyle oldu ;

    Hükümet yeni bir kanun tasarısı hazırladı.Tasarıya göre İzin alarak vatandaşlıktan çıkanlara ‘Mavi Kart’ verilecek.Mavi kartlılar askerlik de yapmayacak. İzin alarak vatandaşlıktan çıkan 400 bin kişiye Mavi Kart verilecek. Yeni uygulama doğumla Türk vatandaşı olan fakat daha sonra vatandaşlıktan çıkanların, Türkiye’deki yasal haklarını kullanmalarına yardımcı olacak. Bu kart ile Türkiye’deki seçimler için yurt dışında oy da kullanılabilecek.Nüfus kanununda değişiklik öngören ve Bakanlar Kurulunda benimsenerek TBMM’ye gönderilen kanun tasarısına göre, doğumla Türk vatandaşı olup da izni alarak Türk vatandaşlığını kaybedenler ve bunların altsoylarına, resmi bir kimlik verilecek. Bu kimlik ‘Mavi Kart’ olarak adlandırılacak.Nüfus idarelerinde elektronik ortamda ‘’Mavi Kart Kütüğü’’ de tutulacak. Doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni alarak vatandaşlığı kaybedenler ve üçüncü dereceye kadar altsoyları, Türk vatandaşlarına tanınan haklardan da yararlanacak. Bunların seçme ve seçilme, araç veya ev eşyası ithal etme hakları devam edecek. Askerlik hizmetinden ise muaf olacak.Bu kişiler, kadrolu kamu hizmeti görevlerinde bulunamayacaklar ancak kamu kurum ve kuruluşlarında işçi, geçici veya sözleşmeli personel olarak çalışabilecekler. Hakların kullanılmasında Mavi Kartın gösterilmesi yeterli olacak. Bu kişilere de TC kimlik numarası verilecek..

  4. #4
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Yalnız bizim kadrolarımız 5510/4c ve kadro karşılığı sözleşmeli sürekli kadrolar, normal sözleşmeli personel ise 5510/4a'dır dolayısı ile araştırma görevlisi olamıyorsunuz.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  5. #5
    Perosma
    Misafir
    Alıntı Nazmi Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Yalnız bizim kadrolarımız 5510/4c ve kadro karşılığı sözleşmeli sürekli kadrolar, normal sözleşmeli personel ise 5510/4a'dır dolayısı ile araştırma görevlisi olamıyorsunuz.
    Mavi kartlıların Kamu'da sözleşmeli olarak çalışabilecekleri düzenlemesi yapıldı son olarak işte bu hangi sözleşmeliler orasını nerden öğreneceğiz bilemiyorum 5510/4c - 4a , yani biri oluyorsa diğeri neden olmuyor sonuç olarak sözleşmeli kamu personeli değilmi , yök'te tam olarak bilmiyor bunu üniversiteler isterse sizi yabancı personel olarak bile atar diyor her üniversite kendine göre uygulama yapar diyor nereden öğreneceğiz bilemedim .

  6. #6
    Perosma
    Misafir
    Değişikliklerin resmi gazetede yayınlanması ile soruma cevap aldım konuyla ilgili madde :

    Mavi Kartlılar bir kadroya dayalı ve kamu hukuku rejimine tabi olarak asli vesürekli kamu hizmeti görevlerinde bulunamazlar.Mesela devlet memurluğu yapamazlar. Ancak kamu kurum ve kuruluşlarında işçi, geçici veya sözleşmeli personel olarak çalıştırılabilecekler.

  7. #7
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Alıntı Perosma Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Değişikliklerin resmi gazetede yayınlanması ile soruma cevap aldım konuyla ilgili madde :

    Mavi Kartlılar bir kadroya dayalı ve kamu hukuku rejimine tabi olarak asli vesürekli kamu hizmeti görevlerinde bulunamazlar.Mesela devlet memurluğu yapamazlar. Ancak kamu kurum ve kuruluşlarında işçi, geçici veya sözleşmeli personel olarak çalıştırılabilecekler.
    Eğer sözleşmeli akademik personel dediğiniz sadece ek ders ücreti ile çalışmak ise olabilir.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  8. #8
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    02-2013
    Mesaj
    3
    Bu linki incelemenizde fayda var.
    https://www.yok.gov.tr/content/view/45
    http://www.yok.gov.tr/web/guest/anas...direct%3D%252F
    Yanlışlıklar düzelecek ama biraz zaman alacak malesef.

  9. #9
    Yardımcı Editör
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    647
    Alıntı Nazmi Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Eğer sözleşmeli akademik personel dediğiniz sadece ek ders ücreti ile çalışmak ise olabilir.
    hocam bakın benim malum bölümümden bi sürü yabancı uyruklu hoca gelip geçmiş. hala da yabancı uyruklu hocamız var yabancı uzman dr. ünvanlı ve 20 seneden fazladır burda (bi devlet ünv.) bu işi yapıyor. bence bi yolu var bunun, hatta hemen yarın hocaya sorabilirim.

  10. #10
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Alıntı kaamos Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    hocam bakın benim malum bölümümden bi sürü yabancı uyruklu hoca gelip geçmiş. hala da yabancı uyruklu hocamız var yabancı uzman dr. ünvanlı ve 20 seneden fazladır burda (bi devlet ünv.) bu işi yapıyor. bence bi yolu var bunun, hatta hemen yarın hocaya sorabilirim.
    Hocam durum biraz farklı mavi kart ile yabancı uyruklu çalışması ayrı durumlar. Zaten yabancı uyruklu olup akademik kariyer sahibi olanlar için çalışma izni veriliyor yalnız arkdaşımız vatandaşlıktan çıkmış ve araştırma görevlisi olma şartlarından biri olan dmk 48. maddeye haiz değil yani kamu görevlisi olamıyor.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. Akademik Personel Alımı Hakkında
    Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikleri forum içinde, yazan Apocalypse
    Cevap: 14
    Son Mesaj: 03-09-2013, 13:05
  2. Ölçme, Seçme Ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Sözleşmeli Personel Alımı İlanı
    ÖYP 2011- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Bölümü forum içinde, yazan biobiobio59
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 06-09-2011, 16:47
  3. memur muyuz akademik personel mi
    Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikleri forum içinde, yazan beyin_bedava
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 04-09-2011, 01:16
  4. Akademik Personel
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan Jonathan
    Cevap: 24
    Son Mesaj: 14-06-2011, 19:57
  5. Ankara Üniversitesi Sözleşmeli Personel Alım İlanı
    Genel Güncel Olaylar forum içinde, yazan Fırat
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 13-10-2010, 21:00

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git