reklam
+ Konuyu Cevapla
Sayfa 5 - Toplam 75 İlkİlk ... 345671555 ... SonSon
Bulunan 61 den 75 - Toplam 1121
Ağaç Şeklinde Aç51Beğeni

Yüksek Lisans ve Askerlik Tecili

Yüksek Lisans Eğitimi Forumunda Yüksek Lisans ve Askerlik Tecili Konusunu İncelemektesiniz

Merhaba arkadaşlar, Lisans sonrası 2 yıllık tecilimi kullanmıştım. Sonrasında 2011'de YL başladım ve 5. dönemimdeyim, ...

  1. #61
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    7
    Merhaba arkadaşlar,

    Lisans sonrası 2 yıllık tecilimi kullanmıştım. Sonrasında 2011'de YL başladım ve 5. dönemimdeyim, 2014 Eylül'de de tecilim bitiyor. Aralık 2014'te de 29 yaşımı dolduruyorum.
    2 sorum var:

    1- YL sonrası 1 yıllık tecil alabilir miyim? Tecil edilen dönemde 29. yaşımı geçeceğimden bu tecilde problem olur mu?
    2- Bu dönem sonunda kaydımı sildirerek başka bir YL programına başlamam durumunda bir 3 yıl daha tecil alabilir miyim?
    3- Asıl amacım doktoraya devam etmek; Temmuz 2014'te YL'den mezun olarak doktoraya kayıt yaparsam, şu andaki tecil bitiş tarihi olan Eylül 2014'e doktora sebepli yeni tecilim yetişir mi?

    Şimdiden teşekkürler,

  2. #62
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    12-2013
    Mesaj
    4
    Merhaba arkadaşlar,

    Acil olarak çözmem gereken askerlik sorunum var. Yüksek lisans öğrenimimin 4. yılındayım. Ocak 2014'te tecilim bitiyor.
    Başka bir bölümde yüksek lisansa başlamak istiyorum. Ancak başvuracağım üniversitenin öğrenci alımları şubatın ortalarında...
    Arada bir aylık süre var. Bu bir aylık süre için rapor alırsam, tecilimi yenilerler mi acaba?
    Ya da tecilim bitmeden, bu hafta içinde, şimdiki okulumdan kaydımı sildirirsem, herhangi bir tecil hakkım olacak mı?
    Bildiğim kadarıyla yüksek lisansı bitirenlere bir yıl daha tecil hakkı veriliyor? Bu hak okulla ilişiği kesme durumunda da geçerli oluyor mu?
    Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler....

  3. #63
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    26
    Alıntı hinder Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    Acil olarak çözmem gereken askerlik sorunum var. Yüksek lisans öğrenimimin 4. yılındayım. Ocak 2014'te tecilim bitiyor.
    Başka bir bölümde yüksek lisansa başlamak istiyorum. Ancak başvuracağım üniversitenin öğrenci alımları şubatın ortalarında...
    Arada bir aylık süre var. Bu bir aylık süre için rapor alırsam, tecilimi yenilerler mi acaba?
    Ya da tecilim bitmeden, bu hafta içinde, şimdiki okulumdan kaydımı sildirirsem, herhangi bir tecil hakkım olacak mı?
    Bildiğim kadarıyla yüksek lisansı bitirenlere bir yıl daha tecil hakkı veriliyor? Bu hak okulla ilişiği kesme durumunda da geçerli oluyor mu?
    Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler....
    bence önce kayıt sildir, sonra celp dönemini kaçır bir sonraki celp dönemi için git para cezası öde bakayalığı kaldır , sonra bu arada yeni y.lisansa yada doktoraya başvur, .. eğer y.lisansı bitirdiysen zaten 1senelik ek tecil hakkın olur , ama kayıt sildirsen ilişki kesilir tecil olmaz...

  4. #64
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    12-2013
    Mesaj
    4
    teşekkürler. sanırım öyle yapcam. kaydı sildirip, yeni bölüme kayıt yaptıracam. ancak şubatta önceki tecilim bitmiş olacağı için, tekrar tecil ederler mi emin değilim. umarım olur...

  5. #65
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    7

    Exclamation

    Alıntı allseeingeye Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    Lisans sonrası 2 yıllık tecilimi kullanmıştım. Sonrasında 2011'de YL başladım ve 5. dönemimdeyim, 2014 Eylül'de de tecilim bitiyor. Aralık 2014'te de 29 yaşımı dolduruyorum.
    2 sorum var:

    1- YL sonrası 1 yıllık tecil alabilir miyim? Tecil edilen dönemde 29. yaşımı geçeceğimden bu tecilde problem olur mu?
    2- Bu dönem sonunda kaydımı sildirerek başka bir YL programına başlamam durumunda bir 3 yıl daha tecil alabilir miyim?
    3- Asıl amacım doktoraya devam etmek; Temmuz 2014'te YL'den mezun olarak doktoraya kayıt yaparsam, şu andaki tecil bitiş tarihi olan Eylül 2014'e doktora sebepli yeni tecilim yetişir mi?

    Şimdiden teşekkürler,

    Arkadaşlar durum biraz acil, bahar dönemi kayıt dönemleri geldi. cevap verebilecek ve bilgisi olan biri varsa ve yönlendirebilirse çok makbule geçecek. Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler!

  6. #66
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    26
    Alıntı allseeingeye Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Arkadaşlar durum biraz acil, bahar dönemi kayıt dönemleri geldi. cevap verebilecek ve bilgisi olan biri varsa ve yönlendirebilirse çok makbule geçecek. Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler!
    1. 29 yaşla bi alakan yok sınır 35, y.l yi bitirirsen 1 yıl ek tecil alırsın
    2.kayıt sildirsen üniversiteden yeni üniversitede y.lisansa başlasan bi daha 3sene tecil alırsın(sildirdiğin üni şubeye yazı yollamalı)
    3.doktoraya başlasan temmuzda genelde 1ay sürüyo yetişirsin eylüle doktora tecili 6sene galiba

  7. #67
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    07-2013
    Mesaj
    7
    Alıntı gubby Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    1. 29 yaşla bi alakan yok sınır 35, y.l yi bitirirsen 1 yıl ek tecil alırsın
    2.kayıt sildirsen üniversiteden yeni üniversitede y.lisansa başlasan bi daha 3sene tecil alırsın(sildirdiğin üni şubeye yazı yollamalı)
    3.doktoraya başlasan temmuzda genelde 1ay sürüyo yetişirsin eylüle doktora tecili 6sene galiba
    Teşekkürler. Küçük bir sorum daha var:
    Kaydımı sildirdiğim üniversite ile yeni kayıt yaptıracağım üniversite aynı fakat bölümler ve enstitüler farklı olursa bir sorun olur mu? (FBE'den kayıt silip SBE'deki bir bölüme kayıt yapılsa).

    yani FBE deki kaydımın silinmesi talebi şubeye belli bir süre sonra gidecektir, akabinde SBE'den gelen talep üzerine şube tekrar aynı üniversitede tecilimi yapar mı?

  8. #68
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    26
    bence tecil olur, esas mesele sürelerin çakışmaması biri geç yollarsa kayıt silmeyi o zaman tecil olmaz onuda senin takip etmen gerekir

  9. #69
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    01-2014
    Mesaj
    1
    forumlarda benzer şeyler var ama yine de size tekrar sormak istedim.cevaplarsanız çok sevinirim.x üniversitesinde yüksek lisans öğrencisiyim ve 31,03,2016 tarihine kadar askerlik tecil edilmiş.ilk yarıyıl devam ettim ikinci ve üçüncü yarıyıl ders kaydımı yaptım ama derslere devam etmedim.eğer önümüzdeki şubat ayında ders kaydı yapmazsam askerlik tecilim bozulur mu?bölüm başkanıyla eylülde sorun yaşadım ders kaydı yaparken tekrar görüşmek istemiyorum da...

  10. #70
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    26
    Alıntı emre48 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    forumlarda benzer şeyler var ama yine de size tekrar sormak istedim.cevaplarsanız çok sevinirim.x üniversitesinde yüksek lisans öğrencisiyim ve 31,03,2016 tarihine kadar askerlik tecil edilmiş.ilk yarıyıl devam ettim ikinci ve üçüncü yarıyıl ders kaydımı yaptım ama derslere devam etmedim.eğer önümüzdeki şubat ayında ders kaydı yapmazsam askerlik tecilim bozulur mu?bölüm başkanıyla eylülde sorun yaşadım ders kaydı yaparken tekrar görüşmek istemiyorum da...
    şu anda üniversiteden atıllma yok diye bir problem olmaz tabiki , öğrenciliğin pasif olur , tecil durumun etkilenmez...

  11. #71
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    01-2014
    Mesaj
    4
    arkadaşlar ben 2009 kasım mezunuyum.mezuniyet sonrası 2 yıl tecilim 2012 nisan ayında bitti.1 yıl rapor alarak 2013 hazirana kadar uzattım.haziran ayında sistem değiştiği için o dönem rapor alamadım.sonrasında eylül ve en son olarakta aralık sonunda yine rapor aldım.
    1) 1983 doğumluyum ve yüksek lisansa başvuru yaparsam bende 35 yaşına kadar 3 yıl tecil yaptırabilir miyim?
    2) 3 yıl tecil yüksek lisans bitiminden mi başlıyor yoksa kayıt olunur olunmaz hemen mi?
    3) şuan 31 yaşında isem 34 yaşına kadar tecil olursa 34 yaşında tekrar yüksek lisans kaydı yapıldığında yine 3 yıl tecil oluyor mu? yani 37 yaşa uzayabiliyor mu? yoksa 34 yaşında da yüksek lisansa kayır yapsan en fazla 35 yaşına kadar mı tecil.yani 1 yıl mı olur o durumda.

  12. #72
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    01-2014
    Mesaj
    4
    Şu an doktora öğrencisiyim. Geçen hafta bölüm başkanımız yeni hazırlanmakta olan yönetmeliğin tecil ile ilgili maddesini iletti. Buna göre doktora öğrencileri 4 dönemde derslerini başarıyla tamamlamazsa öğrenciliği devam etmekle birlikte tecilin kalkacağı belirtiliyor.

    Yönetmelik henüz hazırlanıyor bu yüzden bilgisi olan var mı bilmiyorum ama benim sormak istediğim şu;

    Benim Şubattan itibaren 2 sene tecile ihtiyacım var. Yönetmeliğe göre 4 dönem ders süresi var yani derslerden ötürü 4 dönemlik tecil var. Ben 2.dönemimi bitirmek üzereyim yani 2 dönemim daha var. Bu durumda çözümüm yazın başka bir doktora programına kaydolmak fakat öğrenmek istediğim yeni bir doktoraya başlayarak bu 4 dönemlik süreyi baştan başlatmış olur muyum yoksa bana sen zaten 2 dönemini önceki doktorada kullanmışsın burada sadece 2 dönemin var sonra tecilin kalkıyor mu denir. Bu konuda net bir bilgiye ihtiyacım var ama nasıl öğrenebilirim???

  13. #73
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    26
    Alıntı harrop86 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Şu an doktora öğrencisiyim. Geçen hafta bölüm başkanımız yeni hazırlanmakta olan yönetmeliğin tecil ile ilgili maddesini iletti. Buna göre doktora öğrencileri 4 dönemde derslerini başarıyla tamamlamazsa öğrenciliği devam etmekle birlikte tecilin kalkacağı belirtiliyor.

    Yönetmelik henüz hazırlanıyor bu yüzden bilgisi olan var mı bilmiyorum ama benim sormak istediğim şu;

    Benim Şubattan itibaren 2 sene tecile ihtiyacım var. Yönetmeliğe göre 4 dönem ders süresi var yani derslerden ötürü 4 dönemlik tecil var. Ben 2.dönemimi bitirmek üzereyim yani 2 dönemim daha var. Bu durumda çözümüm yazın başka bir doktora programına kaydolmak fakat öğrenmek istediğim yeni bir doktoraya başlayarak bu 4 dönemlik süreyi baştan başlatmış olur muyum yoksa bana sen zaten 2 dönemini önceki doktorada kullanmışsın burada sadece 2 dönemin var sonra tecilin kalkıyor mu denir. Bu konuda net bir bilgiye ihtiyacım var ama nasıl öğrenebilirim???
    kayıt sildirip baska bir yerde yeniden doktoraya başlasan sıfırdan tecil alırsın, ama bu tecil maddesi hala atılma yok diye gelmez şu anda... zaten askeriye öğrenci olup olmamana bakıyor başarısız olmana bakmıyo aslında , geçerse bu dediğin saçma bi düzenleme olur, normalde y.l de 3 yıl doktorada 6 yıl tecil oluyo

    - - - Güncellendi - - -

    peki hocan yeni yök taslağının ne zaman çıkacağı konusunda bişeyler dedimi

  14. #74
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    01-2014
    Mesaj
    4
    Alıntı gubby Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    kayıt sildirip baska bir yerde yeniden doktoraya başlasan sıfırdan tecil alırsın, ama bu tecil maddesi hala atılma yok diye gelmez şu anda... zaten askeriye öğrenci olup olmamana bakıyor başarısız olmana bakmıyo aslında , geçerse bu dediğin saçma bi düzenleme olur, normalde y.l de 3 yıl doktorada 6 yıl tecil oluyo

    - - - Güncellendi - - -

    peki hocan yeni yök taslağının ne zaman çıkacağı konusunda bişeyler dedimi
    ne zaman çıkacağı ile ilgili bir şey söylemedi ama gönderdiği taslak maddede çok açık şekilde diyor ki dersleri 4 dönemde ve en az 3.20 ortalama ile tamamlamazsa öğrenciliği devam etmekle birlikte tecili ortadan kalkar. bu yüzden benim de aklıma tek gelen çözüm başka bir doktoraya kayıt olmak çünkü dersleri tamamlamam mümkün değil kalan sürede

  15. #75
    Yeni Üye
    Üyelik Tarihi
    08-2012
    Mesaj
    26
    bunlar akademisyenlerin görüşü diye daha tam bu şekil çıkmaz bence , çünkü her üniversite nerdeyse görüş bildiriyo ayrı ayrı, neyse bekleyelim bakalım .... ama sen yeni doktoraya başvurssan kayıt sildirip şu an atılmada yok yaş haddine takılmıyosan eğer 6 sene daha tecil alabilirsin


       

Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. Lisansüstü Eğitim ve Askerlik Tecili
    ÖYP Hakkındaki Sorularınız forum içinde, yazan tusubasa
    Cevap: 21
    Son Mesaj: 16-04-2016, 01:06
  2. Cevap: 10
    Son Mesaj: 08-02-2016, 00:35
  3. Askerlik Tecili İptali
    Araştırma Görevlisi forum içinde, yazan akaldirim
    Cevap: 12
    Son Mesaj: 01-01-2014, 20:36
  4. Yüksek Lisans Azami Süre Askerlik Tecili
    Yüksek Lisans Eğitimi forum içinde, yazan netra
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 03-11-2012, 12:03
  5. Yüksek Lisans Aşamasında Askerlik Tecili
    Yüksek Lisans Eğitimi forum içinde, yazan AYAZAYAZ35
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 24-02-2012, 12:41

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git