reklam

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 2 - Toplam 32 İlkİlk 123412 ... SonSon
Bulunan 16 den 30 - Toplam 472

YLSY Sıkça Sorulan Sorular

YLSY Hakkında Genel Bilgiler Forumunda YLSY Sıkça Sorulan Sorular Konusunu İncelemektesiniz

Gokhan_61 Demiş ki: Arkadaşlar bence konu ile ilgili önemli bir soru şudur: Kılavuzdaki ifadeye göre: ...


  1. #16
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    11-2012
    Mesaj
    284
    Alıntı Gokhan_61 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Arkadaşlar bence konu ile ilgili önemli bir soru şudur:

    Kılavuzdaki ifadeye göre:

    "4.4 ALES puanının %40'ı, sözlü sınav puanının %40'ı ile mezuniyet notunun %20'si dikkate alınarak yerleştirme puanı hesaplanacaktır. 70 ve üzeri puan alan adaylardan ilan edilen kontenjan kadarı, en yüksek puandan başlanarak tercihleri doğrultusunda resmi burslu öğrenci kontenjanlarına yerleştirilecektir. Puan eşitliği halinde yabancı dil puanı daha yüksek olan adaya öncelik verilecektir. (Yabancı dil bilgisinin ölçülmesinde YDS veya ÖSYM’nin eşdeğer kabul ettiği yabancı dil sınavlarından alınan puanlar kullanılacaktır.). Eşitliğin devam etmesi durumunda doğum yılıbüyük (yaşıküçük) olanadayaöncelik verilecektir.

    4.5. Sözlü sınav sonucunda başarılı sayılanlar arasından, her bir kontenjan için en yüksek puana sahip adaydan başlanarak bir asıl ve bir yedek aday ilan edilecektir. Asıl adaylar, belirlenen sürelerde yükümlülüklerini yerine getirmedikleri takdirde haklarından vazgeçmiş sayılacaklardır ve yerlerine yedek adayın yerleştirme işlemi başlatılacaktır."

    Daha önce aradığımda da işte ALES puanına göre her kadro için 3er kişi çağırıp mülakatın kazanını yerleştireceğiz demişlerdi. diğerleri de hiçbir yere giremeyecek dediler, yani sonraki daha düşük puanla alan tercihleri de gidecek dediler. ama buradaki ifadeler sanki bana mülakat-not ortalaması-ales toplamına göre alınan puana göre yapılan on tercihten birisine yerleştirilecek gibi geldi. siz ne düşünürsünüz?
    Benim anladığım da bizim saçma bulduğumuz şekilde olacak hocam alımlar. Çünkü açılan kontenjanlara dikkat ettiyseniz 1 kadro olanlara yanına 3 kişi mülakata çağırılacak diye yazıyor. Her kadronun kodu falan hep farklı. Yani maalesef saçma bulduğumuz sistemi yapmışlar görünüyor.

  2. #17
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    10-2013
    Mesaj
    6
    sayın hocam, size bir konuda da danışmak istiyorum, ben iki bölüm mezunuyum birisi çift anadal, ikisinden de tercih yapmak istiyorum ve hangisinden kazanırsam ondan gitmeyi planlıyorum, iki ayrı bölümden tercih yapmam mümkün müdür?hayırlı geceler
    MERKAM bunu beğendi.

  3. #18
    Asistan
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    79
    Alıntı Mezopotamya Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Benim anladığım da bizim saçma bulduğumuz şekilde olacak hocam alımlar. Çünkü açılan kontenjanlara dikkat ettiyseniz 1 kadro olanlara yanına 3 kişi mülakata çağırılacak diye yazıyor. Her kadronun kodu falan hep farklı. Yani maalesef saçma bulduğumuz sistemi yapmışlar görünüyor.
    Hocam ben de tablodaki çizelgelerden sizin gibi anladım. Ama madde 4.4teki ifade kafamı karıştırdı ve ümitlendirdi açıkçası. Şöyle ki:

    "1. yerleştirme puanı hesaplanacak (ales-ortalama-mülakat)

    2. bu yerleştirme puanından 70 ve üzeri alanlar listelenecek

    3. en yükse puandan başlanıp, bu kişilerin yaptıkları tercihlerine göre öğrenciler programlara yerleştirilecek

    bu durumda bu üç faktörden oluşan puana göre yaptığın tercihlere göre bir yerleştirme oluyor.

    yani önce tercihi yapıp da sonra gidip sadece ales puanının yettiği tercih için mülakata girmiyorsun gibi geldi"

    - - - Güncellendi - - -

    Alıntı Mezopotamya Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Benim anladığım da bizim saçma bulduğumuz şekilde olacak hocam alımlar. Çünkü açılan kontenjanlara dikkat ettiyseniz 1 kadro olanlara yanına 3 kişi mülakata çağırılacak diye yazıyor. Her kadronun kodu falan hep farklı. Yani maalesef saçma bulduğumuz sistemi yapmışlar görünüyor.
    Hocam ben de tablodaki çizelgelerden sizin gibi anladım. Ama madde 4.4teki ifade kafamı karıştırdı ve ümitlendirdi açıkçası. Şöyle ki:

    "1. yerleştirme puanı hesaplanacak (ales-ortalama-mülakat)

    2. bu yerleştirme puanından 70 ve üzeri alanlar listelenecek

    3. en yükse puandan başlanıp, bu kişilerin yaptıkları tercihlerine göre öğrenciler programlara yerleştirilecek

    bu durumda bu üç faktörden oluşan puana göre yaptığın tercihlere göre bir yerleştirme oluyor.

    yani önce tercihi yapıp da sonra gidip sadece ales puanının yettiği tercih için mülakata girmiyorsun gibi geldi"

  4. #19
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    05-2013
    Mesaj
    13
    hocam" en fazla 4 okul başvuru ücretiniz karşılanacaktır" demişsiniz bu ne demek? bir de eğer seçilirsek yüksek'e başlıyacağımız üniversite belli mi yoksa orda biz kendimiz mi başvuru yapacağız?

  5. #20
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Nerden
    Eskişehir
    Mesaj
    273
    Yine bir haksızlık söz konusu. Birincisi uluslararası ilişkiler bölümüne 62 kadro açılmış ama bölüme maşallah tarihten tut sosyolojiye kadar herkes başvurabiliyor hatta mesela Japon çalışmaları bölümüne japon dili ve edebiyatı öğrencileri bile başvurabiliyor yahu japon dili okumuş adam uluslararası ilişkiler bölümünde nasıl akademisyenlik yapacak? Çok saçma işler dönüyor.

    Benim de anladığım alımlar şu şekil olacak:
    1- ilk adım A bölümünü tercih etmiş adaylar arasından ALES puanına ve kadronun 3 katı kadar kişiye göre sıralama yapmak. 1 kişilik kadro açılmışsa, o kadroyu tercih edenler arasından ALESi en yüksek ilk 3ü seçilecek ve mülakata çağrılacak
    2-Mülakat sonrası %40 ales, %40 mülakat puanı, %20 not ortalaması toplanıp en yüksek alan aday kadroyu alacak.

    Böyle olduğundan %90 eminim,bu şekilde seçileceğiz.

    - - - Güncellendi - - -

    Alıntı Serhend Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    hocam" en fazla 4 okul başvuru ücretiniz karşılanacaktır" demişsiniz bu ne demek? bir de eğer seçilirsek yüksek'e başlıyacağımız üniversite belli mi yoksa orda biz kendimiz mi başvuru yapacağız?
    hayır hocam üniversiteniz belli değil, siz yurtdışındaki okulla irtibata geçip kabul alacaksınız. Yurtdışındaki üniversitelerin bazıları başvuru ücreti alır, işte o başvuru ücretlerinden 4ünü meb karşılayacak. 4ten fazla okula başvurursanız başvuru ücretini siz ödeyeceksiniz.
    Gökhan60 bunu beğendi.
    Herkes eşittir ama bazıları daha eşittir - Orwell

  6. #21
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    11-2012
    Mesaj
    284
    Alıntı Gokhan_61 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Hocam ben de tablodaki çizelgelerden sizin gibi anladım. Ama madde 4.4teki ifade kafamı karıştırdı ve ümitlendirdi açıkçası. Şöyle ki:

    "1. yerleştirme puanı hesaplanacak (ales-ortalama-mülakat)

    2. bu yerleştirme puanından 70 ve üzeri alanlar listelenecek

    3. en yükse puandan başlanıp, bu kişilerin yaptıkları tercihlerine göre öğrenciler programlara yerleştirilecek

    bu durumda bu üç faktörden oluşan puana göre yaptığın tercihlere göre bir yerleştirme oluyor.

    yani önce tercihi yapıp da sonra gidip sadece ales puanının yettiği tercih için mülakata girmiyorsun gibi geldi"

    - - - Güncellendi - - -



    Hocam ben de tablodaki çizelgelerden sizin gibi anladım. Ama madde 4.4teki ifade kafamı karıştırdı ve ümitlendirdi açıkçası. Şöyle ki:

    "1. yerleştirme puanı hesaplanacak (ales-ortalama-mülakat)

    2. bu yerleştirme puanından 70 ve üzeri alanlar listelenecek

    3. en yükse puandan başlanıp, bu kişilerin yaptıkları tercihlerine göre öğrenciler programlara yerleştirilecek

    bu durumda bu üç faktörden oluşan puana göre yaptığın tercihlere göre bir yerleştirme oluyor.

    yani önce tercihi yapıp da sonra gidip sadece ales puanının yettiği tercih için mülakata girmiyorsun gibi geldi"

    Hocam sadece o maddeden okumaya başlarsak yanıltıcı olur. 3.1'den itibaren okuyunca maalesef dediğiniz durum çıkmıyor. Tercihleri doğrultusunda ifadesi de mülakata girdiği o kadro için kullanılmış.

  7. #22
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    05-2013
    Mesaj
    13
    hayır hocam üniversiteniz belli değil, siz yurtdışındaki okulla irtibata geçip kabul alacaksınız. Yurtdışındaki üniversitelerin bazıları başvuru ücreti alır, işte o başvuru ücretlerinden 4ünü meb karşılayacak. 4ten fazla okula başvurursanız başvuru ücretini siz ödeyeceksiniz.[/QUOTE]

    peki hocam üniversite bulmak zormudur yani oraya gidip mi başvurular yapilacak yoksa buradan mi biraz bilgilendirebilir mi siz bu süreç hakkında ?ne kadar sürede okul bulmak zorunda sin eğer bulumazsam sorular sorular☺

  8. #23
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Nerden
    Eskişehir
    Mesaj
    273
    Okul bulmak kolaydır,oraya gitmenize gerek yok, önce ülkenizi belirleyin sonra çalıştığınız alandan bir hoca bulun, sonra ona mail atın,o sizi kabul ederse tamamdır, o kabul belgesini burdakilere teslim edeceksiniz. 4 dönem kabul alamazsanz bursunuz iptal olur. İngilizceniz yoksa daha zaten dil eğitimi alacaksınız. Bunlar baya uzun yollar. Ayrıca 12 sayfalık yönetmeliği okursanız çok daha fazla bilgi edinirsiniz.
    Herkes eşittir ama bazıları daha eşittir - Orwell

  9. #24
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    11-2013
    Mesaj
    2
    Merhaba. Bir sorum olacak.
    Tablolardan birinde puan türü kısmının karşısında "EA/SAY" yazılı olan bir hane var. Fakat bu alana başvurabileceklerin mezun olması gereken lisans bölümleri 3 adet mühendislik bölümü olarak belirlenmiş. Yani bu bölümler aslında SAY puan üzerinden değerlendiriliyor fakat EA puanı ile de başvurabilme şansımız var mı demektir?

  10. #25
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    05-2013
    Mesaj
    43
    merhaba. ben meb'in açtığı kadrolara başvurmayı düşünüyorum. yalnız birkaç sorum olacak.
    1. bu kapsamda gittiğimizde yurtdışında yüksek lisansı tezli mi yapıyoruz? yani buraya geldiğimizde doktoraya devam etme ihtimalimiz var mı?
    2. bu kadrolara farklı bölümler için başvurduğumuzda ve mülakata kabul edildiğimizde sadece bir tanesinin mülakatına mı girebileceğiz?
    3. yine bu kadrolarla yurtdışında doktora yapma olasılığımız var mı? yoksa sadece yl yapıp mı dönüyoruz? bu bizim isteğimize bağlı olan bir durum mudur? bilgilendirebilirseniz çok mutlu olurum.

  11. #26
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    135
    Öyp li yüksek lisans yapan biri doktora için ylsyyi tercih edebilir mi? öypyi bırakması mı gerekir bu durumda?

    Ayrıca bu yurtdışı burs ücretleri mesela UK için 1000 pound verilmiş bunun haricinde verilen sabit bir maaş var mı? Yok ise geçim şartları zorlu mu?

  12. #27
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2012
    Mesaj
    89
    İSKİ'nin Su İşleri için y.lisansa gönderilenlerin de zorunlu hizmetleri oluyor mu ? 2 katı süre burada da geçerli mi nereden öğrenebiliriz ?

  13. #28
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Nerden
    Eskişehir
    Mesaj
    273
    Alıntı haritacı Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Öyp li yüksek lisans yapan biri doktora için ylsyyi tercih edebilir mi? öypyi bırakması mı gerekir bu durumda?

    Ayrıca bu yurtdışı burs ücretleri mesela UK için 1000 pound verilmiş bunun haricinde verilen sabit bir maaş var mı? Yok ise geçim şartları zorlu mu?
    %100 emin değilim ama öyp-ylsy arasında geçiş var diye biliyorum, bu soruyu tecrübeliler cevaplamalı.
    Ek maaş yok, zaten burslu öğrenci statüsünde gidiyorsunuz, devlet çalışanı değilsiniz, o yüzden ingiltere için 1000 pound veriyorlar. Benim 2 arkadaşım ingilterede şu an, paraları daha yatmadı ama gitmeden önce yüklü bir miktar vermişler, onunla idare ediyorlar, sıkıntı yaşamamışlar henüz, dikkatli harcamayla aç kalınacağını sanmıyorum.
    haritacı bunu beğendi.
    Herkes eşittir ama bazıları daha eşittir - Orwell

  14. #29
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    12-2012
    Mesaj
    47
    mülakat acaba alan bilgisini ne kadar içerecek. Bir matematikçiye oraya gidince ülkemize ne katkın olacak denirse yazık olur. Matematiğe katkın ne olacak sorusunu ise verilecek cevabın anlaşılması için alan bilgisi içermesi gerektiğinden umarım meb bunu göz ardı etmez ve mülakatın jürilerini kontenjanı olan alanlara göre belirler.
    Şimdiden herkese başarılar.Son ales puanını kullanan olmayacağına göre bizim şansımız gene düşük

    - - - Güncellendi - - -

    Ülkenin bakanlığı başka ülkeye öğrencisini öğretim görmeye yolluyor öğrenciler ise tecrübelerden ve yaşanmışlıklardan yola çıkarak aç kalma endişesi taşıyor. YLSY gerçekten bu halde mi yoksa yurtdışına giden arkadaşlar durumu objektif yansıtamıyor mu? merak ediyorumm.

  15. #30
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    35
    iyi günler aklıma takılan bir durumu size sormak istedim. Bazı üniversitelerin ortalama sistemi 4 üzerinden 2 70 puana gelecek şekilde iken bazı üniversitelerin 4 üzerinden 2si 50 puana geliyor. Doğal olarak bir üniversite 100 üzerinden 70 alan birisi 2.00 ortalamaya sahip iken diğerinde 4 üzerinden 2.75 yada 3.00 ortalamaya sahip olabiliyor. Bu durumu bilen çoook zeki yöneticiler hangi akla hizmet not dönüşümünü kabul etmiyor. Ben idari mahkemeye başvurmayı düşünüyorum. Bu konuda her hangi bir yaptırım uygulanabilir midir acaba?





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. TOEIC Sınavı Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
    ÖYP Dil Puanı forum içinde, yazan SEFER
    Cevap: 191
    Son Mesaj: 18-05-2016, 19:09
  2. ÖYP Hakkında Sıkça Sorulan Sorular..
    ÖYP Hakkında Genel Bilgiler forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 1307
    Son Mesaj: 21-01-2016, 12:21
  3. ÖYP Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
    ÖYP 2013- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 1462
    Son Mesaj: 04-05-2015, 13:49
  4. Makale: ÖYP Hakkında Sıkça Sorulan Sorular (ÖYP S.S.S. v2)
    Anasayfa Haberleri forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 3
    Son Mesaj: 08-07-2011, 14:00

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git