reklam

Sayfa 2 - Toplam 2 İlkİlk 12
Bulunan 11 den 20 - Toplam 20

Öğretmene 600 TL Artı Kira Yardımı

Genel Güncel Olaylar Forumunda Öğretmene 600 TL Artı Kira Yardımı Konusunu İncelemektesiniz

Arkadaşlar birbirimizle tartışmayalım lütfen. Vahdet hocam da söylemiş, burada amacımız maaş yarıştırmak değil. Bu haberin ...


  1. #11
    Ordinaryüs Profesör Doktor
    Üyelik Tarihi
    12-2011
    Mesaj
    5.055
    Arkadaşlar birbirimizle tartışmayalım lütfen. Vahdet hocam da söylemiş, burada amacımız maaş yarıştırmak değil. Bu haberin amacı, herkes hakkını istiyor, biz de isteyelim, sessiz kalmayalım demek. Lütfen buna dikkat edelim.
    aDNA bunu beğendi.

  2. #12
    Asistan
    Üyelik Tarihi
    05-2011
    Mesaj
    100
    aynen öyle bu maaş kıyası nedir? bana yakışıksız geliyor sözün özü doğuya rotasyonla öğretmenlerin gitmesi için 600 tl gbi ek ücret ödemek yerinde bi karardır, çok özendirici olmayacaktır bence ama yine de en azından doğuya rotasyon yaptırıp bi de bu ek ödemeyi de vermeyebilirdi devlet, yerinde bi karar umarız özendirici olur

  3. #13
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2011
    Mesaj
    194
    Alıntı asli_physics Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Ben de öğretmenlik mezunuyum ve sistemi az çok biliyorum. Özlük haklarını düşünürsek, öğretmenlik mesleği bizim kat kat üstümüzde haklara sahiptir. Parasını geçtim, bir öğretmen okulda aradığı huzuru bulamazsa, anadolu lisesi öğretmenliklerine geçerek, il içi- il dışı tayin isteyerek bu sorunu çözebilir. Bizde "huzur" kavramının ne kadar önemli olduğunu söylememe gerek yok!

    Derste mobbing tartışırken, beni yerden yere vuran hocam, yoksa sana da mı mobbing uyguluyorlar diyip kahkaha atıyorsa, ve benim bu ortamdan ayrılma şansım yok denecek kadar az ise, 4012TL bile bu psikolojik baskının yerini tutmaz.
    Kesinlikle haklısınız Aslı Hocam. Bizim işimizin temelde iki sıkıntılı boyutu var. Birisi maddi boyut yani maaşların düşüklüğü. İkincisi ise çok daha kötü olanı huzursuzluk ortamı. Dediğiniz gibi öğretmenlerin ya da memurların tayin isteme şansı var. Bizim böyle bir şansımız yok hatta onu bırakın istifa etme hakkımız da dolaylı olarak elimizden alınmış. Maaşı 4000TL hatta 5000TL bile o ortamda bulunmaya değmez. Çok sıkıntılı, stresli, sabır isteyen bir mesleğimiz var; ama bir taraftan da geleceğe dair umutlarımız var. Zaten bu umutlarda olmasa çekilecek şey değil.

  4. #14
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Nerden
    ANKARA
    Mesaj
    845
    Alıntı cumide Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Yeni baslyan bi ogretmen dedim ve meslek lisesi falan karistirmadim, ben daha iyi bilirim cunku esim ortaokulda ogretmen 1,5 yillik falan ve net maasi 1920 lira her neyse kimse kimsenin maasini kiyaslamasin bu cok cirkin ve basit bisey tipki akadekisyenler gibi ogretmenorr de maas iyilestirmesi hak ediyor simdi bi akademisyenin cikip yahu ogretmenler zaten 3000 aliyodu simdi oldu 3600 ohh vb demek cirkin ve bi akademisyene yakismayacak bi durum

    - - - Güncellendi - - -

    Çirkin olan insanların maaşlarında dengeli dağılım gözetilmemesi, akademisyenlerin lise mezunu yada vasıfsız lisans mezunu bir insandan daha düşük maaşla çalıştırılıp vasıfsız insanlar tarafından hafife alınmasına sebep olmaktır.


    Ayrica kendiniz demissiniz 29 saat dersim vardi 2300 du son maasim yani bunun 14 sqati ei dersti yani normal ek derssiz maas karsiligi 15 saat dersinizin maasi sizin de 1900 falandi, sayet siz de boyoe bisey istiyorsaniz hemen ogretim gor kadrosuna gecmeye bakinfull ek ders ve bir de ikinci ogretim dersleri alirsaniz 4000 e yakin maas alirsiniz
    Eğer msjı okuma zahmeti gösterseydiniz içerikte, söylediğiniz rakamların maaş karşılığı derse giren öğretmenler için geçerli olabileceğini yazmıştım ben de zaten. Maaş karşılığı çalışan öğretmen haftada sadece 3 gün çalışmış olur lakin. Bu şekilde maaş karşılığı çalışan öğretmenler MEB bütçesine yük getirdiği için normal şartlar altında bir öğretmenden beklenen haftada 30 saat (lise için 40 saat) derse girmesidir. Ancak bu durumda haftada 5 gün, günde 6/8 saat çalışmış olur. Bu durumda ise hiç de ağlanıldığı kadar maaş alınmaz. Benim anlatmaya çalıştığım bu!

    Bu zihniyete diyecek hiçbir şey yok! Bu nasıl bir ülke ki akademisyeni bile akademisyenliğe/bilim insanı olmaya ve yetiştirmeye değer vermeyip "Sen de öğretmen ol" diyebiliyor.
    " Kimin himmeti milleti ise, o tek başına bir millettir." B.S.N.

  5. #15
    Asistan
    Üyelik Tarihi
    05-2011
    Mesaj
    100
    Alıntı turabe Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Eğer msjı okuma zahmeti gösterseydiniz içerikte, söylediğiniz rakamların maaş karşılığı derse giren öğretmenler için geçerli olabileceğini yazmıştım ben de zaten. Maaş karşılığı çalışan öğretmen haftada sadece 3 gün çalışmış olur lakin. Bu şekilde maaş karşılığı çalışan öğretmenler MEB bütçesine yük getirdiği için normal şartlar altında bir öğretmenden beklenen haftada 30 saat (lise için 40 saat) derse girmesidir. Ancak bu durumda haftada 5 gün, günde 6/8 saat çalışmış olur. Bu durumda ise hiç de ağlanıldığı kadar maaş alınmaz. Benim anlatmaya çalıştığım bu!

    Bu zihniyete diyecek hiçbir şey yok! Bu nasıl bir ülke ki akademisyeni bile akademisyenliğe/bilim insanı olmaya ve yetiştirmeye değer vermeyip "Sen de öğretmen ol" diyebiliyor.
    ben size öğretmen olun demedim eğer siz de yalnızca maaş değil ek gelir istiyorsanız öğretim görevlisi olun yazdım, siz öğretmen ile öğretim görevlisini kelimelerini eş görüyorsanız o sizin bileceğiniz iş. tuhaf bir yazı üslubunuz var, polemiğe girmeye değer görmüyorum yazdıklarınızı, zira söylediklerimi ya anlamıyor ya da arzu ettiğiniz yere çekerk algılıyorsunuz, tekrar söylüyrum nasıl ki akademisyenliği doğuda cazip hale getirmek için doğuda geliştirme ödeneği sağlanıyorsa öğretmenlern doğuya gitmesini özednrmek için 600 tl yardım yapılması yerindedir, lütfen söylediklerimi anlamaya çalışarak tane tane okuyun anlamıyorsanız da okumayın gitsin

    ayrıca neye istinaden akademisyen olarak benim akademisyenliğe değer vermediğimi çıkardınız çok tuhaf ve anlamsız buluyorum

  6. #16
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    03-2013
    Mesaj
    318
    Vahdet hocam, öğretmenler hakkında duyum alabiliyoruz ama nedense akademisyenler hakkında bu denli net duyumlar gelmiyor?

  7. #17
    Ordinaryüs Profesör Doktor
    Üyelik Tarihi
    05-2011
    Nerden
    Ankara, Turkey, Turkey
    Mesaj
    6.376
    Alıntı muzdarip_arsgor Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Vahdet hocam, öğretmenler hakkında duyum alabiliyoruz ama nedense akademisyenler hakkında bu denli net duyumlar gelmiyor?
    Evet çünkü Başbakan bu kez yaş tahtaya basmak istemiyor. Rahatsızlığımı 21 Ekim'den bu yana bu denli güçlü dile getirmişken seçim öncesi Başbakan hakkımızı olanı vermeden açıklama yapmayacaktır. Burada bizim Başbakan'a güçlü verilerle gitmemiz. Kulaktan dolma Doğu'da ikinci öğretimde ders yükü full+full olan ve geliştirme ödeneği, lojman kullanan bir Akademisyenin 8000 TL'lik maaş bordrosu verilmemeli. Biz Genç Akademisyenlerin çektiği krediler ve bu nedenle evlenemediği bilgileri gitmeli. Kongreye sunum yapmak için Üstlerinden izin alamadığı gibi katkı-ödenek alamadığı gitmeli. Bunlar gidince duyum da alırız haber de inş.

  8. #18
    Asistan
    Üyelik Tarihi
    05-2011
    Mesaj
    100
    turabe hocam benim dikkat çektiğim nokta şu: siz vahdet hocanın bu haberinin altında öğretmener 3000 tl alıyordu şimdi oldu 3600 diyorsunuz bu gerçeği çarptırmadır. gerçek şu bir öğretmen (işe yeni başlayan) ek derssiz yani 15 saat maaş karşılığı maaşı 1900-1990 tl civarıdır. doğru tabi ki meslek lisesinde veya yatıı okullarda full ek ders vb ile 3000 civarı alan öğretmenler de var ama ben net maaştan bahsediyorm.

    şimdi siz nasıl ki olayı çarpıtıp en çok maaş alan öğretmnei örnek veriyorsanız yarın bi öreğtmen de çıkıp doğuda geliştrme ödeneği, dil tazminatı vb gibi ek ödenekleriyle maaşı 3000 e çıkan ve bazen geçen bir arş gör örnek verebilir, halbuki biz biliyoruz ki ankara vb de ek ödenekleri olmayan pek çok arş gör maaşı 2200 civarıdır.

    ümit ediyorum ki söylediğimi anlarsnınz, söylemek istediğim budur,

  9. #19
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    09-2011
    Mesaj
    44
    Vahdet hocam benim durumu götürelim başbakana bence Yukarıda yazdığınız bütün problemler var bende walla. Bu ülkede hem aç kalıp hemde bilim-felsefe üretmeye çalışan bir grubuz.Ayrıca öğretmenlerin maaşı şu kadar oldu o bu kadar oldu diye maaş yarıştırmak hoş bir davranış değil kesinlikle. Kamuda kazanılan her hakkı koşulsuz desteklemek gerekir diye düşünüyorum.
    aDNA bunu beğendi.

  10. #20
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Nerden
    ANKARA
    Mesaj
    845
    İnsanlara para dağıtarak ancak paragöz insanları bişeylere özendirebilirsiniz. Öğretmenler yada öğretim elemanlarının doğuya gitmek istemeyişinin asıl nedeni orada bulunan okul ve üni.lerdeki mahrumiyetlerdir. İkincisi de yine o bölgelerdeki okullarda ve üni.lerdeki kadroların hizmetliden tutun okul müdürüne, rektörüne varıncaya kadar hemşehrilere peşkeş çekilmiş olmasıdır. Şahsen üni.ler için de doğuya ek ödenek verilmesine karşıyım, kadrom doğuda olmasına rağmen. Bu resmen adaletsizliktir. Ama araştırma yapmaya gitmek ister, sonuna kadar masrafları karşılansın, hatta üzerine para verilsin doğudan kalkıp araştırma yapmak için büyükşehire gitmek durumunda kaldığı için ama tutup da benden fazla bir iş yapmayan bir insana her ay 500-1000 arası fazla para vermesin.
    Bu şekilde ek ödeneklerle devletin kendisi doğuyu küçük görmüş oluyor. İnsanlara para dağıtana kadar doğuda kütüphanesiz, labsız ilkokul bile bırakma.. Doğunun üni.lerini ilkokullarını modernize et. Öğretmenleri köye tayin edip evsiz, servissiz bırakma. İlden, ilçeden köye gitmek için kimse maaşından servis parası vermek zorunda kalmasın.
    Doğudaki ailelerin bilinçlenmesi için extra gayret sarfedilsin.. Ücretsiz hatta gerekirse üzerine para verilerek aile içi eğitim verilsin. Ama enn önemlisi önce kendine bir bakıp sistemini bi düzeltsin. Bedavadan öğrenci geçirme sistemiyle sen Amerika'dan bile hoca getirsen bir adım ilerleyemezsin. Sisteme bakın ki bir öğrenci devamsızlık sınırını aşsa dahi devamlı sayılıyor, yıl boyu ödevlerini yapmasa, sınıfta sürekli huzursuzluk verse ve tüm yazılılardan sıfır alsa dahi liseyi bitirebiliyor. Buyrun size eğitim sistemimiz!
    " Kimin himmeti milleti ise, o tek başına bir millettir." B.S.N.





Sayfa 2 - Toplam 2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Aile Yardımı, Tedavi Yardımı, Aile Durum Bildirimi
    ÖYP Yönetmelikleri forum içinde, yazan Tarko
    Cevap: 4
    Son Mesaj: 12-02-2015, 20:05
  2. Cevap: 7
    Son Mesaj: 22-07-2013, 08:27
  3. 50 Bin Teknik Öğretmene YÖK Umudu
    Genel Güncel Olaylar forum içinde, yazan aDNA
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 09-03-2013, 13:00
  4. 15 bin yönetici ve öğretmene eğitim verilecek
    Genel Güncel Olaylar forum içinde, yazan gul_89
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 23-02-2013, 12:46

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz yok
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git