reklam
+ Konuyu Cevapla
Sayfa 10 - Toplam 83 İlkİlk ... 891011122060 ... SonSon
Bulunan 136 den 150 - Toplam 1242
Ağaç Şeklinde Aç104Beğeni

ÖYP'den İstifa Etmek

ÖYP Hakkındaki Sorularınız Forumunda ÖYP'den İstifa Etmek Konusunu İncelemektesiniz

arkadaşlar zorunlu hizmet senedini her üniversite imzalatıyor mu? yoksa sadece yeni kurulan üniversiteler mi?...

  1. #136
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    8
    arkadaşlar zorunlu hizmet senedini her üniversite imzalatıyor mu? yoksa sadece yeni kurulan üniversiteler mi?

  2. #137
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    16.975
    Eğer 35. madde ile atandığınız üni. dışında lisansüstü eğitim yaparsanız imzalıyorsunuz eski ya da yeni üni. farketmez.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  3. #138
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    10-2010
    Mesaj
    8
    merhaba arkadaşlar..ben de istifa etmek istiyorum..görevlendirme kağıdım yökten kendi üniversiteme yaklaşık 15 gün önce gitmişti..Henüz gidip istifa etmedim..Aslında görevlendirmeyi istiyordum ama 2 yıl istediğim halde 4 yıl vermişler ve 100 milyar..olaki dönemezsem falan yaklaşık 200 milyar geri ödemem gerekiyor..Türkiyenin adalet sistemine de artık güvenemediğim için ve olaki bir sorun çıkar da dönemezsem o kadar parayı verecek gücüm olamdığı için istifa etmeyi düşünüyorum..Yalnız ben şunu soracaktım: bugün ayın 29u, eğer ayın 1inde gidersem 13 günlük maaş yevmiyesi geri alınacak benden, ben de 14 gibi gitmek istiyorum..Üniversiteden de daha kimse gel diye aramadı..Gitmezsem 14üne kadar üniversite bana bir sorun çıkarabilir mi?? ((bu arada ocaktan beridir ankarada doktora eğitimine devam ediyorum, görevlendirme daha yapılmadan bizi gönderdiler lisansüstüne, tabii ödeneklerimizi kesmek kaydıyla)) umarım derdimi anlatabilmişimdir..herkese kolay gelsin.

  4. #139
    Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    1.750
    Hımm bu da sakat bir durum ya..

  5. #140
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    4
    Arkadaşlar merhaba, öncelikle bu forum sitesinin olması öyp'yi isteyen arkadaşlar için bence çok yararlı bir site, Yorumlarınızı okuduğumda madde 35 ve madde 39 arasında (istifa durumlarında) tam olarak ne farklılık var. Bundan bahsedebilirseniz çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

  6. #141
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    16.975
    İkisinde de seneti ödemenizi istiyorlar. Normalde 39. madde de senet yani zorunlu hizmet olmadığı halde dil eğitimi için senet yapılıyor.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  7. #142
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    4
    Nazmi bey cevapladığınız için teşekkür ederim fakat bazı arkadaşlarımız sizden biraz farklı düşünüyorlar. size aynen aktarıyorum.

    Buseim adlı arkadaşımız şöyle demiş;

    2010 yaz döneminde yerleşen ÖYP araştırma görevlisiyim..6 aylık yabancı dil eğitimimi tamamladım..dil şartını sağladım ve üniversiteme dönüş yaptım..2011 ÖYP alımlarına başvurmayı düşünüyorum..zorunlu hizmetin doktoradan sonra başladığını söylemişsiniz..bu bilgiyi neye dayanarak söylüyorsunuz.. ayrıca bizim imzaladığımız senetin üzerinde 39.madde ile görevlendirildiğimize dair bir ibare var.. 2457 sayılı kanunda 39.madde ile görevlendirilmede senet, zorunlu hizmet hükümlerinden bahsedilmiyor.. bu hükümler sadece 35.madde ile görevlendirilmede geçerli.. o zaman bu imzaladığımız senetin ve zorunlu hizmetin nasıl bir geçerliliği olabilir?

    Eger boyle bir durum varsa, ki öyle gozukuyor nazmi bey, senetin bir anlamı kalıyormu? Tekrardan teşekkür ederim. Kafamızda birçok çelişki oluşuyor hocam

  8. #143
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    16.975
    Dediğim gibi tüm verdiğim bilgiler YÖK'ün bana ilettiği bilgilerdir. Artık madde içinde geçip geçmediğini tartışmak bize ne kazandırı gerçekten bir hukukçu olmadığım için bilmiyorum ama ellerinde senetlerimiz var tek bildiğim bu. Belki ilerdeki yerleştirmelerde almazlar.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  9. #144
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Mesaj
    4
    Anladım, umarım istifa edip sadece Arş. olarak kalan arkadaşlarımız için bir sorun olmaz. Tekrardan bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim

  10. #145
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    11-2010
    Nerden
    Ankara
    Mesaj
    8
    Arkadaşlar bu senetlerdeki miktarlar bile birbirinden farklı yani bu senetler zaten başlı başına bir çelişki barındırıyor.İstifa sürecinde olan arkadaşlar umarım en az hasarla bu sistemden çıkarız

  11. #146
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    41
    Alıntı cemfrost Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Arkadaşlar bu senetlerdeki miktarlar bile birbirinden farklı yani bu senetler zaten başlı başına bir çelişki barındırıyor.İstifa sürecinde olan arkadaşlar umarım en az hasarla bu sistemden çıkarız
    cemfrost hocam merhabalar, öncelikle bu 'butterfly, kelebek-im, buse-im, dyg-sosyolog' gibi arkadaşlar senet sürecini yeterince karıştırdılar ve insanların kafasını da hakikaten karıştırdılar şimdi siz de böyle birşey söylüyorsunuz, ben anlamadım cem hocam az hasarla nasıl kurtulabiliriz, yine ne oldu?

  12. #147
    Asistan
    Üyelik Tarihi
    10-2010
    Mesaj
    78
    merhabalar..
    karıştırmak yerine bilgilendirmek desek daha doğru olacak sanırım..ben sadece görüştüğüm avukatlar, öyp koordinatörü ve personel daire başkanının senetlerin geçerliliğini yitirdiğine dair olan söylemlerini ilettim sizlere..hep birlikte yaşayıp görelim..

  13. #148
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    11-2010
    Nerden
    Ankara
    Mesaj
    8
    Arkadaşlar bu olayın perde arkasını yakında bir avukatın ağzından dökülen cümleler şeklinde buraya yazacağım o yüzden rahat olsun...Oluruna bırakın özellikle butterfly arkadaşım seni çok panik gördüm yapma keskin sirke küpüne zarar

  14. #149
    Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    12-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    578
    Alıntı neveragain_88 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Arkadaşlar merhaba, öncelikle bu forum sitesinin olması öyp'yi isteyen arkadaşlar için bence çok yararlı bir site, Yorumlarınızı okuduğumda madde 35 ve madde 39 arasında (istifa durumlarında) tam olarak ne farklılık var. Bundan bahsedebilirseniz çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
    39 madde hem dil eğitimi için hem de 35. madde kararı çıkana kadar derslerden geri kalmayasınız diye izinli gibi ders alacağınız ünide kalabilesiniz diye çıkan bir karardır. dil eğitimi içinse senet imzalattırılır, eğer yüksek eğitimi içinse senet olmaz ve 35. maddeyi imzalayacağınız süreç arasında (yaklaşık 2 ay) istifa ederseniz senet yükümlülüğü olmaz. 35'te ise senet imlzayıp gidersiniz, istifa durumunuzda aldığınız maaş kadarını ödemek durumdasınızdır.

  15. #150
    Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    12-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    578
    Alıntı neveragain_88 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Nazmi bey cevapladığınız için teşekkür ederim fakat bazı arkadaşlarımız sizden biraz farklı düşünüyorlar. size aynen aktarıyorum.

    Buseim adlı arkadaşımız şöyle demiş;

    2010 yaz döneminde yerleşen ÖYP araştırma görevlisiyim..6 aylık yabancı dil eğitimimi tamamladım..dil şartını sağladım ve üniversiteme dönüş yaptım..2011 ÖYP alımlarına başvurmayı düşünüyorum..zorunlu hizmetin doktoradan sonra başladığını söylemişsiniz..bu bilgiyi neye dayanarak söylüyorsunuz.. ayrıca bizim imzaladığımız senetin üzerinde 39.madde ile görevlendirildiğimize dair bir ibare var.. 2457 sayılı kanunda 39.madde ile görevlendirilmede senet, zorunlu hizmet hükümlerinden bahsedilmiyor.. bu hükümler sadece 35.madde ile görevlendirilmede geçerli.. o zaman bu imzaladığımız senetin ve zorunlu hizmetin nasıl bir geçerliliği olabilir?

    Eger boyle bir durum varsa, ki öyle gozukuyor nazmi bey, senetin bir anlamı kalıyormu? Tekrardan teşekkür ederim. Kafamızda birçok çelişki oluşuyor hocam
    kanun hükmünde 39. madde için senet yükümlülüğü olmayabilir ama hem yurtiçi hem de yurtdışı dil eğitimine giden arkadaşlarımız bu senetleri imzaladılar. ileride geçerliliği ne kadar olur bilinmez ancak siz 35. madde senedi imzaladıktan ve 6 yıl mecburi hizmet yaptıktan sonra 6 aylık sürecin pek gözünüze geleceğini sanmıyorum. önemli ve büyük meblağ olan 35. madde senedidir yani eğitime gönderilen senet. ki bunu bir tek öyp de yapmıyorlar. a üniversitesi kendi asistanını alır ama doktorası yoktur b üniversitesine gönderir gönderirken de senet imzalatır, yıllardır olan bir durumdur bu. geldiğinde kadrosu yine ona tahsis edilir bu asistanın, bir müddet sonra da yrd doçluk kadrosu açılır. burada istisna olan tek durum yurtiçi dil eğitimidir, bunda da senet imzalatmaları çok normaldir, çünkü çalışmadığınız halde maaş almaya devam ediyorsunuz üniversiteler bunu talep edebilirler ama hukuk yolu da açıktır tabii..


       

Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. Atandığın üniversitede göreve başlayıp İstifa etmek
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan aslanbjk
    Cevap: 10
    Son Mesaj: 27-10-2013, 16:48
  2. Diyelim ki Seneti İmzaladık ve İstifa Etmek İstiyoruz
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan yassmin
    Cevap: 12
    Son Mesaj: 22-10-2013, 15:40
  3. Uzmanlıktan istifa etmek
    Uzman forum içinde, yazan lxDeVILxl
    Cevap: 6
    Son Mesaj: 01-03-2012, 17:11
  4. Bir y.lisansı dondurup diğerine devam etmek?
    Yüksek Lisans Eğitimi forum içinde, yazan apollo2907
    Cevap: 3
    Son Mesaj: 14-09-2011, 18:31
  5. Evrakları elden teslim etmek mecburi mi?
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan 33mersin
    Cevap: 14
    Son Mesaj: 26-07-2011, 11:33

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git