reklam

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 9 - Toplam 23 İlkİlk ... 789101119 ... SonSon
Bulunan 81 den 90 - Toplam 227

7 Nisan YDS 2013 İlkbahar Dönemi Sınavınız Nasıl Geçti?

YDS - Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı Forumunda 7 Nisan YDS 2013 İlkbahar Dönemi Sınavınız Nasıl Geçti? Konusunu İncelemektesiniz

nirvana Demiş ki: Son olarak da (hiç öyle bir yere insanı hapsetmeye, hedef göstermeye çalışmayın) ...


  1. #81
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    12-2012
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    473
    Alıntı nirvana Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Son olarak da (hiç öyle bir yere insanı hapsetmeye, hedef göstermeye çalışmayın) yanımdaki genç kadınların saçlarını bir karıştırdılar ki, amanın. Lakin tesettürlü olanlara zerre dokunmadılar. Varsa ortada bir yasa, kural bu herkes için olmalıdır. "Ben saçlarıma dokunulmasından rahatsız oluyorum" diyen kadına dokunulmuyor mu, kurcalanmıyor mu kafası? E kulaklık vs diyorsan (soktuğunu düşünmüyorum asla zaten o yüzden rahatsızım) tesettürlü olanlar sokabilir, asıl onlara bakmalısın. Sadece diğerlerini karıştırıyorsan bu artık kasıt taşır, çifte standarda girer.
    Daha önceki msjlarımdan birinde de bahsettiğim gibi el bileklerim, saçlarım, ayakbileklerim temel sınır noktalar olarak alınıp mıncık mıncık arandım. Ve ciddi anlamda rahatsızım bundan...Söylediğiniz duruma ben de denk geldim, pardesülü/türbanlı adaylar sadece "sırttan" şöyle bir tarandılar...

    Kimse kusura bakmasın da kişisel hak ihlali olarak görüyorum bu aranma taranma konusunu...dolmuşta, minibüste yanıma oturan kişinin temasından da rahatsız olan biri olarak zaten sadece "dikkat çekici olmayan/ sade" giysilerim(giriş belgemize özellikle not düşülmüş ya hani...) ve kimliğimle sınava girerken bir de sınırkapısında arama noktasına takılmış kaçak muamalesi görmek hiç hoş değil...

    Kural varsa herkes için uygulanmalı...

    - - - Güncellendi - - -

    Alıntı serhansarioglu Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Merhabalar, konuyu okudum ve sınav kolaydı diyen arkadaşların yalnız kaldıklarını gördüm. Öncelikle söylemeliyim ki, süper lise ve sonra gazi üniversitesi mezunuyum. Hayatımda hiç ingilizce kursuna gitmedim. Lisede ne öğrendiysem, akademik ingilizcem onunla sınırlı kaldı ve evde internetten falan çalışarak, bol bol yabancı dizi izleyerek ingilizce çalıştım. Sınav stratejisi nedir pek bilmem. YDS için milliyetin verdiği iki deneme çözdüm, başka değil. Daha önce TOEFL'a da girmiştim. Toefl puanım 87, YDS'den kısmet olursa 90 üzeri bir puan bekliyorum.

    Yani, yapmayın, ingilizceye bir dil gibi muamele edip de onu öğrenmeye çalışan insanlar için zor bir sınav kesinlikle değildi. Bir kaç çeldirici ve eleyici soru elbette vardı. Ama onun dışında soruların tamamı anlaşılır, kelimeler özenle sık kullanılan kelime listelerinden seçilmiş gibi basit ve süre de bana göre yeterliydi. Sınavı bitirip yıldızlı ve emin olmadığım sorulara da geri dönüp sınav binasından çıktığımda yarım
    Evet, bence, emeğe saygı, herkesin şunu bilmesi gerekiyor ki, burada ilginç bir durum yok. Birkaç ay strateji çalışıp, ingilizceyi sadece sınavlardan ibaret görüp de 80li puanlar almayı düşünüyorsanız, bunun hiç adil olmadığını da düşünmenizi rica ederim. Eğer akademik anlamda araştırmalar yapıp bilime katkıda bulunmayı düşünüyorsanız, yani bu ingilizce bir işe yarasın istiyorsanız bundan çok daha iyi yapmanızın beklenmesi o kadar olağan dışı mıdır?
    ben 11:30 da çıktım Süre yetmez sanıyodum ama yetti ki biçok soruyu çok kereler okudum...

    Birkaç ay strateji çalışıp puan bekleyenlerden bahsetmişsiniz, sınav için okul bahçesinde beklerken yanımda oturan genç hanımlar dershanelerinden aldıkları "hayat kurtaran" taktikleri hatmetmeye çalışıyolardı
    serhansarioglu bunu beğendi.
    Bir garip akademisyen...

  2. #82
    baklava
    Misafir
    hocam tebrikler bol bol yabancı dizi izleyerek olacak bir işse hepimiz oturup seyredelimyani yabancı dizi ile şu sınavda çıkabilecek ortak kelime sayısı kaç acaba?bence süre yetersizdi hayırlısı olsun artık en azından sınav nasıl bişey onu gördük ona göre bir çalışma yapmalız artık...birde akedemik olarak benim kendi alanım dışındaki ekonomi tarih vs konuyu çok iyi bilmek zorunda hissetmiyorum kendimi heleki başka bir dilde kesinlikle akedemik bir ingilizcede ölçülmüyor ne yazkkı

  3. #83
    PhD
    Misafir
    - - - Güncellendi - - -

    Bence upper intermediate seviyeye gelmeyen bu sınavlara alınmasın, ki sanırım şu anda öyle bir çalışma varmış, seviye seviye yapılacakmış sınav, o zaman tek kelime bilmeyip de saçma sapan eleştirenler kendi seviyelerinde sınava girsin de bi rahatlasınlar artık. Bu ne arkadaş yaa, zormuş da bilmem neymiş de yapan nasıl yapıyor? Bu ülkede eğitim ssteminin berbat olduğunu, ingilizce eğitiminin sıfır olduğunu inkar etmiyorum ama bi şekilde ingilizce bilen birinin yapabileceği bir sınav bu... Bilmiyorsan zaten sınava neden giriyorsun??? Ben Anadolu lisesi mezunuyum ve hiç kasmadı sınav beni. Ayrıca seviye ölçtüğünü de söyleyebilirim çünkü hiç çalışmadan 2009dan beri her girdiğim ösym yabancı dil sınavından 70- 80 arası aldım. Seviyem bu olduğu için, birinden 30 birinden 90 almadım :S Ayrıca o başörtülülere dokunulmamış da bilmem neymiş de saçmalıklarını da bi bırakalım artık, öyle birşey yok, torpili olanın işi yürür, başörtü değil çarşaf giy istersen torpilin yoksa heryerde eziksin, senin başın örtülü diye kimse sana ayrıcalıklı davranmıyor, davranmaz, ordaki güvenlik görevlilerine de başörtülü olanları aramayın diye bir talimat verilmez, verilemez! Benim etrafta gördüğüm bu, bikaç başörtülü torpilsiz arkadaş edinin anlarsınız bunun böyle olduğunu... insanları da açık- kapalı, cart-curt diye genelleyip durmayın, üç beş soysuzun yaptığını bütün bir zümreye maletmeyin! Demem o ki, biraz kendimize dürüst davranalım, şu hayal dünyasından bi çıkıp objektif bakalım artık olana bitene...

  4. #84
    Asistan
    Üyelik Tarihi
    11-2011
    Mesaj
    186
    Alıntı PhD Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Koca forumda sınav kolaydı diyen bi ben mi varım acabaaa Ağzımdan çıkanı kulağım duymuyor mu acaba benim, elimin yazdıklarını gözlerim görmüyor mu acaba
    Bence de kolaydı ama bu İngilizce seviyenize bağlı. 95 üstü alırım diye düşünüyorum. Sınavdan da 11.20'de çıktım.
    PhD bunu beğendi.

  5. #85
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    12-2012
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    473
    Alıntı PhD Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    - - - Güncellendi - - -

    Bence upper intermediate seviyeye gelmeyen bu sınavlara alınmasın, ki sanırım şu anda öyle bir çalışma varmış, seviye seviye yapılacakmış sınav, o zaman tek kelime bilmeyip de saçma sapan eleştirenler kendi seviyelerinde sınava girsin de bi rahatlasınlar artık. Bu ne arkadaş yaa, zormuş da bilmem neymiş de yapan nasıl yapıyor? Bu ülkede eğitim ssteminin berbat olduğunu, ingilizce eğitiminin sıfır olduğunu inkar etmiyorum ama bi şekilde ingilizce bilen birinin yapabileceği bir sınav bu... Bilmiyorsan zaten sınava neden giriyorsun??? Ben Anadolu lisesi mezunuyum ve hiç kasmadı sınav beni. Ayrıca seviye ölçtüğünü de söyleyebilirim çünkü hiç çalışmadan 2009dan beri her girdiğim ösym yabancı dil sınavından 70- 80 arası aldım. Seviyem bu olduğu için, birinden 30 birinden 90 almadım :S Ayrıca o başörtülülere dokunulmamış da bilmem neymiş de saçmalıklarını da bi bırakalım artık, öyle birşey yok, torpili olanın işi yürür, başörtü değil çarşaf giy istersen torpilin yoksa heryerde eziksin, senin başın örtülü diye kimse sana ayrıcalıklı davranmıyor, davranmaz, ordaki güvenlik görevlilerine de başörtülü olanları aramayın diye bir talimat verilmez, verilemez! Benim etrafta gördüğüm bu, bikaç başörtülü torpilsiz arkadaş edinin anlarsınız bunun böyle olduğunu... insanları da açık- kapalı, cart-curt diye genelleyip durmayın, üç beş soysuzun yaptığını bütün bir zümreye maletmeyin! Demem o ki, biraz kendimize dürüst davranalım, şu hayal dünyasından bi çıkıp objektif bakalım artık olana bitene...

    Sınava nerede girdiğim belli, kimlerin görevli olduğu da bellidir mutlaka Adile Mermerci Anadolu Lisesinde girdim ben sınava, zannediyorum ki 15-20 arası bir sıradaydım içeri alımlarda.Şahit olmasam atıp tutulacak son konu bu
    Bir garip akademisyen...

  6. #86
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    10-2011
    Mesaj
    252
    süresi sorunu oldu. sınavda zordu bence.

  7. #87
    PhD
    Misafir
    Alıntı Cashmere Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Sınava nerede girdiğim belli, kimlerin görevli olduğu da bellidir mutlaka Adile Mermerci Anadolu Lisesinde girdim ben sınava, zannediyorum ki 15-20 arası bir sıradaydım içeri alımlarda.Şahit olmasam atıp tutulacak son konu bu
    Bilmiyorum kaşmir, o başörtülüler zamanında kafalarından tutulup başörtüleri zorla çıkarılmak suretiyle ne hakaretlere maruz kaldılar bu sistem tarafından... şimdi onlara sağlanan (sözde) kolaylıktan bahsedenler büyük ihtimal o zaman içlerinden "ohhh ne güzel" diyordu, ki bunu diyenlerden biri de bendim ne yazık ki, cehalet işte işte şimdi burda saçları karıştırılan kızlara acıyanların o başörtüsü kafasından çekilen kızlara bu kadar acıdığını zannedemiyorum. Benim de saçımı başımı kimse karıştırmadı, kulaklarıma baktı, hepsi bu
    sciencegirl bunu beğendi.

  8. #88
    Doktora
    Üyelik Tarihi
    12-2012
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    473
    Alıntı PhD Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Bilmiyorum kaşmir, o başörtülüler zamanında kafalarından tutulup başörtüleri zorla çıkarılmak suretiyle ne hakaretlere maruz kaldılar bu sistem tarafından... şimdi onlara sağlanan (sözde) kolaylıktan bahsedenler büyük ihtimal o zaman içlerinden "ohhh ne güzel" diyordu, ki bunu diyenlerden biri de bendim ne yazık ki, cehalet işte işte şimdi burda saçları karıştırılan kızlara acıyanların o başörtüsü kafasından çekilen kızlara bu kadar acıdığını zannedemiyorum. Benim de saçımı başımı kimse karıştırmadı, kulaklarıma baktı, hepsi bu
    Bahsettiğin konu çok derin, benim yorumum adam kayırmakla ilgili değil zaten...Ya da intikam mı alıyolar bizden falan demiyorum
    Ben de genç kızım, onlar da, sadece kulaklarına bakılan sen de 2011 kpds de ben de kulak kontrolüne girmiştim ama bu sabahki ciddi anlamda rahatsız ediciydi...
    Bir garip akademisyen...

  9. #89
    PhD
    Misafir
    Anladım, evet haklısın derin konular, yani orda belki de bazıları sıkı arandı bazıları es geçildi , bunu başörtülü başörtüsüz diye ayırmak kadar saçma birşey olamaz, tamamen ordaki görevlinin durumuyla ilgili bişey, sürekli aynı işi yapmaktan dalmış olabilir, ya da daha titiz davranmıştır da o başı örtülü olmayan sana denk gelmiştir, ama tutup da bunun bir hükümet politikası olduğunu felan düşünmek gerçekten trajikomik geldi Yok adam kayırma olayı da ilginç sabahtan beri sınav kolay dedim diye, biçok kişide "yandaş"mışım izlenimi oldu,(sadece forumdan bahsetmiyorum) bu ne saçmalıktır yahu! Bu nasıl kul hakkına girmektir, üç beş dengesiz yapıyor olabilir ama bunu herkese mâl etmek kadar büyük bir yanlış olamaz bu konuda :S neyse ben çok yazdım , bu kadar yeter önyargılarımızdan, tarafgirliklerimizden, gereksiz etiketlemelerimizden kurtulabilmek dileğiyle...

  10. #90
    Lisansüstü
    Üyelik Tarihi
    10-2012
    Nerden
    Kocaeli
    Mesaj
    17
    Sorular süre için biraz fazla uzundu bana girdiğim diğer yabancı dil sınavlarından daha zor geldi





Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Benzer Konular

  1. 2012 ÜDS İlkbahar Sınavınız Nasıl Geçti?
    ÜDS - Üniversiteler Arası Kurul Yabancı Dil Sınavı forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 53
    Son Mesaj: 23-03-2012, 00:48
  2. 2011 KPDS Sonbahar Sınavınız Nasıl Geçti?
    KPDS - Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 21
    Son Mesaj: 27-11-2011, 18:26
  3. 2011 KPDS İlkbahar Dönemi Sınavınız Nasıl Geçti?
    KPDS - Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 17
    Son Mesaj: 23-05-2011, 14:00
  4. 2011 ALES İlkbahar Dönemi Sınavınız Nasıl Geçti?
    ALES - Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı forum içinde, yazan Nazmi
    Cevap: 82
    Son Mesaj: 22-05-2011, 16:14
  5. ALES 2010 Sonbahar Dönemi Sınavınız Nasıl Geçti?
    ALES - Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı forum içinde, yazan goksu
    Cevap: 30
    Son Mesaj: 02-01-2011, 12:06

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz var
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  
Yukarı Git