reklam

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 4 - Toplam 41 İlkİlk ... 2345614 ... SonSon
Bulunan 31 den 40 - Toplam 409

Yüksek Lisans ve Doktora İçin Atılma Geri mi Geliyor?

Yüksek Lisans Eğitimi Forumunda Yüksek Lisans ve Doktora İçin Atılma Geri mi Geliyor? Konusunu İncelemektesiniz

ressam Demiş ki: Merhaba hocam bugün haberlerde torba yasanın kabul edildiğini duydum fakat içeriğini bilmiyorum ...


  1. #31
    Akademikpersonel.org
    Üyelik Tarihi
    09-2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    17.053
    Alıntı ressam Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Merhaba hocam bugün haberlerde torba yasanın kabul edildiğini duydum fakat içeriğini bilmiyorum nasıl öğrenecez atılma mevzusunuda kabul edip etmediklerini?ya da sizin dediğiniz gibi bu 2010dan önce başlayanların yl.sinin sıfırlanıp baştan sayılacağını belkide hiç ellememişlerdir yasayı öyle umut ediyorum
    Hocam ekime kaldı torba yasanın devam görüşmeleri hani bir söz vardır da şimdi burda söylenmez
    ressam bunu beğendi.
    Özel mesaj Yolu İle Soruları Cevaplandıramıyoruz, Foruma Sorarsanız Daha Hızlı Bilgi Edinebilirsiniz

  2. #32
    Akademik Forum
    Misafir
    Alıntı Nazmi Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Hocam ekime kaldı torba yasanın devam görüşmeleri hani bir söz vardır da şimdi burda söylenmez
    ilahi nazmi hoca. beni güldürdün, allah da seni güldürsün

  3. #33
    ByAli
    Misafir
    Selamlar atılma sadece önlisans ve lisans eğitimini kapsıyor, bildiğim kadarıyla yükseklisans'tan atılma yok inşallah yükseklisans için atılma geri gelmez. Süre sınırlaması yok mesela tezsiz yl için 3 yılda bitiremezsen parayı ödeyerek öğrenciliğin devam ediyor ama bursa falan alamıyorsun. Ha bu arada şunu sormak istiyorum ola ki yeni bir yönetmelik çıkardılar tezli 4 yıl (8 dönem) tezsiz 5 yıl (10 dönem)'de tamamlanmak zorunda dediler diyelim ben 2013 yılında kayıt yaptırdım benim sürem 5 yıl için 2018'mi dolacak? yoksa örneğin 2016 yılında değişti diyelim bu tarihten sonraki 5 yılı mı kapsar? bunu merak ediyorum hocam mesela tezsiz yl yapıyorsam mesela 5 yıl demişler diyelim ve 2016 yılında değişiklik oldu diyelim süre sıfırlanıp bizim devam eden eğitimimiz için 5 yıl mı verilecek yani 2016-2021 arasında benim sürem yeniden mi başlayacak yoksa sen 2013 kayıtlısın 2018'e kadar bitir mi diyecekler bunu merak ediyorum. Birde Tezsiz YL için tekrar Doktora yolunun açılacağı söyleniyor son durum nedir?

  4. #34
    Akademik Forum
    Misafir
    selamlar ben de şunu soracaktım da kpss öğretmenlik hazırlanmayı düşünüyorum bu durumda tezliye ara vermem gerekecek muhabbetlerde bu yıl kazandığımda atılma yok deniliyordu ama ...peki atıldıktan sonra ne oluyor ,örneğin başka okulu kazanıp kayıt yaptırabiliyormuyuz yoksa disiplin suçu gibi bir şeyi ihlal etmiş oluyormuyuz? (ne gibi yaptırımları olur)

  5. #35
    Genco
    Misafir
    Hocam bende arkadaşım ByAli'ye ek olarak şunları sormak (önermek) isterim; Evvela yeni düzenleme bu dönem başladı 2 yıllık Ön lisans bölümleri (4 Yılda), 4 yıllık Lisans bölümleri (6 yılda), 5 yıllık Lisans bölümleri de (7 Yılda) muhtemelen 6 yıl süren Tıp Fakülteleri de 8 Yılda tamamlanacak. Tamamlayamayanlar için ek sınav hakkı verilecek diyor. Yüksek Lisans yada Doktora için herhangi bir düzenleme yok olsa bile Tezli için 3 yıl, Tezsiz için de 5 yıl gibi bir süre verilir kanaatindeyim. Bende Ankara Üniversitesinde Tezsiz Yüksek Lisans yapıyorum derslerimiz akşamları oluyor gündüz çalışıp gece okumak kolay değil derslerde bir o kadar zor, geçme notu 70 mesela altında alırsanız kalıyorsunuz. Özetle zor yani 2-3 yılda isteseniz de bitiremezsiniz 12 Ders+Dönem Projesi ile mezun olunabiliyor Şimdilik bir şey yok ama eğer ki Yüksek lisans ve Doktora için bir süre çalışması olursa (umarım olmaz) lütfen yetkililer bunları göz önünde bulundurarak esnek bir süre versinler mesela sınırsız olmasın ama 5 Yıl (10 Dönem) yada 6 Yıl (12 Dönem) olsun herkes rahat rahat okusun. Ayrıca 6 Şubat 2013 tarihinde hiç gerekçesiz bir şekilde Tezsiz Yüksek Lisans yapanların Doktora yapma hakkı elinden alındı mesela ben 7 Şubat 2013 kayıtlıyım maalesef sadece 1 gün önce kayıt yaptıramadığım için doktora'ya başvuru hakkım yok (en azından şimdilik yok). İnşallah YÖK bu saçma karardan vazgeçer ve Tezsiz YL mezunlarına da Doktora yapabilme yolunu tekrardan açar. Hiç olmazsa Vakıf üniversitelerinde bari Doktora yapabilme serbest olsun yada tarih 6 değilde 8 Şubat 2013 Cuma olarak değiştirilsin. Bir söylemek istediğimde Öğretim Görevlisi alımlarında ki Lisans mezuniyet alanından ALES'ten 70 almak şartı kaldırılmalıdır, herhangi bir Alandan 70 puan alma şartı getirilmelidir. ALES'te süre zaten az, Lütfen Öğretim Görevliliği için Lisans alanından 70 alma maddesi kaldırılsın. Herkese saygı ve sevgilerimi sunarım.

  6. #36
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    06-2012
    Mesaj
    41
    hocam bu konuda son durum nedir?

  7. #37
    polonyum
    Misafir
    Evet, son durum nedir?

  8. #38
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    06-2012
    Mesaj
    41
    Alıntı Genco Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Hocam bende arkadaşım ByAli'ye ek olarak şunları sormak (önermek) isterim; Evvela yeni düzenleme bu dönem başladı 2 yıllık Ön lisans bölümleri (4 Yılda), 4 yıllık Lisans bölümleri (6 yılda), 5 yıllık Lisans bölümleri de (7 Yılda) muhtemelen 6 yıl süren Tıp Fakülteleri de 8 Yılda tamamlanacak. Tamamlayamayanlar için ek sınav hakkı verilecek diyor. Yüksek Lisans yada Doktora için herhangi bir düzenleme yok olsa bile Tezli için 3 yıl, Tezsiz için de 5 yıl gibi bir süre verilir kanaatindeyim. Bende Ankara Üniversitesinde Tezsiz Yüksek Lisans yapıyorum derslerimiz akşamları oluyor gündüz çalışıp gece okumak kolay değil derslerde bir o kadar zor, geçme notu 70 mesela altında alırsanız kalıyorsunuz. Özetle zor yani 2-3 yılda isteseniz de bitiremezsiniz 12 Ders+Dönem Projesi ile mezun olunabiliyor Şimdilik bir şey yok ama eğer ki Yüksek lisans ve Doktora için bir süre çalışması olursa (umarım olmaz) lütfen yetkililer bunları göz önünde bulundurarak esnek bir süre versinler mesela sınırsız olmasın ama 5 Yıl (10 Dönem) yada 6 Yıl (12 Dönem) olsun herkes rahat rahat okusun. Ayrıca 6 Şubat 2013 tarihinde hiç gerekçesiz bir şekilde Tezsiz Yüksek Lisans yapanların Doktora yapma hakkı elinden alındı mesela ben 7 Şubat 2013 kayıtlıyım maalesef sadece 1 gün önce kayıt yaptıramadığım için doktora'ya başvuru hakkım yok (en azından şimdilik yok). İnşallah YÖK bu saçma karardan vazgeçer ve Tezsiz YL mezunlarına da Doktora yapabilme yolunu tekrardan açar. Hiç olmazsa Vakıf üniversitelerinde bari Doktora yapabilme serbest olsun yada tarih 6 değilde 8 Şubat 2013 Cuma olarak değiştirilsin. Bir söylemek istediğimde Öğretim Görevlisi alımlarında ki Lisans mezuniyet alanından ALES'ten 70 almak şartı kaldırılmalıdır, herhangi bir Alandan 70 puan alma şartı getirilmelidir. ALES'te süre zaten az, Lütfen Öğretim Görevliliği için Lisans alanından 70 alma maddesi kaldırılsın. Herkese saygı ve sevgilerimi sunarım.
    zaten tezli/tezsiz yüksek lisans tamamlama azami 3 yıl değil mi? Akabinde ücretini ödeyip devam ediyoruz.

  9. #39
    Akademik Forum
    Misafir
    arkadaşlar

    ben de atılma olmadığını düşünerek bu yıl doktoraya başladım ancak çalıştığım için ders aşamasını 2 yıl içerisinde tamamlamam mümkün gözükmüyor. YÖK'ün sitesindeki yönetmelikte doktora için ders aşaması 2 yıl içerisinde bitmelidir gibi bir ifade var. bu madde yürürlükte olan bir madde midir ?

    torba yasa ile atılma tekrar geri gelirse bizleri bağlar mı yoksa sadece yeni kayıt yaptıran öğrencileri mi kapsar ?

    teşekkürler ; iyi çalışmalar.

  10. #40
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    11-2014
    Mesaj
    3
    Alıntı Nazmi Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Af'la dönmeniz farketmiyor, süre sıfırlanacak ve baştan başlayacak ama bu kez uzatma olmayacak.
    Hocam ben 2004te doktoraya başladım. 3 tıl kadar ders aldım anacak daha sonra şehir değişikliği ve eğitim nedeniyle ara verdim ve devamsızlıktan atıldım. 2011de af yasası ike geri döndüm, yine bir süre program kaydı yaptıramadan devam ettim ama 2014 kasımda yeterlk sınavını verdim. Şimdi tez aşamasındayım. Enstitü, eğer azami sürelerin kabul edileceği kanun çıkarsa maksimum 3 dönem hakkım kaldığını söylüyor. Bu doğru mu, yoksa kazanılmış hakkım saklı kalacağı için süremiaşsam da atılmaktan muaf olur muyum?
    Teşekkür ederim hocam.





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. Pedagojik Formasyona Başvuru İçin ALES Şartı Geri Geldi!
    ALES - Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 13
    Son Mesaj: 02-06-2014, 16:05
  2. Doktoradan Atılma Geri Geldi mi?
    Doktora Eğitimi forum içinde, yazan etspak
    Cevap: 3
    Son Mesaj: 23-01-2014, 22:47
  3. Akademik Zam İçin Takviye Destek Geliyor!
    Genel Güncel Olaylar forum içinde, yazan selimberk
    Cevap: 18
    Son Mesaj: 08-01-2014, 13:45
  4. Başörtüsü İçin Üniversiteden Ayrılan Akademisyenler Geri Dönebilir
    Genel Güncel Olaylar forum içinde, yazan aDNA
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 20-12-2013, 13:46
  5. yüksek lisans doktora atılma meselesi
    Akademik Personel Atama Kriterleri ve Yönetmelikleri forum içinde, yazan ozcan129
    Cevap: 14
    Son Mesaj: 04-01-2012, 19:35

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git