reklam

Sayfa 5 - Toplam 10 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
Bulunan 41 den 50 - Toplam 93

Dolar 2 TL Oldu, Memur 135 Dolar Daha Fakirleşti

Genel Güncel Olaylar Forumunda Dolar 2 TL Oldu, Memur 135 Dolar Daha Fakirleşti Konusunu İncelemektesiniz

fallenangel Demiş ki: Nedir şimdi bu hocam? Bu kaderci anlayış nedir yani? Herkes sizin gibi ...


  1. #41
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    82
    Alıntı fallenangel Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Nedir şimdi bu hocam? Bu kaderci anlayış nedir yani? Herkes sizin gibi mi yaşamalı? Alt limiti siz mi belirleyeceksiniz? Her bölüm için bir genelleme yapmanın ne mantığı var? Birisi de çıkar derki günde 3 simit 3 ayran yeter size. O zaman ne diyeceksiniz? Chicago üniversitesi lise mezunu mu almış ona da bir bakın o halde.Burada savunma moduna giren arkadaşları anlayamıyorum. Bu paralar sizin cebinizden mi çıkıyor? Ülkeyi soydular soğana çevirdiler. Bırakın bizimde cebimize üç beş kuruş girsin yahu? Biraz destek olun. Olmuyorsanız da köstek olmayın. Ayıp gerçekten.
    Siz belli ki burada siyaset yapmaya çalışıyorsunuz. Ülkeyi soyup soğana çevirdiler vs. diyorsunuz somut bildiğiniz bir şey söyleyin o zaman falanca bakan falanca ihaleden şu kadar almış, falanca milletvekili falanca devlet malını zimmetine geçirmiş diyebiliyor musunuz? Benim söylediğim basit bir şey, ÖYP'lilere verilen maaş geçinmek için yeterlidir, sinema-tiyatro gibi şeylerin akademik çalışmalarınızla bir ilgisi yoktur. Akademik çalışmalarınıza yönelik ödenek ayrılıyorsa ve bu para sizin elinize geçmiyorsa veya geç geliyorsa bunu eleştirebilir veya protesto edebilirsiniz. Kimse sizi ÖYP'ye veya araştırma görevlisi kadrosuna başvurmanız için zorluyor mu? Bir şirkette çalışıp bir yandan da yüksek lisans-doktora yapmaya da çalışabilirdiniz.

  2. #42
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Nerden
    ANKARA
    Mesaj
    845
    Sinemayla tiyatroyla akademik araştırmanın ne alakası mı var? Gitseydiniz görme şansınız olurdu belki.
    aDNA, enessom, Cashmere ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    " Kimin himmeti milleti ise, o tek başına bir millettir." B.S.N.

  3. #43
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    12-2011
    Mesaj
    936
    gerçekçi taleplere köstek olmaya niyetim yok; lakin maaş yetmiyor deyip elli bin lira araç kredisi kullanmak, yılda iki kere tatile çıkmakta enteresan geliyor bana misal.

    kimse maaşa zam yapılmasın demiyor, yapılsın ama şu andaki maaş yetersiz demeyi inandırıcı bulmuyorum. burası türkiye ve türkiye ortalamasının üzerinde bir maaş alıyoruz. yiğidi öldürün ama bari hakkını da teslim edin.

    ben ödeneklerin zamanında yatmasını ve büyükşehirdeki öğretim elemanlarına kira yardımı yapılmasını savunuyorum. zira bütçe belli, yapılacak abartı bir zammın bütçeye getireceği yük belli, günü kurtaracak kararlar almaktansa mali disiplini sağlamayı savunduğum için özür dilemeyeceğim

    ayrıca sinemaya, tiyatroya gidemiyoruz, spor yapamıyoruz demek biraz romantizme kaçıyor. bunların hepsi mevcut maaşla yapılabilir.
    2012/2 ÖYP Araştırma Görevlisi

  4. #44
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    82
    Alıntı turabe Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Hocam zaten sizin bir sıkıntınız olmadığı malum ki "maaş yeterli" diye yorum yapmışsınız yukarıda. Ben de kendi adıma yukarıda saydıklarımı bir eğitimci için zaruri görüyorum. Sadece o da değil, daha önce başka konu başlıklarında belirttiğim gibi lisans mezunu bir insan kamuda benim 2 katım maaş alırken ben bu maaşı kendime reva görmediğim için yazıyorum. Reva görsem zaten internette araştırma yapmaya devam ederim.
    Ayrıca internette kaynak çok demişsiniz, bu da sadece sizin alanınız bağlar hocam. Ben kendi alanımda internette bir kaynak bulamıyorum. En iyi ihtimalle her defasında İstanbula gitmek durumunda kalıyorum.
    Benim bahsettiğim dikkatli okursanız eğitim bursudur, ar. gör. kadrosu değil. Zira adam ar. gör. e ayak işi yaptırcak, onunla ilgili ileriye yönelik bir planı yok ki nitelik arasın. Bugün oraya okumaya gidenlerin bir kısmının part time ar. gör. olarak çalıştığını biliyoruz. Ama hangisine hocalar eğitimci olarak bakıyorlar?
    Burs da olsa sinemaya tiyatroya gitmeden akademik çalışmalarınız eksik mi kalıyor? Kamuda çalışan 2 kat maaş alıyor olabilir o zaman siz de kamuda kendinize başka bir iş arayabilirdiniz. ÖYP'yi veya araştırma görevlisi kadrosunu tam olarak bir iş değil bir iş için bir basamak olarak düşünebilirsiniz. Ayrıca bu maaş konusu öyle bir şey ki, adam 5000 TL maaşı da olsa şikayet edebiliyor, daha fazla maaşı da olsa şikayet edebiliyor. Maaşından şikayeti olan ticarete atılmayı deneyebilir, yapabilirseniz ticaretteki gelir bir çok maaşlı işten kat kat fazladır.

  5. #45
    Yardımcı Doçent Doktor
    Üyelik Tarihi
    06-2011
    Nerden
    ANKARA
    Mesaj
    845
    Sağ olun. Ben aklımı sizin gibi başkalarına dağıtmak yerine akademik çalışmalarımda kullanmayı tercih ediyorum. Bu nasıl bir mantık ya, maaşı beğenmiyosan kapı orda! Ben akademisyen olmak istiyorum arkadaşım. İstesem zaten başka bir kamu kurumunda çalışmayı akıl edemiyor veya oralara torpili yetmiyor değilim merak etmeyin. Hayır insanın istediği işte çalışıp insanca yaşamayı istemesi sizi niye bu kadar rahatsız ediyor? ben akademisyenliği basamak olarak niye göreyim, akademiden önce öğretmendim hem de doğu görevi kaldırılmış ve Ankara merkezde görev yapan bir öğretmendim. Ama öğretmenlikle akademik çalışmaların aynı anda yürümeyeceğini gördüm. Ama maalesef işsizlikten akademiye girenler arttıkça bu tarz yorumlar da artacaktır. Başka diyecek sözüm yok.
    aDNA, enessom, fallenangel ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    " Kimin himmeti milleti ise, o tek başına bir millettir." B.S.N.

  6. #46
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    82
    Alıntı Tarko Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    gerçekçi taleplere köstek olmaya niyetim yok; lakin maaş yetmiyor deyip elli bin lira araç kredisi kullanmak, yılda iki kere tatile çıkmakta enteresan geliyor bana misal.

    kimse maaşa zam yapılmasın demiyor, yapılsın ama şu andaki maaş yetersiz demeyi inandırıcı bulmuyorum. burası türkiye ve türkiye ortalamasının üzerinde bir maaş alıyoruz. yiğidi öldürün ama bari hakkını da teslim edin.

    ben ödeneklerin zamanında yatmasını ve büyükşehirdeki öğretim elemanlarına kira yardımı yapılmasını savunuyorum. zira bütçe belli, yapılacak abartı bir zammın bütçeye getireceği yük belli, günü kurtaracak kararlar almaktansa mali disiplini sağlamayı savunduğum için özür dilemeyeceğim.

    ayrıca sinemaya, tiyatroya gidemiyoruz, spor yapamıyoruz demek biraz romantizme kaçıyor. bunların hepsi mevcut maaşla yapılabilir.
    Sistemin yanlışlarını, eksikliklerini eleştirmekse tamam eleştirelim. YÖK ÖYP'lilere ödenek ayrılır dediği halde ödenek alamıyorsanız falan bunu eleştirebilirsiniz. Ama gerçekten sinemaya tiyatroya gidememek problem değil. Bu benim zarurî bir ihtiyacım da değil, alanımla ilgili bir şey de değil. Aksine çok defa zaman kaybıdır. Ayrıca Türkiye'de çok düşük ücretlerle yapılabilecek işler için yüksek ödenekler ayrıldığını görebiliyoruz. Mesela bakın:
    Kiril-Latin Alfabe Çevirisi Programı-GASPIRALI, Kültür ve Turizm Bakanlığı-Türk Tanıtma Fonu Başkanlığı-ICON Uluslararası Ticaret Eğitim ve Danışmanlık-Damla Bilgisayar-, Jul 2001-Jul 2004, Ana Yönetici, Bütçesi: 250.000 $ + KDV.
    Bu, Mehmet Kara'nın şahsî sitesinde yazıyor. Kirilden Latin alfabesine çeviri programı çok basit bir şeydir, buna benzer şeyleri çok kısa bir süre içinde hazırlayabiliyorum. Böyle konular varken birileri çıkıp sinemaya gidemiyorum deyince komik olmuyor mu?

    - - - Güncellendi - - -

    Alıntı turabe Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Sağ olun. Ben aklımı sizin gibi başkalarına dağıtmak yerine akademik çalışmalarımda kullanmayı tercih ediyorum. Bu nasıl bir mantık ya, maaşı beğenmiyosan kapı orda! Ben akademisyen olmak istiyorum arkadaşım. İstesem zaten başka bir kamu kurumunda çalışmayı akıl edemiyor veya oralara torpili yetmiyor değilim merak etmeyin. Hayır insanın istediği işte çalışıp insanca yaşamayı istemesi sizi niye bu kadar rahatsız ediyor? ben akademisyenliği basamak olarak niye göreyim, akademiden önce öğretmendim hem de doğu görevi kaldırılmış ve Ankara merkezde görev yapan bir öğretmendim. Ama öğretmenlikle akademik çalışmaların aynı anda yürümeyeceğini gördüm. Ama maalesef işsizlikten akademiye girenler attıkça bu tarz yorumlar da artacaktır. Başka diyecek sözüm yok.
    İlk önce sizin için ilmî çalışmalar mı önemli, para mı önemli ona karar verin.

  7. #47
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    51
    "Kirilden Latin alfabesine çeviri programı çok basit bir şeydir" bilgisayar mühendisi değilseniz basit bir şey tabi Doğal dil işleme nedir, yapay zeka nedir, dil bilgisi kurallarını tek tek çıkarıp bunu yakalayıp dildeki farklılıklara göre çevirmek nedir hepsi basit değil mi

    Arkadaşlar bilmediğiniz projeye lütfen yorum yapmayın şu kadar para diye. Google translate de zaten haftasonu projesi 1000 tl ile yaptılar ne var ki işte çeviriyor hepsi değil mi..

    Üslubum için özür dilerim ama adam gibi projeleri küçük düşürmeyin bir araştırın önce bu projenin altapısını kullanarak proje geliştirmiş bir bilgisayar mühendisi olarak konuşuyorum. Amacım kimseyi kırmak değil sadece bilgilendirmek.
    aDNA bunu beğendi.

  8. #48
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    82
    Alıntı Emre Aslan Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    "Kirilden Latin alfabesine çeviri programı çok basit bir şeydir" bilgisayar mühendisi değilseniz basit bir şey tabi Doğal dil işleme nedir, yapay zeka nedir, dil bilgisi kurallarını tek tek çıkarıp bunu yakalayıp dildeki farklılıklara göre çevirmek nedir hepsi basit değil mi

    Arkadaşlar bilmediğiniz projeye lütfen yorum yapmayın şu kadar para diye. Google translate de zaten haftasonu projesi 1000 tl ile yaptılar ne var ki işte çeviriyor hepsi değil mi..

    Üslubum için özür dilerim ama adam gibi projeleri küçük düşürmeyin bir araştırın önce bu projenin altapısını kullanarak proje geliştirmiş bir bilgisayar mühendisi olarak konuşuyorum. Amacım kimseyi kırmak değil sadece bilgilendirmek.
    Program Kültür Bakanlığı'nın sitesinde yayında. Yaptığı da Kiril harfli metni Latin harflerine çevirmek. Bunun işleyişini bilgisayar mühendisi olmayan bir yazılımcı da anlayabilir. Bu bir çeviri programı değil, yazdığınız cümleyi bir lehçeden diğerine tercüme etmiyor. Bilmiyorsanız biliyormuş gibi yorum yapmayın.

  9. #49
    ch.accepted
    Misafir
    Arkadaşlar görüyorum ki zam konusunda henüz kendi içimizde bile hemfikir değiliz.

    Burada alakasız şekilde olay politik boyuta çekilmeye çalışılıyor. Siyaset beni hiç ilgilendirmiyor bunu bilmenizi isterim. Yani hanginizin a'cı hanginizin b'ci olduğu benim için hiç önemli değil. Herkesin siyasi görüşüne saygım var. Burada beni üzen şey 60 yaşında işsiz güçsüz kahveden devlet kurtaran amcalar gibi olayı gereksiz yere politize etmemiz.

    2 yıl aynı evi paylaştığım ev arkadaşım şimdi kamuda mühendis. Net maaşı 2600 küsürmüş. Ne iş yapıyorsun abi dedim, abi üç beş excel işi işte dedi. işte bu "üç beş excel işi" bizim yaptığımız işten daha mı değerli daha mı önemli? Savunan arkadaşlar neyi savunuyor peki? Yaptıkları işin yeterince önemli olmadığını mı düşünüyorlar, ancak bu parayı hakettiklerini mi? 300 lira fazla para alsalar mesela onlara ne gibi bir zararı olacak? Rica ederim politik kimliğinizden sıyrılıp öyle bakın olaya. Burada amacımız iktidardaki partiyi suçlamak ya da övmek değil bir mutabakata varmak olmalıdır.

    Sinemaya gitmek tiyatroya gitmek akademiyle ne açıdan ilgili gibi bir tartışma olmuş mesela. Arkadaşlar arş. gör. lük kölelikti de benim mi haberim yok? Devlet kalem almaya yetecek para verir çünkü akadamemiyle ilgili ama PS3 alma hakkımız yok o lükse girer hem de akademiyle ne ilgisi var. Biz tüm işi ömür boyu eşekler gibi bilim üretmek zorunda olan makineleriz. Ben çok yanlış gelmişim o zaman. KPSS'ye grip 100 alıp istanbulda bir yere atanıp "üç beş excel işi" yapmalıydım.
    aDNA, fallenangel, Cashmere ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #50
    Yüksek Lisans
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    82
    Bu işe başvuranlar en başından sistemin nasıl işlediğini bilmeden mi başvuruyor? Maaşlar bazılarına göre düşük de olabilir ama bunu sinemaya ya da atari almaya yetmiyor şeklinde açıklamaya kalkanlar bana komik geliyor. Siz yarın bir gün prof. olursanız atari oynamayı mı düşüneceksiniz o kadar işinizin arasında? Hem lisans dersi ver, hem yüksek lisans-doktora dersi ver, ikinci öğretime ders ver, bir yandan akademik çalışmalarınla meşgul ol, bir yandan da sinemaya atari oyununa vakit ayır. İlginç bir düşünce.





Sayfa 5 - Toplam 10 İlkİlk ... 34567 ... SonSon

Benzer Konular

  1. 100 bin Sözleşmeli Memur Oldu! Torba Kanun TBMM'de Kabul Edildi
    Genel Güncel Olaylar forum içinde, yazan aDNA
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 12-07-2013, 16:16
  2. Memur Yasa Taslağı Değişiklikleri Belli Oldu
    Genel Güncel Olaylar forum içinde, yazan aDNA
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 02-04-2013, 22:12
  3. Cevap: 2
    Son Mesaj: 22-01-2013, 00:15
  4. 35. Madde İle Görevlendirme Ne Kadar Sürer?
    ÖYP Lisansüstü Eğitim Üniversiteleri forum içinde, yazan Gundogarken
    Cevap: 12
    Son Mesaj: 11-09-2012, 20:55
  5. ÖYP/MEmur
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan Bengüsu Uğur
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 17-06-2011, 22:03

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz yok
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git